Wielki wyczyn Kevina Magnussena i Haasa na pole position w Brazylii!

Kevin Magnussen i Haas zdobyli pierwsze w swojej historii pole position po niezwykłych kwalifikacjach w Brazylii.

opublikowany 11/11/2022 à 21:08

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Wielki wyczyn Kevina Magnussena i Haasa na pole position w Brazylii!

Kevin Magnussen i Haas na pole position. © Florent Gooden / DPPI

Wielka sensacja na Interlagos! A Haas po raz pierwszy w historii wystartuje z pole position w Grand Prix. W Brazylii, po wyjątkowej sesji kwalifikacyjnej, Kevin Magnussen osiągnął wyczyn swojego życia, zdobywając pierwsze pole position w swojej karierze w wieku 30 lat. Duńczyk wystartuje zatem w sobotę przed wyścigiem sprinterskim z pozycji lidera Max Verstappen i George'a Russella.

Aby zrozumieć, w jaki sposób Haas znalazł się na pole position, należy spojrzeć wstecz na Q3, które było znacznie krótsze niż zwykle, przynajmniej na torze. W obawie, że spadnie deszcz, dziesięciu wykwalifikowanych kierowców pospieszyło, aby ustalić czas przed nadejściem deszczu. Pierwszy, który wyruszył? Kevina Magnussena! To będzie idealna strategia. Pod koniec pierwszego przejazdu w Q3 Duńczyk objął prowadzenie.

Pierwsze pole position w karierze Magnussena 

Nie minie dużo czasu, zanim znajdzie odpowiedniego sojusznika. W ataku na drugim szybkim okrążeniu George Russell stracił swoją Mercedes i miałem zamiar zakopać go w żwirze, prowadząc do czerwonej flagi, która wyciągnie dywanik spod wszystkich innych. Zanim W13 został wypuszczony na rynek, brazylijski deszcz zaprosił się na imprezę i zapewnił powrót F1 w tym roku swoje pierwsze pole position w karierze. 

Wspaniale było widzieć absolutną radość w garażu Haasa i męski uścisk pomiędzy Kevinem Magnussenem i Guentherem Steinerem. Jakie będzie jego szanse na utrzymanie pole position podczas sobotniego sprintu? Będzie ciężko, ale już ostrzegał, że będzie na 100% w ataku. Oprócz Verstappena i Russella K-Mag będzie musiał oprzeć się powrotom Lando Norris (McLaren), autor fajnego 4 miejsca po czwartkowej chorobie, oraz Carlos Sainz, 5. i który otrzyma karę za silnik (5 miejsc) dopiero w niedzielę podczas Grand Prix. 

Z drugiej strony, wzywany jest największy nieobecny z pierwszej piątki Charles Leclerc. Monako po raz kolejny niefortunnie zagrał główną rolę w nowej burleskowej sztuce zaaranżowanej przez Stabilny. Kiedy w Q3 zapaliły się zielone światła, wszyscy zaczęli na miękkich oponach, z wyjątkiem… Charlesa Leclerca na oponach pośrednich. 

Nowe strategiczne rozczarowanie Leclerca

Zakład mógłby okazać się zwycięski, gdyby deszcz spadł trzy minuty wcześniej, ale zamiast tego zostaliśmy poproszeni o odwrotną wersję radia o Grand Prix Monako, ponieważ jego inżynier po raz kolejny czekał za późno, aby poprosić go o powrót żeby założyć miękkie buty... Monako nie krył swojej frustracji, znów ogromnej. Wystartuje z 10. pozycji na starcie, z możliwością przebudowy na Grand Prix.

strona francuska, Esteban Ocon, który awansował do Q3 o 44 tysięczne, w sobotę wystartuje w wyścigu sprinterskim z 7. pozycji. Pierre Gasly udało mu się uzyskać 12. najszybszy czas w kwalifikacjach, za imponującym Alexem Albon (11.), ale do przodu Sebastian Vettel (13e). 

Wcześniej pierwszy kwartał również był szczególnie intensywny. Po rozpoczęciu wyścigu na oponach przejściowych wszyscy kierowcy przeszli na opony miękkie po tym, jak śmiały Pierre Gasly uzyskał najlepszy tymczasowy czas na czerwonych oponach. Charlesa Leclerca, Carlosa Sainza i Lewis Hamilton Czekali do ostatniego okrążenia Q1, aby uciec z czerwonej strefy, w której się znaleźli Mick Schumacher, Yuki tsunoda, les deux Alfa Romeo et Nicholas Latifi, był bliski osiągnięcia Q2. Biorąc pod uwagę zaburzenia równowagi na starcie, wyścig sprinterski (sobota, 20:30) obiecuje ogromne nadzieje! 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)