Ross Brawn planuje wycofać się pod koniec sezonu

Na czele zarządu sportowego od 2017 roku Ross Brawn właśnie ogłosił, że pod koniec bieżącego sezonu chce znacząco ograniczyć swoją aktywność w Formule 1. Brytyjczyk, który doświadczył niemal każdego poziomu wyścigów samochodowych, po ponad czterdziestu latach przygód i sukcesów odchodzi na emeryturę.

opublikowany 27/09/2022 à 11:45

Tomek Viala

0 Zobacz komentarze)

Ross Brawn planuje wycofać się pod koniec sezonu

To tylko pożegnanie Rossa Bawna, który przygotowuje się do wycofania się ze swojej roli w Formule 1. ©Joao Filipe / DPPI

To prawdziwa karta historii, która wkrótce się odwróci Formuła 1, po ogłoszonym odejściu Rossa Brawna pod koniec sezonu. Obecny w tej kategorii od 1978 roku Brytyjczyk wykonał w swojej karierze wszystkie właściwe posunięcia, obfitując w sukcesy, czasami w Benettonie (1992-1996), Ferrari (1997-2006) lub z własnym zespołem Brawn GP (2009). Ross Brawn, który od prawie pięciu lat stoi na czele kierownictwa sportowego Formuły 1, w końcu zakończy swój ostatni pełnoetatowy sezon.

Od prostego mechanika do szefa dyscypliny

Jest to trajektoria, której wielu chciałoby doświadczyć w swojej karierze. Ale to właśnie na samym dole drabiny Ross Brawn doświadczył pierwszych radości w Formule 1, zostając zatrudniony jako mechanik w zupełnie nowym brytyjskim zespole, Williams, na początku sezonu 1978. Jeśli w ciągu kilku dekad Brytyjczyk doświadczył wielu pozycji, a przede wszystkim wielu zwycięstw, to dopiero po czterdziestu czterech latach dobrej i lojalnej służby ostatecznie zdecydował się wycofać, nie definitywnie, ale "znacznie", ze świata F1.

„Zamierzam cofnąć się o krok, ujmę to tak: – wyznaje niemieckiej telewizji Sport 1. Pozostanę do dyspozycji, dzieląc się swoją wiedzą, ale nie będę już codziennie odpowiadać za jeden obszar. Oznacza to, że znów będę bardziej dbał o swoje dzieci i wnuki, częściej łowił ryby i zajmował się ogrodem. »

PRZECZYTAJ TAKŻE: Czy jesteśmy zbyt surowi dla Nicholasa Latifiego?

Od 2017 roku Ross Brawn jest jednym z tych, którzy na czele kierownictwa sportowego cementują zasady i modyfikacje obowiązujące obecnie w Formule 1. Nowe jednomiejscowe bolidy, wyścigi sprinterskie, pojawienie się kalendarza składającego się z 23 wyścigów ... Tyle elementów napawa dumą Brytyjczyka, który jest pełen uznania dla nowej ścieżki, jaką zdaje się podążać dyscyplina.

" Jestem bardzo usatysfakcjonowany, zapewnia Rossa Brawna o nowych zasadach panujących w Formule 1. Samochody mogą podążać bliżej siebie i dzięki temu lepiej się wyprzedzać. Łatwiej też było jeździć obok siebie. Wcześniej niewiele osób wiedziało, że samochód również tracił osiągi na tym poziomie. Pirelli również przyczyniło się do poprawy.

Zatem to wszystko już się sprawdziło. To, że niektóre zespoły potrafiły lepiej zastosować nowe zasady, a inne poczuły się urażone, jest częścią folkloru Formuły 1 i było przewidziane z góry. To szczególnie dotknęło Mercedes. Ale oni nie są głupi, dotrą tam. »

Jeśli Ross Brawn jest pomysłodawcą obecnych zmian w F1, to jest także jednym z aktorów nowych przepisów, które wejdą w życie w 2026 roku, wraz z wprowadzeniem bardziej zrównoważonego paliwa i większego udziału energii elektrycznej. jednomiejscowe. „Dla Formuły 1 to fantastyczne” – głosi Brytyjczyk, który również z radością wita pojawienie się nowych producentów, takich jak Audi. Jeśli obecnie Ross Brawn nadal zajmuje stanowisko dyrektora sportowego F1, nazwisko jego przyszłego następcy nadal nie zostało przefiltrowane.

0 Zobacz komentarze)