Pierre Gasly: ​​„Trzy silniki, to wydaje się skomplikowane”

Pierre Gasly, pracujący w Toro Rosso od 2018 roku, przyznaje, że liczba silników dopuszczonych na sezon wymusi na zespołach dobre zarządzanie przebiegami, szczególnie podczas wolnych treningów.

opublikowany 22/03/2018 à 14:25

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Pierre Gasly: ​​„Trzy silniki, to wydaje się skomplikowane”

W przeciwieństwie do jego „pośpiesznych” początków w F1 w zeszłym roku z Toro Rosso, Pierre Gasly zbliży się do pierwszego Grand Prix sezonu w ten weekend w Australii z pełnymi przygotowaniami, łącznie z testami zimowymi.

Wystarczająco, aby z pewnym spokojem podejść do swojego pierwszego udziału na trasie Albert Park w Melbourne. „Wiem, czego się spodziewać, wyznaje Francuz na australijskim padoku. To bardziej zarządzanie weekendem, co pomogło mi w zeszłym roku. W 2017 roku chodziło raczej o to, aby uczyć się jak najszybciej.

W tym roku, jeśli chodzi o refleksję i podejście, widzę sprawy inaczej. Dzięki doświadczeniu z 2017 roku wiem, czego potrzebuję w kwalifikacjach i wyścigu. »

Należy znaleźć równowagę w zarządzaniu limitem silników

Pierre Gasly, pracujący w Toro Rosso – obok Hondy Brendon Hartley, również przyznaje, że jest pewny możliwości japońskiego silnika. Honda nie napotkała żadnych większych problemów podczas katalońskich testów w Barcelonie i była w stanie zgromadzić znaczne przebiegi.

„Toro Rosso bardzo otwarcie kontaktowało się z Hondą, prosząc o rzeczy absolutnie niezbędne do osiągnięcia dobrych wyników. Następnie znaleziono najlepsze kompromisy pomiędzy konstrukcją samochodu a silnikiem i na razie wszystko działało dobrze. Chcieli jak najlepiej zoptymalizować lokalizację w samochodzie.

Honda zapewnia rozwój w celu optymalizacji wydajności. Jeśli chodzi o niezawodność, nastąpiła wyraźna poprawa. Oczekujemy również poprawy w trakcie sezonu. W zeszły weekend byliśmy w Japonii i ludzie w Hondzie ciężko pracują. Mają właściwe podejście. »

Pierre Gasly przyznaje również, że blok japoński powinien wykazać się szczególnie w walce z silnikiem Renault. Pojawi się także kwestia liczby elementów jednostki napędowej, zwiększonej do trzech w szczególności w przypadku silnika cieplnego.

„Trzy silniki wydają się skomplikowane, uważa Norman. Nie zachęci to zespołów do startowania w treningach swobodnych, ponieważ trzeba będzie ratować silniki. Im bardziej oszczędzisz silnik, tym lepszy będzie w sezonie. »

0 Zobacz komentarze)