Grosjean: „To gra w pokera”

Romain Grosjean bez skrępowania opowiada o testach zimowych, stanie swojego samochodu, nowych skrzydłach, które uniemożliwiają mu jazdę z prędkością 300 km/h, dezinformacji pomiędzy zespołami i niskim prawdopodobieństwie wyprzedzania w Melbourne.

opublikowany 28/02/2019 à 15:34

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Grosjean: „To gra w pokera”

Romain Grosjean nie bądź bezczynny. Pilot Haas jego zespół w dużym stopniu polega na przeprowadzaniu zimowych testów w Barcelonie (Hiszpania). Francuz w środę 27 lutego uzyskał piąty najlepszy czas z czasem 1:18”330.

Postęp tego dnia został zakłócony przez drobny problem. " Spotkaliśmy się mały problem z pozycją pedałów na początku dnia, co opóźniło naszą pierwszą wycieczkę o godzinę zamiast 10 minut. Potem wszystko poszło dobrze.”On wyjaśnia.

 

Postępy zaobserwowane na jego wierzchowcu są według niego pozytywne. „ Napotkaliśmy różne warunki na torze, z niskimi temperaturami rano, potem upałem w ciągu dnia, a także wzmógł się wiatr. Jest to ważne, ponieważ nowe przepisy dotyczące aerodynamiki mogą mieć wpływ na ten plan w porównaniu z przeszłością. Samochód reaguje bardzo dobrze. Zmierzamy we właściwym kierunku. »

Kluczowym punktem testów w 2019 roku jest przeprojektowanie przednich i tylnych błotników. „Nie jestem fanem szerokich przednich skrzydeł. Nie możemy już nawet pokonać 300 na prostej. Pług odśnieżający z przodu! »

„Przednie błotniki są szersze, tylne błotniki są większe, co zwiększa ładowność. Bardziej skomplikowane jest kontrolowanie przepływu wokół samochodu, w trakcie sezonu będzie sporo zmian w samochodach. Przetestowałem kilka w symulatorze i działały dobrze.”, określa Habs.

Oczywiście Romain Grosjean chce być optymistą, ale nie skrywa twarzy przed innymi zespołami. „ Uczucie w samochodzie jest bardzo dobre, lepsze niż w zeszłym roku i poprzednim sezonie. Jeśli posłuchasz wszystkich, może z wyjątkiem Mercedes który zagrał kartą uczciwości: każdy zostanie mistrzem świata pod koniec roku. Każdy ma świetny samochód. To gra w pokera. »

Dlatego szpiegowanie konkurencji nie jest zbyt przydatne. „Mamy naszego stratega, który powie nam wszystko, ale Osobiście jest mi to obojętne. Ważniejsze są uczucia. Poczuj się dobrze w samochodzie. Jaki jest sens wiedzieć, czy są od nas szybsi, czy wolniejsi? Dowiemy się tego wkrótce w kwalifikacjach. »

 

Stary pilot Renault i Lotus ostrzega fanów. Na otwarciu sezonu w Melbourne (Australia, 17 marca), gdzie Haas planuje nowe przednie skrzydło, nie powinno być zbyt wiele widowiskowości. „Mamy ewolucję dla Melbourne, z tego co pamiętam, myślę, że jest to przednie skrzydło. Próbowałem tego w symulatorze, nie było źle. Nie reagujmy szybko po tym lekarzu rodzinnym. Nie będzie wielu przekroczeń », ze względu na miejski charakter toru i małe możliwości ataków. 

Niemniej jednak Melbourne może być świetną okazją do psucia zabawy. „Na początku przewaga nad trzema dużymi zespołami (Mercedes, Ferrari, czerwony Byk) być może zostaną zmniejszone, ale gdy infrastruktura zespołu fabrycznego zacznie działać z pełną wydajnością, ponownie się przeniosą. »

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)