Seidl: „Uważaj, żeby się nie ekscytować”.

Dyrektor McLarena, Andreas Seidl, jest zadowolony z wyników swojego zespołu podczas GP Francji, ale pozostaje ostrożny co do potencjału swojej struktury na resztę sezonu.

opublikowany 26/06/2019 à 15:48

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Seidl: „Uważaj, żeby się nie ekscytować”.

McLaren w zeszłym tygodniu spędziłem wspaniały weekend na GP Francji, zdobywając punkty obydwoma MCL34, Carlos Sainz Jr zajmując 6 miejsce natomiast Lando Norris pomimo problemów mechanicznych obronił 10. pozycję.

Szef zespołu Andreas Seidl z zadowoleniem przyjmuje ten wątpliwy wynik Renault nawet jeśli ma świadomość, że sytuacja może szybko się odwrócić.

„Hierarchia kwalifikacji nie była do końca reprezentatywna, ponieważ Verstappen (czerwony Byk) miał zapewne w kieszeni kilka dziesiątych, a souligné l’ancienne tête pensante de Porsche. Wyścig był bliższy rzeczywistości. Taki weekend to najlepsza rzecz, jaka może przytrafić się drużynie. Dzięki temu zyskasz energię i zapał do dalszego rozwoju. »

„Trzeba uważać, żeby się nie ekscytować” – powiedział Andreas Seidl. Od początku sezonu widzieliśmy, że niektóre tory odpowiadają nam bardziej niż inne. W niektórych rasach Alfa Romeo był z przodu, potem Racing Point, a następnie Renault. W każdym razie z ulgą można zobaczyć, że intensywne wysiłki inżynierów przyniosły owoce. Pracujemy nad samochodem i nadejdą inne zmiany. To był pierwszy weekend, w którym wyraźnie pokazaliśmy się jako czwarta siła w stawce, wcześniej byliśmy pomiędzy 5. a 7. miejscem. Hierarchia może zmieniać się z jednego weekendu na drugi. »

Andreas Seidl musiał także poradzić sobie z wewnętrzną rywalizacją pomiędzy Carlosem Sainzem Jr i Lando Norrisem, którzy podążali za sobą niemal przez cały wyścig. Zespół musiał powstrzymać entuzjazm debiutanta, aby zapobiec przekształceniu się wyścigu w tragedię.

„Mamy jasne zasady dotyczące takich sytuacji– określił dyrektor McLarena F1. Ważne jest, aby grać jako zespół, a nasi dwaj kierowcy radzili sobie z oponami. Właśnie poprosiliśmy Carlosa, aby zwiększył tempo, aby zapewnić wystarczającą odległość między Lando a jego prześladowcami. Pytamy kierowców, jakie są ich odczucia, czy mogą jechać szybciej, ponieważ na tej podstawie muszą podjąć decyzję inżynierowie. Nasi stratedzy wykonali świetną robotę. »

Zapoznaj się z analizą GP Francji przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2222 AUTOtygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)