Podsumowanie pierwszego tygodnia testów w Barcelonie

Zespoły F1 zakończyły pierwszy tydzień testów F1 w Barcelonie, rywalizując ostatniego dnia w deszczowych warunkach. Sergio Pérez był najszybszy na miękkich oponach po pierwszym czasie referencyjnym wyznaczonym przez Nico Rosberga na średnich.

opublikowany 22/02/2013 à 19:55

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Podsumowanie pierwszego tygodnia testów w Barcelonie

Kierowcy zakończyli pierwszy tydzień testów w Barcelonie po testach w Jerez. Williams F1 Zespół przejechał pierwsze okrążenia FW35 na torze w Katalonii, woląc przetestować w pierwszej sesji starą wersję z 2012 roku, aby mieć lepsze porównanie z nowymi oponami Pirelli. Ponieważ Force India wciąż nie ogłosiło swojego drugiego kierowcy na ten sezon, zespół Vijaya Mallyi zaoferował Adrianowi Sutilowi ​​dzień testów, zanim dzisiaj jego rywal Jules Bianchi przejmie obowiązki. Podobnie jak Felipe Massa, który zasiadł za kierownicą F138 dopiero po trzech dniach zarezerwowanych testów Fernando AlonsoJedyny dzień testów w tygodniu Francuz musiał stawić czoła deszczowym warunkom. Zespół Marussia F1 wolał poświęcić pierwszy tydzień testów Maxowi Chiltonowi, Luiz Razia nie ukończył ani jednego okrążenia w Barcelonie za kierownicą MR02.

Sergio Pérez ustanowił rekord czasu 1:21”848 osiągniętego drugiego dnia, podczas gdy najlepszy czas w zeszłym roku to 1:22”030 (Kimi Räikkönen). Pilot McLaren jako jedyny z Fernando Alonso (1:21:875) przekroczył w tym tygodniu barierę 1:22 na okrążenie. Najlepsze czasy osiągnięto na miękkich oponach, supermiękkich praktycznie nie używano (tylko pięć kompletów opon). Na średnich oponach najszybszy był Nico Rosberg, który pierwszego dnia uzyskał czas 1:22”616. Rowkowane opony były dzisiaj obecne podczas deszczowej pogody, jaka panowała ostatniego dnia, co umożliwiło zespołom testowanie nowych samochodów w każdej sytuacji, nawet przy szczególnie niskich temperaturach. Średnio czasy różnią się o pięć dziesiątych dla różnych typów opon.

Fernando Alonso, który był nieobecny w Jerez, był najbardziej aktywny na torze z 283 okrążeniami. Max Chilton, który miał do dyspozycji cztery dni testów, wyprzedza go z 241 okrążeniami. Z drugiej strony Kimi Räikkönen przejechał tylko 87 okrążeń w ciągu pierwszych dwóch dni testów po napotkaniu problemów z telemetrią i skrzynią biegów w swoim E21. Zespół Sauber F1 był najbardziej aktywnym zespołem od rozpoczęcia testów nowych samochodów. Nico Hülkenberg i Esteban Gutiérrez przejechali 3055 km za kierownicą C32 Red Bull Racing przejechał 2848 km na RB9 Sebastian Vettel i Marka Webbera. Mercedes AMG F1 jest na trzecim miejscu z 2742 km przejechanych na W04 Lewis Hamilton i Nico Rosberga. Tam Ferrari F138 był w tym tygodniu najbardziej aktywny na torze w Katalonii, przed Sauberem C32. Flèche d’Argent ma do pokonania 1559 km i zajmuje trzecie miejsce w tygodniu.

W symulacji wyścigu Pirelli szacuje, że Grand Prix Australii powinno się rozgrywać na trzech postojach, podczas gdy średnia w Barcelonie wynosi cztery pit stopy.

Wyniki Dzień 1
1. Rosberg, Mercedes 1?22??616 Średni
2. Raikkonen, Lotus 1?22??623 Średni
3. Alonso, Ferrari 1?22?952 Średnie

Wyniki Dzień 2
1. Perez, McLaren 1?21??848 Miękkie
2. Vettel, Red Bull 1?22??197 Miękkie
3. Raikkonen, Lotus 1?22??697 Średni

Wyniki Dzień 3
1. Alonso, Ferrari 1?21??875 Miękkie
2. Hülkenberg, Sauber 1?22?160 Miękkie
3. Grosjean, Lotus 1?22?188 Miękkie

Wyniki Dzień 4
1. Hamilton, Mercedes 1?23??282 Średni
2. Przycisk, McLaren 1?23?633 Średni
3. Vergne, Toro Rosso 1?24??071 Miękkie

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz