Rok 2018, rok Valtteri Bottas prawie pożegnał się z F1

Podczas gdy Valtteri Bottas cieszy się drugą młodością w Alfa Romeo, Finn nigdy nie mógłby ewoluować pod barwami swojego nowego zespołu. W 2018 roku rozważał zakończenie kariery w Formule 1 z powodu presji wywieranej na Mercedesa.

opublikowany 23/06/2022 à 10:00

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Rok 2018, rok Valtteri Bottas prawie pożegnał się z F1

Valtteri Bottas nigdy nie mógłby grać dla Alfa Romeo. © Foto Antonin Vincent / DPPI

Jak feniks, Valtteri Bottas cieszy się drugim życiem w Alfa Romeo. Niektórzy obawiali się, że Fin pójdzie śladem swojego rodaka Kimi Räikönnena. Od początku sezonu były mieszkaniec ul Mercedes udowadnia coś przeciwnego. Powrót zespołu do formy nie jest mu obcy. Wydaje się, że 32-letni kierowca na nowo odkrył swoją pasję i pragnienia w Formuła 1. Uczucie, które mogło zniknąć po czasie spędzonym z gwiazdorską marką.  

W Mercedesie Valtteri Bottas nigdy nie zdołał wyjść z cienia Lewis Hamilton. Przybywając w krótkim czasie, aby zrekompensować niespodziewane odejście Nico Rosberga na emeryturę, Fin mógł również zakończyć karierę po dwóch sezonach. „ Pod koniec 2018 roku prawie zrezygnowałem, wyjaśnia Valtteri Bottas w podcaście „Moja wielka przerwa”. Byłem bardzo blisko. Ponieważ nie mogłem zrozumieć i pogodzić się z faktem, że przez te dwa lata nie mogłem pokonać Lewisa. »

Valtteri Bottas, zbyt duży nacisk na jego ramiona

Po utracie korony świata w 2016 roku Lewis Hamilton powrócił bardziej zdeterminowany niż kiedykolwiek. Aby odzyskać swoje należności, Brytyjczyk zostawił swoim przeciwnikom jedynie okruchy. Do tego stopnia, że ​​w ciągu dwóch lat Valtteri Bottas tylko cztery razy wspiął się na najwyższy stopień podium. „ Nakładam na siebie zbyt dużą presję. Pod koniec 2018 roku, zwłaszcza gdy zacząłem pełnić rolę wspierającą w zespole, nie mogłem już tego znieść, naprawdę było mi ciężko » – precyzuje Fin.

Bottas Hamilton Mercedes Rosja

Grand Prix Rosji 2018, złe wspomnienie dla Valtteriego Bottasa. © Zdjęcie Eric Vargiolu / DPPI

Sezon 2018 zmienił się podczas Grand Prix Rosji. Tego dnia instrukcje zespołu przypomniały Valtteriemu Bottasowi, że jest dopiero drugim kierowcą w Mercedesie. Koniec ćwiczenia zamienił się następnie w długą drogę do krzyża dla Fina. „ Ostatnie cztery wyścigi 2018 roku były bardziej bolesne niż... Trzeba cieszyć się F1, jest całkiem fajnie, ale wcale tak nie było. »

Myśląc o opcjach na resztę swojej kariery, Valtteri Bottas poczuł potrzebę odizolowania się. „ Miałem dobrą przerwę między dwoma sezonami i naprawdę musiałem pomyśleć. Postanowiłem zrobić sobie przerwę w Ameryce Południowej i starałem się w ogóle nie myśleć o F1, próbując na nowo odkryć chęć, radość ze sportu i motywację », podkreśla Fin. Szukając bodźca, w styczniu znalazł siłę, by kontynuować walkę o swoje miejsce w swojej Srebrnej Strzałce.  

Wyjdź lub zostań w Mercedesie

Przed ogłoszeniem swojej decyzji Mercedesowi Valtteri Bottas miał do dyspozycji tylko dwie opcje: kontynuować lub zatrzymać. Dołączenie do innego zespołu nie było częścią jego planów. „ Całkowicie straciłem radość z F1 i wyścigów F1. Byłem prawie zły na F1, to dziwne. Potrzebowałem tylko trochę odpoczynku. Szedłem po fińskim lesie, pośrodku niczego. Czasami lubię zniknąć, wybrać się na godzinną lub dwie wędrówki po śniegu. Nie poruszyłam się, rozejrzałam się wokół siebie i poczułam tę adrenalinę. Pomyślałem: „Tak, zróbmy to”. » 

Mercedes Valtteri Bottas

Valtteri Bottas ma kłopoty w Mercedesie. © Zdjęcie DPPI

Po wątpliwościach Valtteri Bottas w najlepszy możliwy sposób odpowiedział na krytykę i wątpliwości dotyczące jego poziomu. W pierwszej rundzie mistrzostw 2019 udało mu się umieścić swojego Mercedesa na szczycie. Wraz z komunikatem radiowym, którego tajemnicę ma: „ Do tych, których to dotyczy: Pieprz się. "" W drugiej połowie 18. roku życia spotkałem się z dużą krytyką; powinienem być kierowcą mercedesa? Czy to odpowiedni chłopak do zespołu? Zaczęło mnie to denerwować. Więc to było w zasadzie dla ludzi, którzy zaczynali mnie ciągnąć w dół. Zacząłem używać tego jako motywacji do tego wyścigu », Wyjaśnia Fin.

Nawet jeśli nigdy nie udało mu się zmartwić swojego kolegi z drużyny, Valtteri Bottas zakończył swoje 5 sezonów w Mercedesie 10 zwycięstwami, 20 pole position i rekordem w kwalifikacjach. Podczas sobotnich ćwiczeń kierowca Alfa Romeo zaliczył serię 103 kolejnych Q3. Rekord, który zakończył się w tym sezonie w Australii, gdzie historia Bottasa w Mercedesie rozpoczęła się w 2017 roku. 

CZYTAJ TAKŻE > Alfa Romeo już nie kaszle  

0 Zobacz komentarze)