Wracając do sezonu 2016

Pierwszy tytuł mistrza świata dla Nico Rosberga… po którym nastąpiła niespodziewana emerytura, potwierdzenie talentu Maxa Verstappena, debiuty Estebana Ocona i Stoffela Vandoorne’a, a nawet powrót Renault jako konstruktora… Spojrzenie wstecz na Mistrzostwa 2016 sezon Świata F1.

opublikowany 30/12/2016 à 12:31

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Wracając do sezonu 2016

Nico Rosberg wreszcie mistrzem świata...

Niemiec o tytuł mistrza świata zabiegał od debiutu w 2006 roku, a zwłaszcza od dominacji Mercedes na F1 w 2014 r. i pojawienie się turbo/hybrydowych jednostek napędowych V6.

Po walce do końca dwa lata temu ze swoim rywalem Lewis Hamilton, Rosberg poddał się w Stanach Zjednoczonych w 2015 roku. Porażka, która jednak otworzyła początek długiej kontroli byłego pilota Williams na mistrzostwach.

Pomiędzy Meksykiem w 2015 r. a Rosją w tym sezonie Mercedes z numerem 6 odniósł siedem zwycięstw z rzędu, co pozwala synowi Keke Rosberga mocno ugruntować pozycję lidera mistrzostw w 2016 r., w czasie, gdy Lewis Hamilton jest wyraźnie spowalniany przez mechaniczne .

Pojedynek pomiędzy dwoma członkami drużyny osiągnie punkt kulminacyjny w Hiszpanii, gdzie kontakt eliminuje dwie hybrydy W07 na pierwszym okrążeniu. Od tego momentu Hamilton rozpocznie swoją drogę do mistrzostw, między innymi kosztem: nowa konfrontacja na torze w Austriina ostatnim okrążeniu naznaczonym kontaktem na drugim zakręcie czerwony Byk Pierścień.

Brytyjczyk kontynuuje dobrą passę aż do Niemiec, odzyskując jednocześnie kontrolę nad rankingiem. Ale z Belgii Nico Rosberg znalazł drogę do sukcesu i szczególnie na tym skorzystał Hamilton odchodzi z Malezji z powodu problemów z silnikiem zbudować zdecydowaną przewagę. Niemiec będzie kontrolował swojego kolegę z drużyny aż do finału w Abu Zabi, zajmując drugie miejsce w ostatnich czterech Grand Prix zdobyć swojego Graala.

…wtedy przeszedł na emeryturę!

Właśnie koronowany mistrz świata Nico Rosberg zaskakuje jednak wszystkich na marginesie rozdania nagród FIA w Wiedniu w Austrii ogłosił odejście z F1. Grzmot, który Niemiec usprawiedliwia przyznaniem się do chęci poświęcenia się rodzinie.

„W niedzielny poranek w Abu Zabi wiedziałem, że to może być mój ostatni wyścig. I wszystko to nagle stało się bardzo jasne tuż przed odlotem. Chciałem cieszyć się każdą sekundą tego doświadczenia, wiedząc, że może to być moje ostatnie… a potem zgasły światła i rozegrałem najbardziej intensywne 55 okrążeń w moim życiu. W poniedziałek wieczorem podjąłem decyzję. » oświadczył Rosberg w długiej wiadomości zamieszczonej na portalach społecznościowych.

Mercedes musi teraz znaleźć następcę dla swojego mistrza świata, co wywołało wiele plotek. Jeśli niemiecki zespół dał do zrozumienia, że ​​nie chce podejmować decyzji przed przyszłym tygodniem, Fin Valtteri Bottas i Niemiec Pascal Wehrlein wydają się dwiema głównymi opcjami Toto Wolff, szef Mercedes-Benz Motorsport.

