Leclerc sprawia, że ​​fani rumienią się z radości po zdobyciu pole position na Monzy

Monako Charles Leclerc wystartuje w niedzielę do Grand Prix Włoch z pole position po żrącej końcówce kwalifikacji, delikatnie mówiąc. 

opublikowany 07/09/2019 à 16:38

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Leclerc sprawia, że ​​fani rumienią się z radości po zdobyciu pole position na Monzy

Nikt, naprawdę nikt, nie chciał rozpocząć swojego ostatniego okrążenia w Q3 przed swoimi przyjaciółmi. Zbyt się boję, żeby nie podjąć tak istotnej aspiracji w świątyni szybkości, rozumiesz? Więc wszyscy nacisnęli hamulce, nawet jeśli oznaczało to wyglądanie jak osioł. Na czele podczas okrążenia formującego, Nico Hülkenberg (Renault) nawet przeciął pierwszą szykanę (żeby stracić pozycje?), ale wszyscy jego towarzysze w reakcji podnieśli nogę.

Po okrążeniu startowym przy bardzo zmniejszonej prędkości, sam Charles Leclerc et Carlos Sainz w końcu udało się przeciąć linię na czas do ostatniej próby. W tym momencie niedawny zwycięzca Spa miał już tymczasowe pole position. Zadanie zostało wykonane.

Leclercowi na linii frontu towarzyszyć będzie m.in Lewis Hamilton (Mercedes), co kończy się niepowodzeniem w 0''39 od Ferrari szczyt. Jego kolega z drużyny Valtteri Bottas kończy Top 3. Fin prawie ukończył wyścig bez znaku na zegarze, ponieważ jego pierwsza próba w Q3 została ukończona tuż przed wyświetleniem czerwonej flagi spowodowanej wypadnięciem Kimi Räikkönena z toru (Alfa Romeo) przy wyjściu z Parabolicy. 

Sebastian Vettel musiał zadowolić się czwartym najszybszym czasem przed kibicami, podczas gdy Renault zaliczyło świetny występ na torze silnikowym, który w przeszłości nie był dla nich udany. Daniel Ricciardo a Hülkenberg rzeczywiście blokuje trzecią linię siatki piątym i szóstym razem. 

Carlos Sainz jest siódmym i ostatnim kierowcą, któremu udało się ustawić okrążenie z pomiarem czasu w Q7. Hiszpanie z McLaren poprzedza Alexander Albon (czerwony Byk), Lance Stroll (Racing Point), wciąż spokojny na Monzy i w Räikkönen. 

Przed własną publicznością Antonio Giovinazzi spóźnił się do Q3 o 0”002 w porównaniu do kolegi z zespołu Alfa Romeo. Pośrednia faza kwalifikacji jest także równoznaczna z końcem gry Kevin Magnussen (Haas), Daniił Kwiat (Toro Rosso), Lando Norris (McLarena) i Pierre Gasly (Toro Rosso). Francuz wiedział od początku włoskiego weekendu, że będzie musiał zacząć od końca stawki za wprowadzenie Hondy Spec 4 do swojej rocznej floty silników. 

jego rodak Romain Grosjean zatrzymuje się w Q1 swoim Haasem VF-19. Francuzowi w wozie towarzyszy Sergio Pérez, który na krótko podniósł czerwoną flagę w związku z problemem mechanicznym w jego Racing Point, a obaj Williams autorstwa George’a Russella i Roberta Kubicy. 

Zmuszony do startu z końca stawki za wybranie Spec 4 z silnikiem Hondy, Max Verstappen próbował się zakwalifikować, ale Holender zgłosił problem ze śmigłem i nie był w stanie ukończyć ani jednego okrążenia z pomiarem czasu. 

Podobnie jak w Spa, aby poznać kolejność startu przed Grand Prix Włoch, będziesz musiał poczekać na nałożenie różnych kar na starcie. Widzieliśmy w F3 na początku tego weekendu stewardzi FIA bardzo niechętnie patrzyli na dobrowolne spowolnienia na okrążeniach startowych.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)