Sebastian Vettel wygrywa w Malezji

Niemiecki kierowca, dominujący w dwóch pierwszych wyścigach sezonu, już w trzeciej próbie odniósł wreszcie zwycięstwo na torze Sepang. Sebastian Vettel przejął kontrolę od początku i nigdy nie odpuścił, ponieważ nie dał się zdradzić swoim mechanikom.

opublikowany 04/04/2010 à 10:57

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sebastian Vettel wygrywa w Malezji

Na początku wyścigu kierowca, który wystartował z pole position, Mark Webber, wystartował bardzo dobrze, ale gorzej niż Sebastian Vettel, jego kolega z drużyny, który przyjechał z trzeciego miejsca i objął prowadzenie na wyjściu z pierwszego zakrętu. Na trzecie miejsce spada Nico Rosberg, a za nim Robert Kubica, który zyskał dwie pozycje. Dwóch pilotów czerwony Bykktórzy wyszli na prowadzenie, zaczęli powiększać przewagę.

Z tyłu peletonu rozpoczyna się kolejny wyścig dla kierowców McLaren et Ferrari. Zaczynając od tyłu, Jenson Button, Lewis Hamilton, Fernando Alonso i Felipe Massa próbują wrócić do czołówki. Z całej czwórki najlepiej spisał się Lewis Hamilton, który miał najlepszy start. Znajduje się z tyłu Sébastien BuemiBrytyjczykowi udaje się zyskać przewagę nad Szwajcarem i wrócić do peletonu.

Na czele Mark Webber nie wypuszcza Sebastiana Vettela, kierowcy Red Bulla uciekają i powiększają przewagę nad duetem Nico Rosberg? Roberta Kubicy. Renault świętuje, gdyż oprócz czwartego polaka Witalij Pietrow zajmuje dziewiątą pozycję, praktycznie w punktacji. Musi stawić czoła awansowi Lewisa Hamiltona, który po sześciu okrążeniach jest już dziesiąty. Rosjanin i Brytyjczyk ścierają się ze sobą przez wiele minut, nowicjusz stawia opór, ale mistrz świata w końcu przejmuje przewagę w ósmej rundzie.

Z tyłu Jenson Button wyprzedza Fernando Alonso, ale obaj mężczyźni pozostają daleko od czołowej dziesiątki, pozostając za Sébastienem Buemim. Kamui Kobayashi, przez długi czas jedenasty, musiał wycofać się przed upływem dziesięciu okrążeń. Nieszczęście zdarza się również Michael Schumacher, dotychczas szósty, ofiara awarii mechanicznej na dziesiątym okrążeniu. O wiele bardziej rozczarowujący i frustrujący wyścig dla siedmiokrotnego mistrza świata niż poprzednie dwa.

Vitantonio Liuzzi, wyprzedzony przez Lewisa Hamiltona, zwolnił i wrócił do pit boxu, aby wycofać się, choć od początku wyścigu znajdował się w czołowej dziesiątce. Rozczarowanie dla Force India, które mimo to podtrzymuje nadzieję na dobry wynik z piątym Adrianem Sutilem.

Po 14 okrążeniach rozpoczyna się pierwsza runda pit stopów. Jenson Button, Witalij Pietrow, Nico Hülkenberg, Sébastien Buemi i Rubens Barrichello zatrzymują się, umożliwiając Fernando Alonso i Felipe Massie wejście do czołowej 8. Tymczasem Lewis Hamilton, szósty, w dalszym ciągu pokonuje najlepsze okrążenia w wyścigu (1:40:416). okrągły).

Na 20. okrążeniu Adrian Sutil zjechał do boksów, a jego śladem poszedł Robert Kubica. Polak startując od nowa, musiał szybciej na gorących oponach walczyć z Felipe Massą i udało mu się utrzymać przewagę. Drugi kierowca Renault, Witalij Pietrow, musiał ustąpić miejsca Jaime Alguersuariemu, bardzo wydajnemu od czasu zmiany opon, i zajął jedenaste miejsce. Kolega z drużyny Hiszpana, Sébastien Buemi, wykorzystał okazję i wyprzedził rosyjskiego kierowcę, który miał problemy od czasu swojego pit stopu.

Lider wyścigu Sebastian Vettel zatrzymał się na 24. okrążeniu, pozostawiając kontrolę Markowi Webberowi. Niemiec wyjeżdża tuż przed Lewisem Hamiltonem, fantastycznie dobrze, ale jeszcze nie w boksie. Mark Webber zatrzymał się na kolejnym okrążeniu i stracił kilka dziesiątych sekundy z powodu problemu z pistoletem pneumatycznym podczas zmiany opon. Australijczyk odpada na trzeciej pozycji, za Lewisem Hamiltonem.

