Sauber skupił się na stabilności aerodynamicznej w C36

Zespół Sauber F1 ujawnił kierunki rozwoju C36, modelu, który powinien przywrócić szwajcarskiemu zespołowi środek stawki.

opublikowany 20/02/2017 à 12:33

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sauber skupił się na stabilności aerodynamicznej w C36

Sauber F1 Zespół rozpoczyna tydzień prezentacji od odsłonięcia linii C36, która odpowiada nowym przepisom mającym na celu uczynienie samochodów F1 bardziej wydajnymi i agresywnymi. Wraz z przybyciem Longbow S.A. do stolicy stajniHinwil i zastąpienie Felipe Nasra przez Pascala Wehrleina, szwajcarska struktura rozpoczyna nowy start, opuszczając tył peletonu.

Zespół Sauber F1 skupił swoje prace rozwojowe na zmniejszeniu rosnącego oporu powietrza dzięki zamontowaniu w tym roku szerszych opon. C36 został lżejszy, szczególnie pod względem podwozia. Przednie i tylne płetwy oraz płaskie dno również zostały przerobione. Chłodnica, boczne osłony i nadwozie zostały wykonane tak precyzyjnie, jak to możliwe.

Jörg Zander, nowy dyrektor techniczny zespołu Sauber F1 Team, który przybył do siedziby zespołu w zeszłym miesiącu, musi się zorientować, mimo że inżynier pracował już dla zespołu BMW Sauber F1 w latach 2006 i 2007.

„Samochody znów stają się szersze, z 1,8 do 2 m. Opony są również o 25% szersze. Poszerzono także przednie i tylne spojlery oraz wydłużono dyfuzor. Zapewnia to większe wsparcie i przyczepność, a zatem czasy się poprawią. Preferowaliśmy stabilność aerodynamiczną nad optymalizację siły docisku., wyjaśnił Jörg Zander.

„Najlepsze zespoły zawsze mają przewagę podczas zmiany zasad, ale nowe możliwości zawsze pojawiają się, gdy karty są redystrybuowane. Sauber C36-Ferrari jest szerszy i niższy, a opony nadają mu bardziej muskularny wygląd niż ubiegłoroczny model C35. Niemal gołym okiem widać, że jest szybszy dzięki sile docisku i krótszej drodze hamowania. Czynnik opon pozostanie istotny, podobnie jak w 2016 r. Ich zachowanie i harmonię można znaleźć w ustawieniach opon jednomiejscowy będzie miało decydujące znaczenie dla wyniku wyścigów”Dodał.

Presja na barkach Sauber F1 Team będzie znacząca, ponieważ jego bezpośredni konkurent, Manor Racing, zamknął swoje podwoje na początku roku.

„Mamy ogromne możliwości, aby ponownie stać się konkurencyjnymi i ponownie połączyć się z naszymi dawnymi sukcesami w F1 dzięki wsparciu Longbow Finances S.A., wspomina Monisha Kaltenborn, szefowa zespołu Sauber F1 Team. Chcemy przyjąć nowe podejście i wykonaliśmy już pierwsze kroki w celu zbudowania solidnych fundamentów. Wyraźnie musimy się poprawić. Dzięki Sauberowi C36 mamy dobrą bazę do pracy, a także zasoby niezbędne do rozwijania go przez cały sezon. Będzie to ważne, aby znaleźć się w środku stawki. »

Zdjęcia Saubera C36

Jacques’a-Armanda Dupuisa

0 Zobacz komentarze)