Räikkönen wskazuje pyskiem na górę grafiku

Fin z Alfa Romeo Racing jest pierwszym kierowcą, który tej zimy w Barcelonie zjechał poniżej 18 minut. 

opublikowany 20/02/2019 à 13:11

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Räikkönen wskazuje pyskiem na górę grafiku

Jeden silnik Ferrari goni inny na szczycie hierarchii testów przedsezonowych 2019. Podczas gdy Stabilny do środy zdominował wszystkie katalońskie wyścigi, jest weteranem tej drużyny, Kimi Räikkönen, o czym informujemy rano trzeciego dnia akcji na torze. 

Nowy kierowca Alfy ustanowił wzorcowy czas okrążenia w 1:17.762 i już jest coraz bliżej najlepszego zimowego wyniku 2018 roku (czas 1:17.182 podpisany przez Sebastian Vettel w Hyper-Soft), podczas gdy niektórzy początkowo sądzili, że nowe zasady aerodynamiczne znacznie spowolnią samochody. 

Räikkönen przejechał najszybsze ze swoich 64 okrążeń na najmiększej czerwonej mieszance Pirelli C5. Mistrz świata z 2007 roku wyprzedza Ferrari SF90 swojego byłego kolegi z zespołu Vettela, które nadal jedzie jak w zegarku – 80 okrążeń na zegarze. Niemiec podczas swojej najlepszej próby jechał na żółtych oponach C3 (średnich). 

Top 3 w środę rano uzupełnił Renault RS19 z Nico Hülkenberg. Niemiec był wyposażony w opony C4, gdy pokonał swoje najbardziej przekonujące okrążenie na torze Circuit de Barcelona-Catalunya o długości 4,655 km. 

Tuż za najlepszym przedstawicielem silników Renault plasują się dwa silniki Hondy z Daniilem Kwiatem na 4. miejscu Toro Rosso i po raz piąty Max Verstappen chez czerwony Byk. Oba byki przejechały między sobą 81 okrążeń dla japońskiego producenta, 48 na korzyść Rosjanina i 33 na korzyść Holendra. 

Pietro Fittipaldi, pilot testowy Haas, zajmuje 6. miejsce na pokładzie VF-19 napędzanego silnikiem Ferrari. Młody Brazylijczyk musiał wsiąść do samochodu w ostatniej chwili we wtorek po południu Kevin Magnussen skarżył się na problem z zagłówkiem, który powodował ból szyi. Ofiara wypadku mechanicznego w środku sesji wnuk Emersona Fittipaldiego przejechał jeszcze 48 okrążeń.

McLaren dokonał kilku zmian na MCL34 między wtorkiem a środą, co opóźniło wjazd na tor Carlos Sainz, 8 tego ranka. Hiszpan również przestraszył się nieistotnym obrotem. 

Dolną część grafiku zajmują dwa silniki Mercedes : ten z Racing Point 19 Sergio Péreza i Mercedes W10 Valtteri Bottas, najbardziej oddany kierowca na torze z 88 obrotami na torze położonym na wzgórzach Montmelo. 

Zespół panującego pięciokrotnego mistrza świata w dalszym ciągu ewoluuje daleko od czołówki, ale tak naprawdę nie próbował jeszcze ścigać się z czasem. W deklaracjach można było jednak wyczuć cień wątpliwości Lewis Hamilton w południe, kiedy Brytyjczyk przedstawił się prasie. 

Wreszcie nadal nie Williams miejsce w rankingach Barcelony, ale FW42 w końcu dotarł na tor dziś wcześnie rano i George Russell powinien zadebiutować na nim dziś po południu. Trzeci dzień testów zimowych rozpoczyna się o 14:00 i nadal będzie kontynuowany komentarz na żywo za pośrednictwem naszego tekstu na żywo

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)