Max Verstappen potwierdza

Wiedzieliśmy, że Holender jest pełen talentu i zawsze był nieco krytykowany za agresywną jazdę i obronę. Rok 2016 był rokiem potwierdzenia w tych dwóch kwestiach. Wyrównane na początku roku przez Toro Rosso, syn Josa Verstappena zrobił krok w stronę Red Bull Racing szybciej, niż oczekiwano.

Zainstalowany na siedzeniu Daniiła Kwiata, zdegradowanego w strukturze Franza Tosta z Grand Prix Hiszpanii, Verstappen nie przegapia niesamowitej szansy, jaką daje podwójny emeryt Rosberg – Hamilton, za wygrać w swoim pierwszym wyścigu na RB12.

Przez cały sezon były rezydent mistrzostw Europy F3 zanotuje kilka wyścigów błyskawicznymi powrotami w peletonie i kilkoma pojedynkami mięśni, jak Hamilton w Japonii. W Meksyku manewr mający na celu obronę swojej pozycji poprzez zejście z drogi wywołał jego gniew Sebastian Vettel … ale również kara od komisarzy.

Kilka dni później Niemiec i Holender spotykają się ponownie w Brazylii. Pod zalewem Interlagos Max Verstappen osiągnął wyjątkowy wyścig, po raz kolejny przewyższając Ferrari SF16-H nr 5 w męski sposób …ale tym razem uznane za prawidłowe przez kolegium komisarzy.

Ferrari widzi kolor czerwony

Najlepszy przeciwnik Mercedesa w 2015 roku, Scuderia Ferrari, logicznie rzecz biorąc, powinno stanowić główne zagrożenie dla Srebrnych Strzał w tym sezonie. Jednak podopieczni Maurizio Arrivabene nigdy nie spełnili oczekiwań, nawet gdy Red Bull Racing pod koniec roku odzyskał wicemistrzostwo.

Ani Sebastian Vettel, ani Kimi Räikkönen nie odnieśli zwycięstwa w 2016 roku, na koniec sezonu naznaczonego zakulisowe odejście Jamesa Allisona, dyrektor techniczny Ferrari, zastąpiony na tym stanowisku przez Mattię Binotto.

Czy słowa cierpliwości ze strony kierowców i zarządu Maranello wystarczą, aby zadowolić fanów, odzwyczajonych od tytułów mistrza świata od 2008 roku i koronacji konstruktorów? Włoscy urzędnicy zachowują pewność co do możliwej redystrybucji kart na rok 2017 wraz z nowymi przepisami technicznymi.

Renault rozpoczyna swoje odrodzenie

Ubrany cały na żółto, jakby nawiązując do legendarnego RS01 i jego turbodoładowanego V6 z 1977 roku, R.S. 16 oznaczał powrót marki Diamond do F1 jako samodzielnych producentów. Ogłoszona w zeszłym roku z trzyletnim planem powrotu na najwyższe pozycje, ta nowa przygoda rozpoczęła się od roku przebudowy Renault.

Jolyona Palmera i Kevin Magnussen zdobyła punkty tylko trzy razy, ale francuska marka odnotowała pewien postęp, szczególnie z punktu widzenia bloku silnika, który stał się niezawodny i wydajny w Red Bullach Verstappen i Ricciardo.

Zachęcające znaki dla 2017, z nowymi przepisami technicznymi i przybycie Nico Hülkenberga, co mogłoby przynieść większą satysfakcję ludziom Frédérica Vasseura.

Force India kontynuuje wspinaczkę

Zajmując 4. miejsce w klasyfikacji producentów, Force India osiągnęło swój najlepszy wynik w F1. Z duetem Péreza – Hulkenberg, drużyna Vijaya Mallyi zyskała przewagę nad rywalem Williamsem, w dużej mierze dzięki doskonałym występom Sergio Péreza (dwa podium w Monako i Azerbejdżanie), bardziej widocznego niż jego niemiecki kolega z drużyny.

Dotarcie do pierwszej trójki regularnie może być trochę wysokie, ale Force India może na to liczyć przybycie Estebana Ocona spróbować kontynuować jego postęp.

