Pirelli planuje wiele przystanków podczas GP Australii

Pirelli planuje wprowadzenie strategii obejmujących wiele przystanków podczas GP Australii, podczas gdy w zeszłym roku zespoły opowiadały się za wyścigiem z jednym przystankiem.

opublikowany 20/03/2018 à 10:16

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Pirelli planuje wiele przystanków podczas GP Australii

Nowe opony przywiezione przez Pirelli na sezon 2018 powinny wymusić na zespołach zrewidowanie strategii. Chociaż otwarcie spodziewane jest w ten weekend podczas GP Australii, producent F1 uważa, że ​​zespoły powinny preferować strategię obejmującą wiele przystanków, nawet jeśli tor w Melbourne nie jest bardzo wyboisty.

„Testy w Barcelonie pokazały nam już, jaki kamień milowy został osiągnięty pod względem osiągów samochodów i opon na sezon 2018., komentuje Mario Isola, dyrektor ds. konkurencji w Pirelli. Należy to teraz potwierdzić na podstawie różnych warunków oferowanych tradycyjnie w ramach tego międzylądowania w Australii. Parametr ten stanowi również wielką niewiadomą, ponieważ pogoda w Melbourne o tej porze roku może się różnić, od chłodnej i wilgotnej po bardzo upalną. »

„Z tego, co zaobserwowaliśmy do tej pory, większa miękkość nowej gumy może prowadzić do jednego lub dwóch przestojów w porównaniu do jednego z zeszłego roku. Jak zawsze podczas pierwszego Grand Prix sezonu pozostaje wiele pytań, ale mamy nadzieję, że wyścig będzie ekscytujący, a strategia odegra główną rolę”., potwierdza Mario Isola.

W ubiegłym roku najczęstszą strategią była rywalizacja podczas pierwszego przejazdu na ultramiękkich oponach przed przejściem na miękkie mieszanki na koniec wyścigu. Strategie te mogą jednak zostać zakłócone przez możliwe opady deszczu. Zespoły będą miały do ​​dyspozycji opony miękkie, supermiękkie i ultramiękkie.

 

0 Zobacz komentarze)