Türkiye – Valtteri Bottas wraca do zwycięstwa przed Verstappenem

W strategicznym wyścigu na mokrym torze Valtteri Bottas zwyciężył po raz pierwszy w sezonie, wyprzedzając Maxa Verstappena. Holender objął prowadzenie w mistrzostwach.

opublikowany 10/10/2021 à 15:35

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Türkiye – Valtteri Bottas wraca do zwycięstwa przed Verstappenem

Valtteri Bottas wygrał w niedzielę GP Turcji (© DPPI)

Po raz kolejny w tym sezonie, podobnie jak w zeszłym roku, podczas niedzielnego Grand Prix Turcji spadł deszcz. Od polemana Valtteri Bottas z czerwoną latarnią Daniel Ricciardo, cała siatka wybrała następnie opony pośrednie. Pierre Gasly, 4., słusznie trzeba było uważać Fernando Alonso, 5., na początku wyścigu. Zgodnie ze swoją reputacją doskonałego startera, Hiszpan pokonał Francuza po zewnętrznej stronie pierwszego zakrętu. Zaatakowany w środku przez Sergio Péreza, Norman uderzył harpunemAlpine który ostatecznie kręcił się i zaczynał z tyłu stada. Pilot Alfa Tauryń został ukarany pięcioma sekundami za ten wypadek. W swoim powrocie Hiszpan z kolei posłał Mick Schumacher wpadł w korkociąg i poniósł taką samą karę jak ta, która została wymierzona trójkolorowemu. Pragnie także awansować w rankingach dzięki swojemu 11. miejscu na starcie, Lewis Hamilton został opóźniony przez obronę Yuki tsunoda. Po długich przygotowaniach siedmiokrotny mistrz świata w końcu znalazł okazję do wyprzedzania z zewnątrz. Na następnym, dziewiątym okrążeniu, kierowca Mercedes wykonał ten sam manewr na ulAston Martin de Lance StrollPodczas Lando Norris nie stawiły takiego oporu jak w Soczi. Przenoszony przez nową jednostkę napędową, Carlos Sainz był już na bramce punktowej po dziesięciu okrążeniach wyścigu, startując z 19. pozycji. 

 

Pytanie dotyczące opon pośrednich

Utknąłem na 16. miejscu pomimo nowego zespołu napędowego, Daniel Ricciardo jako pierwszy wrócił do boksów, aby po 22 okrążeniach założyć nowe opony przejściowe na tych, z którymi zaczął. W tym samym czasie Tsunoda ofiarował sobie indywidualną figurę, bez konsekwencji dla swojej AlphaTauri AT02. Zakład McLaren nie opłaciło się i pozostali kierowcy ciągnęli ile się dało na gumach swoich półproduktów na tłustym i mokrym. Musieliśmy poczekać do 32 z 58 okrążeń, aby zobaczyć, jak Fernando Alonso naśladuje Australijczyka. Trzy pętle później Hamilton przypuścił atak na Sergio Péreza, ale Meksykanin od końca trzeciego sektora stawiał zaciekły opór hamowaniu przed pierwszym zakrętem, nawet jeśli oznaczało to zjazd na niewłaściwą stronę stożka oznaczającego wjazd na tor stoi. Max Verstappen był pierwszym liderem, który zdał egzamin, a także wyszedł z półproduktami, rozpoczynając nową falę zatrzymań, w tym zatrzymanie głównego bohatera Valtteriego Bottasa. Sebastian Vettel zaryzykował założenie średnich opon...

 

Powrót strategii zero stop

Pochopny wybór Niemca, który nie był w stanie zapanować nad swoim Astonem Martinem na zawsze mokrym torze w Istanbul Park. Wracając do boksów po katastrofalnym okrążeniu, czterokrotny mistrz świata stanął przed oczywistym faktem powrotu do półproduktów po stracie wszystkiego. W punktach przed swoim pierwszym przystankiem, ten pierwszy Ferrari znalazł się na przedostatnim miejscu. 18 okrążeń od bramki, jego były kolega z drużyny Charles Leclerc prowadził teraz w wyścigu, w którym zasada obowiązkowej wymiany opon stała się nieaktualna ze względu na warunki pogodowe. Monakijczyk chciał zatem dotrzeć do flagi w szachownicę bez zjeżdżania do boksów, podobnie jak Hamilton (4.), który nie posłuchał poleceń swojej drużyny. Kolejny zakład, który nie powiódł się w tę niedzielę, ponieważ Valtteri Bottas szybko wrócił i bez jednego wystrzału odzyskał swoją własność. Fin, będący także autorem najszybszego okrążenia wyścigu, zmierzał w stronę swojego dziesiątego zwycięstwa w karierze, pierwszego od ponad roku... i ostatniego dla przyszłego kierowcy z Mercedesem Alfa Romeo (lub Andrettiego)? Max Verstappen zajął drugie miejsce i odzyskał prowadzenie w klasyfikacji kierowców na sześć wyścigów przed końcem sezonu. Obydwa czerwony Byk białe samochody w hołdzie Hondzie stanęły na podium, a Pérez wyprzedził także Leclerca, który ostatecznie zjechał do boksów. Lewis Hamilton (5. na mecie) również się zatrzymał, Esteban Ocon jako jedyny kierowca ukończył wyścig bez pit-stopu i odzyskał punkt za dziesiąte miejsce.

Rankingi Grand Prix Turcji 2021:

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

P

PJ Petita

10 o 10:2021

To pierwszy dobry start od dwóch lat, jaki zapewnił Bottas. Destiny nadal oferuje Hamiltonowi 7 punktów. Po 25 punktach Imoli, 10 punktach Baku i 15 punktach Węgier. Zastanawiamy się, kiedy los się odwróci...

Aby napisać komentarz