Jenson Button i Ron Dennis odchodzą, przybywają Stoffel Vandoorne i Zak Brown: początek nowej ery w McLaren

Oczekuje się, że sezon 2016 będzie ostatnim w karierze Jensona Buttona w F1. Brytyjczyk, którego w 2017 roku w McLaren-Honda zastąpi Belg Stoffel Vandoorne, z pewnością ma kontrakt na jazdę w 2018 roku, ale jego deklaracje na koniec sezonu sugerują, że Grand Prix Abu Zabi pozostanie ostatnim w jego karierze dobra kariera.

Mistrz świata z 2009 roku w Brawn GP, ​​Brytyjczyk zdecydował się od razu podjąć wyzwanie McLarena, porównując się z Lewisem Hamiltonem. Były kierowca Williamsa, wicemistrzostwo z 2011 roku, już nigdy nie był w stanie powrócić do czołowej trójki rankingów.

Kamień węgielny z Fernando Alonso struktury Woking w zamian za powrót producenta silników Hondy, Jenson Button zapłacił cenę za początkowe problemy japońskiego bloku silnika, które jednak nasiliły się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Czas udać się do Williamsa, Button pozostanie blisko zespołu F1 w McLarenie w 2017 roku i będzie mógł obserwować pierwszy pełny sezon belgijskiego cudownego dziecka Stoffela Vandoorne'a, który zastąpi go w przyszłym roku. Mistrz GP2 z 2015 roku, wezwany w ostatniej chwili do zastąpienia Alonso w Bahrajnie po wypadku Hiszpana w Australii, nie przegapił debiutu, zdobywając punkt za 10. miejsce.

Również za kulisami McLaren doświadczył znaczącej zmiany. Po ponad trzydziestu latach na czele Woking, Ron Dennis wkrótce nie będzie już dyrektorem wykonawczym i prezesem McLaren Technology Group. Koniec epoki, w której Woking w latach 1. wspiął się na szczyt F80, a w latach 1988–1991 dominował z Ayrtonem Senną i Alain Prost.

Kilka dni po ogłoszeniu zawieszenia Rona Dennisa McLaren ogłosił to oficjalnie przybycie Amerykanina Zaka Browna na stanowisko dyrektora wykonawczego.

Felipe Massa, koniec kariery?

We Włoszech, w swojej drugiej ojczyźnie, Felipe Massa potwierdził to na marginesie Grand Prix na torze Monza że po sezonie 1 odejdzie z F2016. Były kierowca Ferrari, który w 2008 roku był bardzo blisko tytułu mistrza świata, otrzymał kilka wyrazów uznania, w tym jeden u siebie w Brazylii, który pozostanie jednym z mocnych obrazów sezonu.

Jednak Paulista na emeryturę Williamsa może potencjalnie zakończyć się wielkim wstrząsem spowodowanym odejściem Nico Rosberga na emeryturę. W przypadku odejścia Valtteriego Bottasa z zespołu Grove do Mercedesa sygnalizowała to brazylijska prasa Massa mógł już znaleźć miejsce.

Pierwsze Grand Prix w Baku w Azerbejdżanie

Pragnąc znaleźć nowe kierunki, Bernie Ecclestone zaoferował stolicy Baku w Azerbejdżanie organizację Grand Prix Europy w 2016 roku. Przyzwyczaił się już do obecności sportów motorowych na swoich ulicach (poprzez Baku World Challenge i finał Blancpain Sprint Series), azerskie miasto było najważniejszą wiadomością w kalendarzu.

Pomiędzy bardzo wąskimi odcinkami, a długimi prostymi i bardzo szerokimi odcinkami, umożliwiła to trasa zaprojektowana przez Hermanna Tilke aby Nico Rosberg dodał swoje nazwisko do listy. Jedynym minusem było to, że wyścig odbył się w ten sam weekend co wyścig 24 godziny Le Mans. Zderzenie dat, które nie powtórzy się w 2017 roku przed Grand Prix Azerbejdżanu.

