Jakie wyniki Otmara Szafnauera?

Zbliżył się, aby dołączyć Alpine w nadchodzących tygodniach Otmar Szafnauer spędził dwanaście lat na czele renomowanego zespołu Aston Martin w 2021 roku. Z przemawiającym na jego korzyść rekordem, w szczególności dzięki uznanym umiejętnościom menedżerskim.

opublikowany 12/01/2022 à 14:00

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Jakie wyniki Otmara Szafnauera?

Otmar Szafnauer

Od Force India (2008-2018) do Aston Martin dzięki Racing Point (2018–2020) w ciągu ostatnich dwunastu lat w zespole z Silverstone zmieniło się prawie wszystko. Ale nie on. Od chwili przybycia do zespołu w 2009 roku Otmar Szafnauer jest centralną postacią, a przede wszystkim wspólnym wątkiem zespołu znajdującego się w nieustannej (r)ewolucji. Pozostawi po sobie wizerunek menedżera cenionego, szczególnie za swoje zdolności przywódcze, zarówno w dobrych czasach, jak i podczas burz. Nic więc dziwnego, że zespół znalazł czas, aby powiedzieć mu kilka słów, ogłaszając jego odejście: „Chcielibyśmy podziękować mu za jego zasługi dla zespołu przez ostatnie dwanaście lat i życzyć mu powodzenia na przyszłość, wiedząc, że prawdopodobnie zwróci się ku nowym wyzwaniom”– napisano w komunikacie prasowym. Urodzony 13 sierpnia 1964 roku w komunistycznej Rumunii, syn Amerykanina pochodzenia germańskiego i matki Rumunki, dorastał w Detroit w Stanach Zjednoczonych, w stanie Michigan, gdzie osiedlił się w wieku 7 lat. Pierwsze doświadczenia miał w F1 w BAR jako dyrektor operacyjny w 1998 r. Trzy lata później naprawdę ugruntował swoją pozycję w tej dyscyplinie, pracując w Hondzie. Pierwszy wiceprezes oddziału rozwojowego Honda Racing, stał się wybitnym członkiem deska Hondy F1, zanim japoński producent nagle zatrzasnął drzwi Circus w 2008 roku z powodu poważnej recesji gospodarczej, która mocno uderzyła w sektor motoryzacyjny.

Otmar Szafnauer / BAR Honda © DPPI

Następnie powrócił do formy, tworząc Soft Pauer, firmę, która opracowała oficjalną aplikację F1 na telefon, ale wkrótce jego dobry charakter ponownie pojawił się na padokach. Po owocnej rozmowie na Monzy z szefem Force India, Vijayem Mallyą, dołączył do zespołu jako dyrektor operacyjny w 2009 roku i w szczególności umożliwi byłemu zespołowi Jordanii (1991-2005) nawiązanie partnerskiej współpracy z Mercedes, po zmotoryzowaniu stajni Ferrari. W szczególności dzięki współpracy z marką z gwiazdą Force India przeszło z 9e 7e miejsce w 2010 r., a następnie 6e w latach 2011, 2013 i 2014, zanim znalazła się w pierwszej piątce w latach 5–2015 (2017e, 4e, 4e), wykorzystując świetne osiągi hybrydowego silnika Mercedesa.

Na pierwszej linii frontu podczas kryzysu w 2018 r

Wyniki, które pozwoliły Force India zdobyć szacunek konkurencji i jej zwolenników za zdolność do boksowania w kategorii wyższej niż pozwalały na to początkowe środki. „Moja filozofia zarządzania sprowadzała się do tego, jak przyciągnąć utalentowanych ludzi do zespołu takiego jak Force India, nie mając zasobów innych zespołów, Szafnauer ujawnił wówczas. Zrobiłem to tak, aby upewnić się, że jest to najlepszy zespół na planie, z którym można pracować, niezależnie od naszych środków. Naprawdę ciężko pracowałem, aby mieć pewność, że jestem empatycznym liderem i daję wszystkim pewność, że wszyscy wiedzą, że mają do odegrania ważną rolę. To pozwoliło mi przyciągnąć prawdziwe talenty, mimo że nie byliśmy żadnym z nich czerwony Byk ani Mercedesa. » Po trzech latach wysokiej jakości naznaczonej trzema podium zdobytymi przez Sergio Perez między 2015 (w Soczi) a 2016 (w Monako i Baku) domek z kart grozi zawaleniem w 2018 r. Indyjski szef Vijay Mallya musiał uporać się ze sporami prawnymi w swoim kraju i problemami finansowymi w związku z bankructwem Kingfishera Linie lotnicze (linia lotnicza, którą założył w 2005 roku. Nota redaktora). W rezultacie latem 2018 roku Force India zostało objęte administracją, aby uniknąć niewypłacalności firmy i umożliwić zespołowi dalszą rywalizację w Grand Prix. 

Otmar Szafnauer w Force India

Niezwykle trudny moment dla czterystu pracowników firmy, którzy mogli liczyć na wsparcie swojego szefa. „Największym źródłem stresu była niepewność panująca wówczas w stajni, Szafnauer powiedział nam rok po tym słynnym lecie 2018 roku. Gdy wątpliwości zostały rozwiane wraz ze zwolnieniem administracji, nastąpiła ogromna ulga. Nie lada wyzwaniem było zjednoczenie wszystkich w obliczu przeciwności losu. Nikt nie wiedział, co przyniesie jutro, a nasi najbardziej wykwalifikowani pracownicy mieli na stole oferty. Musiałem się upewnić, że zostaną z nami” on kontynuował. Jako dobry dowódca oddziału Szafnauerowi udało się uniknąć exodusu swoich sił, aż do przejęcia w następnym miesiącu przez konsorcjum Racing Point kanadyjskiego biznesmena Lawrence'a Przechadzka. Ojciec Lance'a zdecydował się wtedy oprzeć na Szafnauerze, do tego stopnia, że ​​mianował go dyrektorem generalnym i szefem zespołu. Po kryzysie nadchodzi zatem czas odbudowy Otmara nowymi środkami. Rozwój jednomiejscowy Rok 2019 utrudniała jednak niepewność co do przyszłości zespołu pół roku wcześniej, co tłumaczyło powrót w tym roku do otchłani mistrzostw (7e).

Zwycięstwa

Jednak w 2020 roku RP20 odzyskał kolor i wydajność pomimo kontrowersji i skarg ze strony konkurencji. Renault, przy wsparciu wielu innych konkurentów, zauważył duże podobieństwa z Mercedesem W10, do tego stopnia, że ​​RP20 został ochrzczony „ Różowy mercedes » przez niektórych konkurentów. Ten ostatni zarzucił następnie Racing Point, że miał dostęp do planów poprzedniego jednomiejscowego samochodu marki z gwiazdą, co pozwoliło mu stać się trzecią siłą na boisku w czystych osiągach. Podczas tego odcinka Otmar Szafnauer kilkakrotnie stanął na wysokości zadania, nie pozwalając, aby imię i uczciwość jego zespołu zostały wciągnięte w błoto. Zespół Lawrence'a Strolla uniknął kary w wysokości 400 000 euro i 15 punktów karnych w mistrzostwach konstruktorów, ale mógł nadal wystawiać swój samochód do końca sezonu. Pozwoliło to w szczególności Racing Point na zwycięstwo z Sergio Pérezem na odkrytym torze Sakhir, co było absolutnym wydarzeniem w ciągu dwunastu lat Otmara Szafnauera w zespole Silverstone.

Otmar Szafnauer i Sergio Perez © Jean Michel Le Meur / DPPI

Radość ze zwycięstwa pod koniec 2020 roku szybko jednak ustąpiła miejsca kacowi. Zespół przemianowany na Aston Martin F1 Team, po zakupie czcigodnej brytyjskiej marki przez Lawrence'a Strolla, zdecydowanie najbardziej na zespół odczuła zmianę przepisów technicznych narzuconą przez FIA zimą 2021 roku. Pomimo pojawienia się poczwórnego Mistrz świata Niemiec Sebastian Vettel, który kończy się 2e w Baku Aston Martin zajął 7. miejscee w mistrzostwach konstruktorów. Na koniec roku AUTOtygodniowo w światowej ekskluzywności ujawnił, że Otmar Szafnauer miał zamiar opuścić szklarnię, prawdopodobnie aby dołączyć do francuskiej drużyny Alpine. Zatrudnienie byłego dyrektora ds McLaren F1, Martin Whitmarsh, jako dyrektor generalny Aston Martin Performance Technologies (stabilna konstrukcja. Przyp. redaktora) z pewnością nie jest obce jego odejście. Tak czy inaczej, Amerykanin może pochwalić się dobrym bilansem. Jego prawdopodobne przybycie o godz Alpine mógłby również pozwolić Enstone aby ponownie połączyć się z nieco większą przejrzystością w operacyjnym schemacie organizacyjnym, mimo że sezon 2021 spędziliśmy zastanawiając się, kto, Davide Brivio (dyrektor zawodów) czy Marcin Budkowski (dyrektor wykonawczy) był prawdziwym pilotem operacyjnym samolotu przy strzałce A. 

CZYTAJ TAKŻE > Otmar Szafnauer w kierunku bardziej błękitnego nieba F1?

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)