McLaren musi „fundamentalnie przemyśleć niektóre obszary”

McLaren miał znakomity sezon 2020, zajmując trzecie miejsce w mistrzostwach konstruktorów. Jednak brytyjski zespół ma sporo pracy poza sezonem ze zmianami w kierowcach, silnikach i przepisach.

opublikowany 27/12/2020 à 14:23

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

McLaren musi „fundamentalnie przemyśleć niektóre obszary”

Nie ma czasu spocząć na laurach. Na poziomie księgowym McLaren miał znakomity sezon, zajmując trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Jednak wybuchów było mniej niż u jego przeciwników w środku siatki. Ma na swoim koncie dwa podia, aż Renault i mniej niż Ferrari lub Racing Point, nie odnosząc zwycięstwa.

„Zaczęliśmy mocno i zaskoczyliśmy niektórych ludzi, ponieważ podczas zimowych testów nie pokazaliśmy naszego tempa” – analizuje dyrektor techniczny McLarena James Key.

Brytyjski zespół przeżył wówczas trudne wyścigi, szczególnie przeciwko Renault. „Wprowadziliśmy zmiany przez cały sezon, może nie tak szybko, jak niektóre zespoły, ale poświęciliśmy czas, aby poznać te zmiany i ich wpływ na samochód. Większość z nich poprawiła osiągi i pozostała w samochodzie od czasu ich wprowadzenia na rynek” – kontynuuje James Key.

„Udało nam się zidentyfikować obszary, w których nasi konkurenci są silniejsi od nas i ustaliliśmy słabe strony naszego samochodu. Myślę, że w przepisach jest wystarczająco dużo miejsca, aby wyeliminować te niedociągnięcia w 2021 r.”.

Zwykle rozwój samochodów w następnym sezonie zostaje wstrzymany. Jednak wprowadzenie nowych przepisów mających na celu zmniejszenie docisku aerodynamicznego da zespołom pracę.

„Zamiast opracowywać projekt, udoskonalać go i badać koncepcje i pomysły, które mogłyby być kompatybilne z nowym samochodem, musieliśmy gruntownie przemyśleć pewne obszary, aby dostosować się do zmian regulacyjnych w roku 2021” – wyjaśnia James Key.

McLaren będzie musiał zarządzać wdrożeniem swojego silnika Mercedes, który zastępuje Renault. „Nie możemy po prostu przenieść podwozia z 2020 roku do nowego samochodu. Musieliśmy dokonać wielu przeprojektowań, szczególnie jeśli chodzi o chłodzenie i elektronikę. Inne będzie nie tylko podwozie, ale także skrzynia biegów i oczywiście silnik, dzięki czemu MCL35M będzie przypominał nowy samochód. »

Wreszcie stajnia powita Daniel Ricciardo wymiana Carlos Sainz, wyjechał do Ferrari, co grozi zakłóceniem alchemii znalezionej między Hiszpanem a Lando Norris.

„Poziom współpracy między nimi jest niewiarygodnie wysoki” – twierdzi Andrea Stella, dyrektor ds. zawodów McLarena. „Otwarty i przejrzysty dialog między członkami zespołu poprawia ich wyniki, ponieważ mogą sprawdzić i szybko zidentyfikować słabe punkty w samochodzie lub znaleźć najlepsze podejście do zakrętu.

Było to możliwe, mam nadzieję, dzięki atmosferze, którą zbudowaliśmy w zespole, która sprzyja otwartości i zaufaniu. Oznacza to, że piloci czują się komfortowo, otwierając swoje pudełko tajemnic, zamiast trzymać je zamknięte, aby nie dać przewagi swojemu koledze z drużyny. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ wydobycie maksymalnych osiągów z samochodu jest sprawą subiektywną, opiera się na wyczuciu i pewności za kierownicą”.

Daniel Ricciardo, który po latach ponownie spotyka się z Jamesem Keyem czerwony Byk, będę musiał wtopić się w tę formę. „Ale nie chodzi tylko o zachowanie tych warunków, być może będziemy musieli je dostosować. Daniel nie jest Carlosem i jego związek z Lando będzie inny” – podsumowuje James Key.

Jeśli chce dać Danielowi Ricciardo pewność siebie, McLaren będzie musiał zapewnić mu środki, aby zabłysnął podczas krajowej Grand Prix w Melbourne, inaugurującej sezon 21 marca.

 

0 Zobacz komentarze)