Racing Point nie wątpi w legalność swojego RP20 i przedstawia swoje argumenty

Otmar Szafnauer, szef zespołu Racing Point, mówi, że jest pewien legalności RP20, którego przewody hamulcowe od tygodnia są kwestionowane przez zespół Renault F1.

opublikowany 20/07/2020 à 14:14

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Racing Point nie wątpi w legalność swojego RP20 i przedstawia swoje argumenty

Sprawa nabrała tempa po wyścigach od Grand Prix Styrii. Renault F1 Zespół kwestionuje legalność Racing Point RP20, francuska marka argumentuje, że przewody hamulcowe jednomiejscowy nie przestrzegają przepisów sportowych FIA.

Po pierwszym proteście złożonym wieczorem drugiej rundy sezonu, Wczoraj wieczorem Renault ponowiło swój protest, wobec czego klan Otmara Szafnauera twierdzi, że jest pewny siebie.

„Renault protestowało przeciwko tym przewodom hamulcowym i innych nie mamy, bo te elementy są legalne, mówi szef zespołu zapytany o możliwość planu B dla Racing Point. Nie mamy żadnych zmartwień, nasze miarki są legalne, wykorzystaliśmy je w poprzedni weekend i ponownie w ten weekend i zrobimy to na Silverstone.

Niemożliwe jest, aby nie spełniały one wymagań. Projektowanie i produkcja zajmuje dużo czasu, elementy te są bardzo, bardzo skomplikowane i mamy 886 unikalnych projektów naszych przewodów hamulcowych. »

Szafnauer, który uważa, że ​​Renault atakuje tylko przewody hamulcowe, również precyzuje, że jest trochę sfrustrowany tą sytuacją. „Prawdopodobnie jedynym powodem, dla którego możesz czuć się trochę sfrustrowany, jest to, że mam wszystkie informacje na temat tego, jak zaprojektowaliśmy i opracowaliśmy nasze przewody hamulcowe, a reszta świata jeszcze o tym nie wie, ponieważ nie ujawniliśmy tego komisarzom.

Ujawniliśmy to FIA, a FIA była przekonana, że ​​to, co zrobiliśmy, było całkowicie legalne. Jednak wymiar sprawiedliwości nie tak działa.

Zajmuje to tylko trochę czasu, ponieważ kiedy FIA przyjechała do nas, aby dowiedzieć się, jak zaprojektowaliśmy i rozwinęliśmy samochód, łącznie z przewodami hamulcowymi, została na dwa dni. Ludzie oglądali wszystkie nasze rysunki, przyglądali się procesowi projektowania i rozwoju, temu, co zrobiliśmy w tunelu aerodynamicznym i dzięki CFD, aby zobaczyć, jak dotarliśmy tu, gdzie jesteśmy, i byli szczęśliwi.

W przypadku komisarzy nie można tego zrobić. Musisz przynieść im dane, a następnie wyjaśnić słowami i rysunkami, co zrobiłeś. To trwa trochę dłużej. Dlatego jestem sfrustrowany tylko dlatego, że wiem, co zrobiliśmy i dlaczego jest to legalne. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Węgier, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Budapeszcie, w numerze AUTO 2270tygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)