Zespół Haas F1 wskakuje do wanny

Obecność zespołu Gene'a Haasa na polu startowym Grand Prix Australii oznaczała wielki powrót amerykańskiego zespołu do F1. Zespół, który zgłosił się do zawodów, wspierany od strony technicznej przez Scuderia Ferrari Romain Grosjean i Esteban Gutiérrez zaliczyli dość udany debiut, zdobywając liczne punkty przez francuskiego kierowcę już w pierwszych wyścigach (6. w Melbourne, 5. w Bahrajnie).

Dobry start został później przerwany, gdy Hiszpania i Azerbejdżan nie zdobyły żadnych punktów, Grosjean powrócił do pierwszej dziesiątki w Austrii, przed nowym okresem suszy latem.

Ostatecznie będziemy musieli poczekać na Austin i Grand Prix Stanów Zjednoczonych, aby były kierowca Lotus, jedyny dostawca punktów dla zespołu Haas F1 Team w 2016 r., znalazł się w pierwszej dziesiątce. Nagroda powitalna w domu, przed dwoma bardziej niż skomplikowanymi wydarzeniami na torze Meksyk i Brazylia.

Zespół Haas F1 zdecydował się na to rekrutuje Duńczyka Kevina Magnussena na rok 2017, wspierać Romaina Grosjeana i w ten sposób starać się jak najlepiej ustabilizować jego pozycję w rankingu.

Esteban Ocon dołącza do Romaina Grosjeana

Potwierdzony jako trzeci kierowca podczas prezentacji zespołu Renault Sport F1 Team, Esteban Ocon, oprócz swoich obowiązków jako młodszy kierowca Mercedesa, włożył trochę więcej uwagi w F1.

Cztery występy w wolnych treningach R.S 16, a także prywatne testy z Mercedesem, pozwoliły Francuzowi zgromadzić doświadczenie w ramach swojego programu w DTM. Potem, latem, historia nagle nabrała tempa, wraz z pierwszymi plotkami o możliwym następcy Rio Haryanto, wówczas startera w Manor.

Dzięki powiązaniu z Mercedesem, które napędza zespół Dave'a Ryana, Esteban Ocon wystartuje w ostatnich dziewięciu wyścigach, zaczynając od Grand Prix Belgii. To wystarczy, aby znaleźć dwóch francuskich kierowców na starcie Grand Prix.

Le Normand będzie kontynuować swój rozwój w 2017 r., ale tym razem w Force India, który zaufał mistrzowi serii GP3 z 2015 roku.

Przejęcie F1

Potwierdzono, że tym razem F1 zmieni właściciela. CVC wkrótce (w pierwszej połowie 2017 roku) przekaże stery najważniejszej dyscypliny sportów motorowych do amerykańskiej grupy Liberty Media.

Bardzo szybko przyszli menadżerowie ogłosili swoją wizję tego, czym może być F1 przyszłości, pomiędzy rozwojem interakcji ze społeczeństwem a nowymi potencjalnymi miejscami docelowymi...

Grand Prix Francji zaplanowano na rok 2018

Na to czekali francuscy fani sportów motorowych od 2008 roku. Christian Estrosi oficjalnie potwierdził to na początku grudnia: Grand Prix Francji powróci w 2018 roku, dziesięć lat po ostatniej edycji rozgrywanej na torze Magny-Cours w Nièvre (zwycięstwo Felipe Massy na Ferrari).

Jednak to nie tor Nivernais za nieco niecałe dwa lata powita jednomiejscowe bolidy, ale kompleks Var Paula-Ricarda, dawna sześciokątna świątynia F1 w latach 80. i do 1990 r.

Miejscem wyścigu będzie tor o długości 5,8 km, używany w latach 1971–1985.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz