Hamilton ma nadzieję „spowodować trudności Ferrari” w wyścigu Suzuka

Lider mistrzostw świata był rozczarowany, ale nie przygnębiony po zdobyciu 4. miejsca w kwalifikacjach. 

opublikowany 13/10/2019 à 05:18

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Hamilton ma nadzieję „spowodować trudności Ferrari” w wyścigu Suzuka

Nic dziwnego, że ton Lewis Hamilton kiedy wysiadł z samochodu w ten niedzielny poranek, było raczej monotonne. Tylko 4. miejsce na starcie, za Ferrari i jego kolega z drużyny Valtteri BottasBrytyjczyk  przyznaje, że jego dwa okrążenia w Q3 „nie były”. nie transcendentny » wierząc, że i tak bardzo trudno byłoby konkurować z samochodami Maranello. 

Zapytany, czy podmuchy wiatru wpłynęły na prowadzenie jego W10, Hamilton odrzucił tę możliwość. Według niego różnica w stosunku do SF90 leży w tylnej części obu samochodów.

« Mój samochód radził sobie dobrze– wypalił. Oni (Kierowcy Ferrari, przyp. red.) jesteśmy w stanie uzyskać dostęp do wyższego poziomu mocy, która jest nam obecnie odmawiana. To uczucie było dobre. Moja pierwsza próba w Q2 była solidna, druga mniej. A ostatnie dwa okrążenia w Q3 były średnie. 

Ferrari są szybsze, ale myślę, że nasz samochód dobrze spisuje się w konfiguracji wyścigowej. Mam nadzieję, że będziemy w stanie sprawić im trudności. Jednak na prostych pozostają bardzo szybcy ". 

Bottas, autor trzeciego najlepszego czasu, spodziewał się, że Ferrari przyspieszy w kwalifikacjach po dyskretnych treningach. Fin twierdzi jednak, że szkarłatne maszyny „ byli po prostu nietykalni » w III kwartale.  

Toto Wolff, szef Mercedeswyjaśnił, że zmiany aerodynamiczne wprowadzone w W10 w ten weekend spełniają oczekiwania. „Trochę brakuje nam do udanego okrążenia” – przyznał przy mikrofonie Sky Sports F1 po piątej porażce z rzędu w kwalifikacjach z Ferrari. W konfiguracji wyścigowej jesteśmy skuteczni, ale zadanie jest z konieczności bardziej skomplikowane, gdy zaczynasz za konkurencją ".

Zespół Mercedesa udowodnił już wielokrotnie, że potrafi wygrywać z jednomiejscowy wolniej niż konkurencja. Podobnie było w Soczi dwa tygodnie temu. Jednak pod względem czystej i surowej wydajności niemiecki producent nie jest już punktem odniesienia w tym sezonie. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)