Pirelli wyjaśnia użycie opon na rok 2016

W czwartek Pirelli przedstawiło szczegółowe informacje na temat stosowania swoich mieszanek od 2016 roku w związku z decyzjami Rady Światowej w Paryżu.

opublikowany 03/12/2015 à 13:24

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Pirelli wyjaśnia użycie opon na rok 2016

Rok 2016 będzie rokiem wprowadzenia nowych rozwiązań dotyczących opon i ich zastosowania w F1, jak wyjaśniła Światowa Rada Sportów Motorowych na wczorajszym posiedzeniu w Paryżu. Główny pochodzi z przyjazdu nową, ultramiękką oponę z fioletową ścianą boczną.

Pirelli w porozumieniu z FIA utworzy wybór trzech mieszanek dla każdego wyścigu w kalendarzu. Na cały weekend każdemu kierowcy zostanie udostępnionych trzynaście kompletów opon. Z tej liczby włoski producent nominuje dwóch na wyścig (z których jeden będzie używany w wyścigu) i drugi z najmiększej dostępnej mieszanki, którego można używać tylko w Q3.

Dwa zestawy zaproponowane przez Pirelli mogą składać się z różnych mieszanek (na przykład miękkiej/średniej) wybranych z trzech rodzajów gumy wybranych przez producenta przed weekendem. Pozostałe dziesięć kompletów opon zostanie wybranych według uznania kierowców.

Ci ostatni będą mieli ostateczny termin dokonania wyboru każdego samochodu, który pozostanie tajemnicą aż do dwóch tygodni przed Grand Prix. Jeżeli zespół nie dotrzyma terminu, wyboru dokona FIA.

Niektóre komplety opon nadal będą musiały zostać zwrócone do Pirelli: jeden komplet po 40 minutach w pierwszym treningu, jeden na końcu pierwszego treningu, dwa na końcu drugiego treningu oraz na koniec trzeciego treningu. Obydwa pociągi wybrane przez Pirelli nie mogą zostać zwrócone podczas wolnych treningów i muszą być dostępne podczas wyścigu. Opony wybrane do Q1 przez pierwszą dziesiątkę sesji również muszą zostać zwrócone Pirelli, podczas gdy pozostali kierowcy będą mogli skorzystać z opon zachowanych podczas wyścigu.

0 Zobacz komentarze)