Felipe Massa, szósty, zjechał do boksu na 27. okrążeniu i uplasował się na dziewiątej pozycji, dwanaście sekund za Jensonem Buttonem. Koledzy z drużyny tych dwóch kierowców, Lewis Hamilton (2. miejsce) i Fernando Alonso (6. miejsce), to dwaj ostatni kierowcy, którzy nie wrócili do boksów, aby przejść na miękkie opony, choć coraz bardziej oczywiste jest, że po tym sezonie nie będzie padał deszcz. Wszystko. Tymczasem Felipe Massa zaczął pracować swoimi nowymi miękkimi oponami, ustanawiając najlepsze okrążenie w wyścigu z czasem 1:38:002.

Na 31. okrążeniu Lewis Hamilton w końcu zjechał do boksów, aby zmienić opony. Brytyjczyk zajmuje siódmą pozycję, tuż przed swoim kolegą z drużyny Jensonem Buttonem. Nawet przy gorących oponach aktualny mistrz świata nie jest w stanie dogonić swojego poprzednika pod względem osiągnięć. F1. Hamilton skorzystał z okazji i ustanowił najszybsze okrążenie w wyścigu z czasem 1:37:745.

Autor bardzo dobrego startu do wyścigu, Witalij Pietrow, musiał wycofać się z wyścigu na 34. jednomiejscowy na poboczu toru, najprawdopodobniej z powodu awarii mechanicznej. Kilka minut później piąty Fernando Alonso w końcu zatrzymał się przy swoim boksie, aby zmienić opony. Startuje z dziewiątej pozycji, za Felipe Massą i przed Jaime Alguersuarim.

Lewis Hamilton kontynuuje atak, wspinając się na szóste miejsce po zatrzymaniu Fernando Alonso. Brytyjczyk na miękkich oponach jest tuż za Adrianem Sutilem, piątym i na twardych oponach. Fernando Alonso, dziewiąty, próbuje zmniejszyć przewagę nad Felipe Massą, który ma dwanaście sekund przewagi. Uzyskał najlepsze okrążenie w wyścigu z czasem 1:37:633.

Daleko od Sebastiana Vettela i Marka Webbera, którzy wciąż powiększają przewagę, Nico Rosberg ma szesnaście sekund straty, a Robert Kubica dwadzieścia sekund. Za nim robi się coraz ciaśniej. Adrian Sutil trzyma Lewisa Hamiltona pod kontrolą. Jenson Button wraca, a za nim Felipe Massa, na swoim koledze z drużyny. Fernando Alonso, który ustanawia nowy najlepszy czas okrążenia (1:37:231), również jest blisko dogonienia swojego partnera. Ostateczna bitwa zapowiada się gorąco.

Za tymi wszystkimi pięknymi ludźmi, Williams et Toro Rosso kontynuować swój naukowy kurs. Jaime Alguersuari jest na dziesiątym miejscu, przed Nico Hülkenbergiem i Rubensem Barrichello. Na 44. okrążeniu Sébastien Buemi wyprzedził Brazylijczyka i zajął dwunaste miejsce.

Trwa ostateczna bitwa. Na 44. okrążeniu Felipe Massa zajął siódmą pozycję, wyprzedzając Jensona Buttona. Fernando Alonso, który przeszedł długą drogę, depcze po piętach Brytyjczykowi, który cierpi z powodu braku wydajności twardych opon, co jest słabym punktem wyścigów Formuły 1 w tym sezonie. Pod każdym względem miękka opona jest znacznie korzystniejsza.

Fernando Alonso próbuje wyprzedzić Jensona Buttona i zająć ósmą pozycję, a siódmy Felipe Massa dogonił Lewisa Hamiltona, któremu na prostej nie udało się dogonić Adriana Sutila.

Jeśli pod koniec wyścigu zbiorniki się opróżnią i staną się lżejsze, opony zniszczą się i oczekiwane wyprzedzanie ostatecznie nie nastąpi. Adrian Sutil stawia opór Lewisowi Hamiltonowi, ten drugi wstrzymuje Felipe Massę, a dziesięć sekund przed końcem Jenson Button utrzymuje przewagę nad Fernando Alonso. Lider wyścigu Sebastian Vettel na trzy okrążenia przed końcem zwiększył przewagę nad kolegą z drużyny Markiem Webberem do sześciu sekund za Niemcem. Jednak przy okazji Mark Webber ustanowił najlepsze okrążenie w wyścigu z czasem 1:37:054. Jeśli chodzi o Nico Rosberga i Roberta Kubicę, zajmują solidne trzecie i czwarte miejsce.

Fernando Alonso po raz ostatni oddał strzał na Jensona Buttona i zapewnił sobie ósmą pozycję. Brytyjczyk odzyskuje swoje miejsce na wyjściu z zakrętu, a Fernando Alonso widzi, jak jego silnik dymi i musi porzucić samochód na poboczu toru.

Sebastian Vettel utrzymuje kontrolę i wygrywa po raz pierwszy w sezonie, już po trzeciej próbie. Dla Red Bulla był to dublet, a Mark Webber zajął drugie miejsce. Za nimi uplasowali się Nico Rosberg, Robert Kubica, Adrian Sutil, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jenson Button, Jaime Alguersuari i Nico Hülkenberg.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz