Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdza przepisy dotyczące silników na rok 2026

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła nowe przepisy dotyczące silników w Formule 1 na rok 2026. Jednocześnie FIA ​​ogłosiła kilka zmian technicznych na lata 2022 i 2023.

opublikowany 16/08/2022 à 18:15

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdza przepisy dotyczące silników na rok 2026

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła nowe przepisy dotyczące silników na rok 2026 © Antonin Vincent / DPPI

To decyzja, na którą czekano z niecierpliwością. Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła nowe przepisy techniczne dotyczące jednostek napędowych na rok 2026 w Formuła 1, ogłosiła Międzynarodowa Federacja Samochodowa. 

Ta walidacja oznacza, że ​​nowe przepisy dotyczące silników będą faktycznie stosowane od sezonu 2026 mistrzostw świata Formuły 1. Będą się one opierać na czterech filarach: 

– Utrzymanie spektaklu: Jednostka napędowa na rok 2026 będzie charakteryzowała się podobnymi osiągami jak obecne modele, wykorzystując mocne, wysokoobrotowe silniki spalinowe V6 i unikając nadmiernego różnicowania osiągów (pomiędzy zespołami), aby zapewnić większą przydatność do rywalizacji.

– Zrównoważony rozwój środowiska : Blok energetyczny 2026 obejmie wzrost wykorzystania energii elektrycznej nawet o 50% i będzie wykorzystywał w 100% paliwa odnawialne.

– Rentowność finansowa: Przepisy finansowe dotyczące zespołów napędowych obniżą ogólne koszty dla zawodników, zachowując jednocześnie wizytówkę najnowocześniejszej technologii, która jest sercem Formuły 1.

– Atrakcyjność dla nowych producentów silników: przepisy mają na celu umożliwienie nowym producentom przyłączenia się do sportu na konkurencyjnym poziomie.

Mogłoby to pozwolić na oficjalne przybycie Porsche w Formule 1, który czekał tylko na potwierdzenie ze strony Rady Światowej, aby się zaangażować. Prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem powiedział: „FIA kontynuuje postęp w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju (…) Regulamin silników Formuły 2026 na rok 1 jest najbardziej widocznym przykładem tej misji. Wprowadzenie zaawansowanej technologii do jednostek napędowych i zrównoważonych paliw syntetycznych jest zgodne z naszym celem, jakim jest zapewnienie korzyści użytkownikom dróg i osiągnięcie celu, jakim jest zerowa emisja dwutlenku węgla netto do 2030 r. Formuła 1 przeżywa obecnie ogromny rozwój i jesteśmy przekonani, że przepisy te będą opierać się na emocje wywołane naszymi zmianami w 2022 r.”.

Nowe środki bezpieczeństwa na lata 2022 i 2023

Równolegle z ogłoszeniem przepisów silnikowych na rok 2026, FIA ogłosiła także szereg środków na sezon bieżący i sezon 2023. Celem jest odpowiedź na dwa problemy bezpieczeństwa: zjawisko oscylacji pionowych (morświn) oraz standardy bezpieczeństwa dotyczące obręczy, po wypadku Guanyu-Zhou w Silverstone.

„Począwszy od Grand Prix Belgii FIA będzie mierzyć to zjawisko i oczekiwać, że zespoły będą działać poniżej pewnego progu, aby ich samochód mógł zostać uznany za bezpieczny. » Ponadto na lata 2022 i 2023 zatwierdzono następujące działania:

Na sezon 2022: 

– Elastyczność podłogi centralnej: modyfikacje mające na celu ponowne zdefiniowanie wymagań dotyczących sztywności desek i prowadnic wokół otworów pomiarowych grubości.

Na sezon 2023: 

– Krawędzie podłogi zostaną podniesione o 15 mm.

– Wysokość gardzieli dyfuzora zostanie zwiększona, przy czym należy zachować ostrożność, aby zespoły nie miały żadnego wpływu na konstrukcję elementów mechanicznych.

– Zwiększona zostanie sztywność krawędzi dyfuzora.

– W celu skuteczniejszego monitorowania tego zjawiska wymagany będzie dodatkowy czujnik. 

„Bezpieczeństwo jest absolutnie najwyższym priorytetem dla FIA, dlatego poświęciliśmy znaczną ilość czasu i zasobów na analizę i rozwiązanie problemu morświnów. Osobiście omówiłem tę kwestię ze wszystkimi zespołami i kierowcami. Chociaż oczywiście istnieją pewne różnice zdań ze względu na różne pozycje konkurencyjne, jest bardzo jasne, że FIA ​​ma obowiązek podjąć działania i dopilnować, aby piloci nie narażeni na nadmierne ryzyko obrażeń w związku z tym zjawiskiem” zareagował Mohammed Ben Sulayem po ogłoszeniu tych nowych środków.

CZYTAJ TAKŻE > Porsche planuje kupić Red Bulla za 50%

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024