Romain Grosjean: „Duży potencjał” w starym pakiecie

14. miejsce w kwalifikacjach Romain Grosjean uważa, że ​​pakiet aerodynamiczny z Melbourne zainstalowany w jego Haasie VF19 ma prawdziwy potencjał w porównaniu z zmianami dokonanymi w trakcie sezonu.

opublikowany 14/07/2019 à 10:01

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Romain Grosjean: „Duży potencjał” w starym pakiecie

Wycofać się, żeby lepiej wysadzić? Wracając do pakietu aerodynamicznego widzianego w Melbourne na początku sezonu, Romain Grosjean zakończył wczorajszą sesję kwalifikacyjną na Silverstone na 14. miejscu.

Stanowisko, które na pierwszy rzut oka nie wydaje się przemawiać za tym „krokiem wstecz” w rozwoju, ale efektem, który zdaniem francuskiego kierowcy mógł być zupełnie inny. Ten ostatni rzeczywiście uważa, że ​​Q3 mogło być grywalne.

„W Q2 coś było nie tak z obydwoma kompletami opon, wyjaśnia były kierowca Lotusa. Podczas pierwszego okrążenia straciłem 1″2 sekundy do swojego najlepszego czasu i dosłownie nie było przyczepności.

Nie wiem, co działo się za kulisami. Po prostu nie wszystko szło dobrze, nie mogłem powtórzyć tempa z Q1. Mam nadzieję, że sobie z tym poradzimy, ponieważ Q3 było w zasięgu ręki.

Kiedy w Q1 możemy zająć dziewiąte miejsce w samochodzie Melbourne, jest to całkiem imponujące. Potencjał jest duży, nawet jeśli wsparcie jest znacznie mniejsze.

Działa to dobrze pod względem czucia, jest znacznie lepiej. Musimy tylko zrozumieć różnicę między tymi dwoma pakietami i, miejmy nadzieję, uzyskać dodatkowe wsparcie.

Francuz nie ukrywa, że ​​miał trudności w związku z różnymi zmianami, jakie ze sobą niosły Haas od początku sezonu. Zespół notuje czasem zaskakujące występy na zmianę z VF19 (piąty raz w kwalifikacjach). Kevin Magnussen w Austrii) i rozczarowanie, jak u Spielberga, bez żadnego naprawdę oczywistego wyjaśnienia.

La jednomiejscowy Amerykanin szczególnie cierpi z powodu używania opon Pirelli, co zostało szczególnie wzięte pod uwagę w przypadku Silverstone.

„Odkąd wprowadziliśmy nowy pakiet, nie czułem się komfortowo, szczególnie na szybkich zakrętach i przy dużej szybkości wchodzenia w zakręty, kontynuuje Grosjean.

Stary pakiet miał oczywiste słabości, które usunięto w nowym, ale wyraźnie ten ostatni nie zapewniał tego, co powinien, jeśli chodzi o czasy okrążeń.

Tutaj podjęliśmy drastyczne działania w zakresie ustawień zarządzania przednimi oponami. Czy zaprocentuje to w wyścigu? Nie wiem. Nie było idealnie w kwalifikacjach, ale powinno być idealnie w wyścigu. »

0 Zobacz komentarze)