EL1 – Meksyk: Ferrari przed Red Bullem, czołowa szóstka w chusteczce

Carlos Sainz zdominował pierwszą sesję treningową Grand Prix de México, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Charlesa Leclerca i duet Red Bull. Należy pamiętać, że pierwsza 6 odbywa się w 2/10.

opublikowany 28/10/2022 à 20:59

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

EL1 – Meksyk: Ferrari przed Red Bullem, czołowa szóstka w chusteczce

Carlos Sainz w dobrej formie w Meksyku. © Florent Gooden / DPPI

Biorąc pod uwagę czas pierwszej sesji treningowej w Meksyku, sesja kwalifikacyjna zaplanowana na sobotni wieczór o 22:XNUMX czasu francuskiego obiecuje ogromne nadzieje. Carlos Sainz rzeczywiście prowadził grupę w ten piątek, o jeden oddech przed swoim kolegą z drużyny Charles Leclerc (+0 »046). Debaty były szczególnie zacięte, ponieważ w pierwszej szóstce znalazło się mniej niż 6/2, z czego Sergio Perez et Max Verstappen (3. i 4.) autorzy tego samego czasu (+0 »120), naprzód Lewis Hamilton et Fernando Alonso które wskazują 0 »142 i 0 »192. 

Jednak w pierwszej części sesji na twardych oponach liderem był Max Verstappen. Mocowania, których nie jesteśmy gotowi ponownie zobaczyć ze względu na słabą przyczepność toru. Przechodząc na czerwone opony jako pierwszy po dwudziestominutowych problemach technicznych, Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas, po czym w połowie sesji został pokonany przez Carlosa Sainza. Max Verstappen sprawił sobie dwa małe strachy. Jeden w esach, gdzie stracił nad sobą kontrolę czerwony Byk, a drugi to powolny fragment, w którym miał trudności z utrzymaniem samochodu na torze. Jednak bez uszkodzeń. 

Po stronie francuskiej odnotowujemy 9. miejsce Pierre Gasly. Jego przyszły kolega z drużyny Esteban Ocon nie prowadził, ponieważ w EL1 zarezerwowanym dla nowicjuszy zasiadł Jack Doohan. Podobnie jak inni początkujący w tym samym czasie co on, Australijczyk również doświadczył na swoim rowerze problemów technicznych jednomiejscowy. Alpine rzeczywiście skrócił swój czas działania jako środek ostrożności po odkryciu w danych zagrożeń dla silnika. 

Jego dwaj towarzysze Pietro Fittipaldi i Liam Lawson, którzy odpowiednio pojechali Haas et Alfa Tauryń, każdy spowodował czerwoną flagę, ofiary problemów mechanicznych. W przypadku Fittipaldiego silnik dymił na prostej, natomiast w przypadku Lawsona stanęły w płomieniach hamulce samochodu. Logan sierżant et Nycka de Vriesa Nie mieli żadnych problemów, ale nie mogli osiągnąć nic lepszego niż 17 i 18, ponieważ nie nosili miękkich butów. Bezpłatny trening 2, poświęcony Pirelli, odbędzie się w najbliższy piątek o 23:XNUMX. 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz