Wynik jest już blisko. W poniedziałek Mohammed Ben Sulayem, prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej, powiedział, że przepisy techniczne na sezon 2023 zostaną w tym tygodniu poddane pod głosowanie Światowej Rady Sportów Motorowych. „ Po omówieniu problemu morświnów z 20 pilotami F1 i 10 kierownikom zespołów, z przyjemnością potwierdzam, że w tym tygodniu przekażemy do CMSA zaktualizowany Regulamin techniczny na rok 2023, aby rozwiązać ten problem, oprócz środków już podjętych na pozostałą część sezonu. – napisał na Twitterze były pilot rallye.
Po omówieniu kwestii morświnów ze wszystkimi 20 @F1 kierowców i 10 szefów zespołów, z przyjemnością potwierdzam, że w tym tygodniu przekażemy do WMSC zaktualizowany Regulamin techniczny na rok 2023, aby rozwiązać ten problem, oprócz środków już podjętych na pozostałą część sezonu
- Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) 8 sierpnia 2022 r.
W tym roku, wraz z nadejściem nowej ery aerodynamiki, wiele zespołów skarżyło się na zjawisko podskakiwania, spowodowane wykorzystaniem efektu podłoża. Ekstremalne przypadki miały miejsce na początku sezonu, szczególnie na torze w Baku. FIA podjęła już pewne kroki, aby spróbować złagodzić ten problem, łącznie z instalacją czujników do obliczania amplitudy odbić. Pomiar oscylacji aerodynamicznych (AOM) zostanie zastosowany po Grand Prix Belgii, po powrocie z wakacyjnej przerwy.
Nowe przepisy techniczne na rok 2023 są przedmiotem długich dyskusji, zwłaszcza dotyczących wysokości pojazdów jednomiejscowych. Początkowo FIA chciała podnieść krawędzie podłóg i gardzieli dyfuzora o około 25 milimetrów, co nie przypadło do gustu niektórym zespołom. Według najnowszych plotek udało się znaleźć kompromis na poziomie 15 milimetrów.
CZYTAJ TAKŻE > FIA wyjaśnia, w jaki sposób planuje kontrolować morświny w 2023 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)