Hamilton wygrywa pod koniec napięcia w Księstwie

Pomimo zużytych opon i kontaktu na koniec wyścigu Brytyjczyk z Mercedesa przez cały czas stawiał opór Maxowi Verstappenowi i powiększył swoją przewagę w mistrzostwach.

opublikowany 26/05/2019 à 17:08

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Hamilton wygrywa pod koniec napięcia w Księstwie

Na myśl przychodzą mi obrazy legendarnego pojedynku Ayrtona Senny i Nigela Mansella z 1992 roku, kiedy Brazylijczyk McLaren do końca stawiał opór Brytyjczykowi za kierownicą A Williams a jednocześnie znacznie szybciej. 

Ta sama konfiguracja pojawiła się w tę niedzielę w Księstwie pomiędzy Lewis Hamilton (Mercedes) I Max Verstappen (czerwony Byk). Przez 67 okrążeń, które musiały wydawać się nie mieć końca, pięciokrotny mistrz świata powstrzymywał ataki Holendra, którego napędzany Hondą RB15 był wyposażony w twarde opony, bardziej wytrzymałe od średnich Hamiltona. 

Verstappen próbował szczęścia na 77. przełęczy przy wyjściu z tunelu, ale bez powodzenia. Dotknęli się, a Verstappen złapał lewego obrońcę Hamiltona, który strzelił prosto w szykanę Port. Obu mężczyznom udało się dojechać do mety w tej kolejności, jednak samorodek Red Bulla zostanie zdegradowany na 4. pozycję z powodu kary czasowej za niebezpieczne wyjście z boksów. Sebastian Vettel (Ferrari) I Valtteri Bottas (Mercedes) uzupełnij pierwszą trójkę. 

Po spokojnym starcie, w którym Hamilton utrzymał przewagę pole position nad Bottasem, wszystko przyspieszyło na 9. okrążeniu po interwencji samochodu bezpieczeństwa, w wyniku zderzenia pomiędzy Charles Leclerc et Nico Hülkenberg na Rascasse w peletonie. Incydent doprowadził do podwójnej przebicia opony, zmusił Monako do zjechania do boksów i zaśmiecił tor gruzem. 

Sześciu najlepszych zawodników w rankingach zjechało do alei serwisowej. Bottas sprytnie trzymał grupę za sobą i pozwolił Hamiltonowi wysunąć się na prowadzenie, aby Mercedes mógł wykonać podwójny pit-stop, tak jak świetnie to zrobił w Chinach. Niemiecki zespół był bardzo blisko wykonania tego samego manewru, ale nie liczył na tego diabła Verstappena, który wyszedł ze swojego pudełka nieco wcześniej. Holender znalazł się na tym samym wzroście co Bottas i lekko przycisnął Bottasa z prawej strony. Ofiara przebicia opony Finn musiał na kolejnym okrążeniu wrócić do pit boxu, nie tracąc przy tym zbyt wiele przewagi, odkąd zajął 4. miejsce.

Hamilton nadal prowadził w wyścigu, ale Brytyjczyk na początku zmienił miękkie opony na średnie, gdy Verstappen i tuż za nim Vettel zdecydowali się na twarde. Mercedes zdał sobie sprawę ze swojego błędu, wyprzedzając twardzieli na W10 Bottasa podczas drugiej wizyty w boksie. Niemiecki zespół ocenił możliwość ponownego zatrzymania Hamiltona, ale Anglik ostatecznie stawiał opór do samego końca i nie wracał do boksów.

Zły wybór strategiczny dla Daniel Ricciardo et Kevin Magnussen. Australijczyk, który dzięki dobremu startowi na torze Ste-Dévote ukradł swojemu duńskiemu rywalowi 5. miejsce, zatrzymał się w tym samym momencie, co czołówka, podobnie jak pilot Haas. Problem: obaj mężczyźni nie cieszyli się taką samą przewagą czasową jak przedstawiciele dużych samochodów i utknęli w peletonie. 

McLarena i Toro Rosso nie popełnił tego samego błędu i dlatego pozwolił Carlos Sainz i zająć 6. miejsce, za Red Bullem Pierre Gasly i przed STR14 Daniila Kvyata i Alexander Albon. Mała pociecha dla Renault i Haas: Daniel Ricciardo obronił dwa punkty i zajął 9. miejsce Romain Grosjeanpomimo startu z 13. pozycji, wygrał ostatnią jednostkę wypuszczoną do gry. Jeszcze większe rozczarowanie dla Leclerca, który został uwięziony w kwalifikacjach z powodu błędu Ferrari, a następnie zmuszony do wycofania się po zderzeniu z Hülkenbergiem. Nikt nie jest prorokiem we własnym kraju. 

Odnosząc 77. zwycięstwo w swojej karierze, czwarte w sezonie, Hamilton zwiększa swoją przewagę w klasyfikacji kierowców i składa wspaniały hołd zmarłemu na początku tygodnia Nikiemu Laudzie.  

 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz