Rzadko kiedy w tym roku sesja kwalifikacyjna była tak zacięta. Pod koniec pierwszych prób w ostatniej części Q3 dzisiejszego ranka w Japonii, Lewis Hamilton (Mercedes) był najszybszy o 195 tysięcznych przed swoim kolegą z drużyny Nico Rosberg, ale pierwszą szóstkę uzupełnił Ferrari i czerwony Byk dzieliło zaledwie 482 tysięczne.
Ranking, który ostatecznie ewoluował w ostatnich chwilach sesji, po decydującym okrążeniu Nico Rosberga. Lider mistrzostw pokonał okrążenie referencyjne w czasie 1:30″647i ostatecznie wyprzedził Hamiltona o 13 tysięcznych. W ten sposób Rosberg kontynuuje swoją dominację podczas weekendu na Suzuce, po trzech najlepszych czasach w treningach wolnych.
Obaj kierowcy Mercedesa wystartują z pierwszego rzędu przed Ferrari Kimiego Räikkönena, który był szybszy od swojego kolegi z drużyny Sebastian Vettel w ten sobotni poranek. Niemiec ze Scuderia Ferrari rozpocznie jednak Grand Prix z siódmej pozycji po karze otrzymanej w Malezji.
Max Verstappen (Red Bull) wystartuje obok Räikkönena w drugim rzędzie i wyprzedza swojego kolegę z drużyny Daniel Ricciardo oraz Force India Sergio Péreza. Razem z Sebastianem Vettelem Romain Grosjean (Haas), obecny w Q3, podobnie jak jego kolega z drużyny Esteban Gutiérrez (pierwszy zawodnik amerykańskiego zespołu w tym roku), wystartuje z ósmej pozycji z przodu Hulkenberg (Force India) i Gutiérreza.
Dobry występ Haasa w kwalifikacjach powoduje spadek obu drużyn Williams de Bottas a Massa na 11. i 12. miejscu. TO Toro Rosso przez Daniila Kvyata i Carlos Sainz będzie podążał na polu startowym przed McLaren de Fernando Alonso, rozczarowany swoim 15. miejscem przed publicznością w pełni zaangażowaną w sprawę MP4-31 – Honda.
Pierwsze miejsce zajmuje Jolyon Palmer Renault R.S.16 na 16. miejscu i dotarł do Q2 w przeciwieństwie do Jensona Buttona (McLarena) i jego kolegi z drużyny Kevin Magnussen. Saubery Ericssona i Nasra, a także dwory Ocon i Wehrleina, którego kara za zmianę skrzyni biegów nie zmieni swojego położenia, podnosi tył.
Grand Prix Japonii będzie można śledzić na żywo z komentarzem w naszym tekście na żywo jutro od godziny 7:XNUMX na AUTOhebdo.fr.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)