Estebana Ocona i Alpine zdobyć szczyt na Węgrzech

Esteban Ocon (Alpine) wygrał swoje pierwsze Grand Prix Formuły 1 na Węgrzech po kontrolowanym wyścigu z Sebastianem Vettelem (Aston Martin). Norman zawdzięcza swój sukces także dzielnej obronie swojego kolegi z drużyny Fernando Alonso przed nadmiernie zmotywowanym Lewisem Hamiltonem (Mercedes).

opublikowany 01/08/2021 à 18:09

Medhiego Casauranga

4 Zobacz komentarze)

Estebana Ocona i Alpine zdobyć szczyt na Węgrzech

Esteban Ocon (Alpine) oparł się naciskom Sebastiana Vettela (Aston Martin). ©DPPI

Blues błyszczą nie tylko na igrzyskach olimpijskich. W tę niedzielę, 1 sierpnia, francuski samochód napędzany przez francuskiego generalnego producenta, zgłoszony przez francuski zespół i prowadzony przez francuskiego kierowcę, zdobył złoty medal na torze Hungaroring.

https://twitter.com/CanalplusF1/status/1421851926191345667

Nic nie wskazywało na predysponowanie Esteban Ocon dotrzeć na firmament, wystrzeliwując z ósmego rzędu, ale bez kaprysów pogody i uroku nieoczekiwanego.

Od pierwszego hamowania Valtteri Bottas (Mercedes) doprowadziło do spiętrzenia, które rozproszyło pretendentów do czołowej piątki. Sergio Pérez (czerwony Byk), Lando Norris (McLaren), Charles Leclerc (Ferrari, uderzony przez Lance Stroll) pozostał na podłodze, podobnie jak Finn.

co do Max Verstappen (Red Bull), jeśli uda mu się cudem wznowić marsz, uszkodzenia karoserii były takie, że Holender już nigdy nie odzyskał charakterystycznego szczytu prędkości (10. miejsce).

W tłumie drugie miejsce, za a Lewis Hamilton (Mercedes) zapewnił dobry wynik… do czasu, aż powiewała czerwona flaga i słońce przebiło się przez węgierskie chmury.

Po przerwaniu wyścigu Kierownictwo Wyścigu umożliwiło zawodnikom wymianę opon pośrednich na opony na suchy tor. Wszyscy udali się do boksów przed ponownym startem, z wyjątkiem lidera Lewisa Hamiltona. Ten strategiczny wybór będzie go kosztować jeszcze jedno okrążenie na oponach pośrednich, a zwłaszcza stanowisko dowodzenia.

Esteban Ocon objął zatem prowadzenie, ale zwycięstwo nie było pewne. W jego ślady, Sebastian Vettel (Aston Martin) stawało się coraz bardziej naglące i mogło go wyprzedzić w połowie wyścigu w pit-stopie. Na szczęście mechanika strzały A zagrała perfekcyjnie, zatrzymując się o sekundę szybciej od zielonych przeciwników.

Mając trudności w grupie goniącej, Lewis Hamilton zdecydował się skorzystać z opcji drugiego postoju, aby założyć średnie opony, bardziej wydajne niż twarde opony noszone przez kwartet Ocon-Vettel.Sainz Junior-Alonso.

Właśnie to ostatnie nazwisko miało utrudnić życie siedmiokrotnemu mistrzowi świata. Przez kilka okrążeń dwa wielkie nazwiska zaangażowały się w antologię mano a mano. Fernando Alonso (5.) również miał swój udział w sukcesie swojego kolegi z drużyny, ponieważ bez jego obrony Lewis Hamilton zaatakowałby lidera Normanów.

Dowodem na to jest fakt, że nowy zdobywca pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej uplasował się zaledwie dziewięć dziesiątych za wicemistrzem Sebastianem Vettelem i 2”7 za Francuzem. Carlos Sainz Jr (Ferrari) wydawał się najlepiej przygotowany do ścigania tandemu outsiderów, ale podczas ostatniego sprintu rozbił się i zabrakło mu miejsca na podium.

Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory Alfa Tauryń zakończmy razem na szóstym (Pierre Gasly) i siódmy stopień (Yuki tsunoda). Bardziej zaskakujące, Nicholas Latifi (8. miejsce) przed pomocnikiem swojego klanu Williams George Russell (9.) i pozwala historycznemu zespołowi Grove (Wielka Brytania) zdobyć pierwsze punkty w F1 od dwóch lat oraz w Grand Prix Niemiec 2019.

W mistrzostwach Lewis Hamilton udaje się na wakacyjną przerwę z sześcioma punktami przewagi nad Maxem Verstappenem. Carlos Sainz Jr remisuje ze swoim kolegą z drużyny Charlesem Leclercem na 6. miejscu, podobnie jak Sebastian Vettel, który ma tę samą liczbę punktów co Pierre Gasly plasujący się na końcu pierwszej dziesiątki.

Wśród producentów, Alpine wspina się na piątą pozycję z 75 pkt, przed Astonem Martinem (66 pkt) i AlphaTauri (64 pkt).

Znajdź w numerze AUTO 2323tygodniowo, w sprzedaży cyfrowej w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, analiza Grand Prix Węgier 2021 przeprowadzona przez naszego specjalnego korespondenta.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

4 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

4 Uwagi)

J

JULIEN PARANT

01 o 08:2021

Jakie emocje zobaczyć Estebana i Alpine na najwyższym stopniu podium… Wspaniała nagroda główna

1

F

Francoisa Laborde’a

01 o 08:2021

Widzimy mentalność Hamiltona, pije podczas sobotniego meczu w Marsylii, przeszkadza RED Bulls. Mam nadzieję, że w tym roku nie zostanie mistrzem

J

JULIEN PARANT

01 o godzinie 08:2021

Przede wszystkim był w najgorszym stanie fizycznym, na granicy dyskomfortu... Nie ma to nic wspólnego z brakiem szacunku.

1

DANIELA MEYERSA

01 o 08:2021

TAK TAK TAK!!!

1

Aby napisać komentarz