Czy to już koniec kwalifikacji i innych trybów imprezowych, czyli najbardziej agresywnych map silnika, które zapewniają dodatkową wydajność w kwalifikacjach, szczególnie w Q3?
Po rewelacjach naszych kolegów z Fani wyścigów, kilka źródeł potwierdziło AUTOtygodniowo które FIA przekazała 10 zespołom Formuła 1 list informujący ich, że wkrótce w sesji kwalifikacyjnej i wyścigu będzie dozwolony tylko jeden tryb silnika. Środek, który mógłby wejść w życie w tym sezonie, w nadziei na przetasowanie kart Mercedes przegląda debaty.
Technicznie rzecz biorąc, tryb imprezowy nie byłby zabroniony, ale biorąc pod uwagę, że nie można go używać przez dłuższy czas z oczywistych powodów związanych z niezawodnością, zespoły będą musiały znaleźć kompromis pomiędzy wydajnością a solidnością.
Na pierwszy rzut oka jest to wymierzone w niemal hegemoniczną dominację Mercedesa w 2020 r. Jeśli zostaną pokonani przez czerwony Byk et Max Verstappen W zeszłą niedzielę na torze Silverstone (Wielka Brytania) Srebrne Strzały, teraz czarne, pozostają nietykalne w kwalifikacjach, gdzie przewaga nad najbliższym rywalem często wynosi około pełnej sekundy.
Silnik referencyjny od czasu wprowadzenia hybryd V6 z turbodoładowaniem, Mercedes poczynił dalsze postępy zeszłej zimy, pod presją a Toto Wolff dość zirytowany, że to zobaczyłem Ferrari skorzystać z paliwa, którego legalność podsyciła ogień podejrzeń w 2019 r.
W wyścigu rywale Brackleya zachowywali przyzwoitą odległość od gwiazdorskich samochodów, co pokazał Verstappen w Wielkiej Brytanii. Potencjalny zanik najwydajniejszych trybów pracy silnika nie musi jednak oznaczać końca skandalicznej dominacji Mercedesa.
W rzeczywistości każdy producent silników ma mapę silników specjalnie zaprojektowaną w celu uzyskania maksymalnej konkurencyjności w trzecim kwartale. Ferrari, Renault, a Honda również będzie musiała dokonać kompromisów.
Jak zawsze liczy się nie tyle spadek wydajności, ile utrata konkurencyjności w porównaniu z konkurencją. Nie można zatem wykluczyć, że dystans dzielący Mercedesa od konkurentów pozostanie niezmienny.
Wprowadzenie trybu jednosilnikowego nie wymagałoby jednomyślności zespołów, ponieważ zostałoby wprowadzone w drodze dyrektywy technicznej FIA.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)