Nyck de Vries i Jack Doohan w testach z Alpine na Hungaroringu

Nyck de Vries, odkrycie ostatniego Grand Prix Włoch i Jack Doohan, członekAlpine Academy, zasiądzie za kierownicą Alpine A521 podczas prywatnego testu w Budapeszcie.

opublikowany 13/09/2022 à 11:09

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Nyck de Vries i Jack Doohan w testach z Alpine na Hungaroringu

Nyck de Vries zaliczył imponujący debiut w F1 z Williamsem na torze Monza / © Williams Racing

Najwyraźniej jest człowiekiem chwili. Po debiucie F1 musujące podczas ostatniego Grand Prix Włoch (9.) wymianaAlexander Albon chez Williams, Nycka de Vriesa obecnie zabiega o niego kilka drużyn z myślą o pełnoetatowym awansie w 2023 roku.

Po rewelacjach naszych kolegów z Wyścig, AUTOtygodniowo dowiedziałem się, że Holender jest mistrzem F2 2019 i mistrz świata Formuła E 2020/21 z Mercedes, miałem zamiar wziąć udział w prywatnym teście z Alpine.

Sesja odbędzie się przed GP Singapuru (30 września – 2 października) na torze Hungagoring w Budapeszcie za kierownicąAlpine A521 wyrównany w zeszłym roku przez Blues. De Vries nie będzie jedynym, który będzie walczył na brzegach Dunaju.

Towarzyszyć mu będzie Australijczyk Jack Doohan, członekAlpine Akademii i wielokrotny zwycięzca w tym sezonie Formuły 2 z Virtuosi. 19-letni Australijczyk znajduje się na liście kandydatów do drugiej kadencjiAlpine w 2023 roku, nawet jeśli nadal wydaje się to trochę miękkie dla F1.

Obecny w Monzy, Laurent Rossi, szef dsAlpine, bardzo jasno określił poszukiwany profil : kierowca wciąż wystarczająco młody, ale z dużym doświadczeniem, aby od razu i regularnie zdobywać punkty. Portret robota, który dobrze odpowiada pewnemu Pierre Gasly (26 lat)… ale także De Vriesowi (27 lat), mimo że Holender ma na koncie tylko jedno Grand Prix w nogach.

AUTOtygodniowo dowiedziałem się, że pomiędzy nimi toczyły się rozmowy Alpine i sensacja z ostatniego GP Włoch. O względy De Vriesa zabiega także Williams, który niewątpliwie pragnie przewrócić stronę Nicholas Latifi.

Jost Capito, szef Grove (Wielka Brytania), powtarzał jednak na Monzie, że De Vries ma zobowiązania na przyszły rok gdzie indziej. Nawiązanie do podwójnego programu Formuły E/WEC z Maserati i Toyota ? Nieodparta atrakcyjność F1 wystarczy, aby zmylić sprawę!

Nico Hülkenberg czy w oczekiwaniu na rekrutację Pierre’a Gasly’ego mógłby skorzystać z rozwiązań tymczasowych? Alpine ? / ©DPPI

Hülkenberg czekając na Gasly’ego?

Jeśli chodzi o Pierre'a Gasly'ego, pamiętajmy, że Francuz ma ważny kontrakt czerwony Byk do 2023 roku. Austriacki gigant odpuści dopiero, gdy znajdzie swojego następcę przy ul Alfa Tauryńi ponownie za opłatą.

Od kilku tygodni Red Bull nie kryje już zainteresowania pilotem IndyCar Coltona Hertę. Problem w tym, że 22-letni Kalifornijczyk nie posiada SuperLicencji i ani FIA, ani jej otoczenie nie wydają się skłonne szukać przywilejówt, aby uzyskać 40 punktów niezbędnych do otrzymania cennego sezamu.

Colton Herta, obecny na GP Miami, od kilku tygodni znajduje się w centrum okna transferowego F1 / © DPPI

Bez alternatywy AlphaTauri zatrzyma Gasly’ego. Gdyby tak się stało, Alpine może również zwrócić się do starego znajomegoEnstone (Wielka Brytania) i Otmar Szafnauer: Nico Hülkenberg! Niemiec (35 lat), obecny rezerwista Aston Martin, zostanie zatrudniony na rok do czasu wygaśnięcia kontraktu Pierre’a Gasly’ego. Zwycięzca Monza 2020 mógłby zatem zostać zatrudniony przez Bluesa po niższych kosztach.

AUTOtygodniowo w końcu dowiedział się, że oprócz Nycka de Vriesa i Jacka Doohana w prywatnym teście w Budapeszcie weźmie udział dwóch innych kierowców. Czy to właśnie Colton Herta i Nico Hülkenberg? Victor Martins, niedawno koronowany mistrz F3 ? Albo Olli Caldwell, członekAlpine Academy też, a kto już jeździł na Silverstone?

Rossi zwierzył się na Monzy, że tożsamość przyszłego członka drużynyEsteban Ocon zostanie ogłoszony pod koniec września i podczas Grand Prix Singapuru. Alpine dał sobie zatem trzy tygodnie na podjęcie decyzji na podstawie listy kandydatów, która wciąż rośnie.

CZYTAJ TAKŻE > Nyck de Vries pogratulował swoim rówieśnikom po swoim pierwszym Grand Prix na Monzy

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz