Verstappen na pole position w Meksyku, wielka kraksa Bottasa pod koniec Q3

Max Verstappen dominuje w meksykańskiej sesji kwalifikacyjnej zakończonej spektakularnym wypadem Valtteriego Bottasa poza tor w ostatnim zakręcie Autodromo Hermanos Rodriguez. 

 

opublikowany 26/10/2019 à 21:21

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Verstappen na pole position w Meksyku, wielka kraksa Bottasa pod koniec Q3

Piloci z Formuła 1 na pewno wszystkie są takie same. Brać Max Verstappen. Słuchając go wieczorem podczas pierwszych bezpłatnych treningów w piątek, Holender nie był daleki od doprowadzania ludzi do płaczu w domkach, twierdząc, że Ferrari utknął na całą sekundę czerwony Byk w prostej lini. Nie da się pokonać SF90 w kwalifikacjach, powiedział nam Batavian. 24 godziny później: ten diabeł Verstappen wyłonił się ze swojej skrzynki i zdobył drugie pole position w swojej karierze, drugie w sezonie po tym, które zdobył na Węgrzech na początku sierpnia. 

Mozarta pomarańczowy jest jedynym kierowcą, który na okrążeniu toru Autodromo Hermanos Rodriguez zjechał poniżej 15 minut na koniec sesji zakończonej poważnym kraksą dla Valtteri Bottas. Fin z Mercedes skręcił za szeroko na ostatnim zakręcie kontrolującym linię startu/mety, uszkodził lewe przednie zawieszenie w barierkach ochronnych, pośliznął się wzdłuż zabezpieczeń i nagle zakończył wyścig we wnęce poręczy Tecpro. Więcej strachu niż szkody dla pretendenta do tytułu, który w niedzielę będzie musiał zadowolić się 6. miejscem na starcie. Bottas nadal musiał objechać centrum medyczne po uderzeniu o sile szacowanej na 17 G.

 

 

 

 

W pierwszym rzędzie Verstappenowi będzie towarzyszył jego wielki rywal Charles Leclerc na Ferrari. Monako, autor najlepszego czasu w EL3, wyprzedza swojego kolegę z drużyny Sebastian Vettel. Najlepszy Mercedes, czyli Lewis Hamilton, jest dopiero 4., ale Brytyjczyk pokazał w Q2, że Flèche d'Argent czuł się komfortowo na średnich nawierzchniach, uzyskując najlepszy czas w pośredniej fazie kwalifikacji na tej mieszance.

Wypadek na wolnym treningu 2, Alexander Albon dobrze zareagował po raz piąty, przed nieszczęsnym Bottasem. McLaren potwierdza swoją pozycję 4. siły na polu z 7. i 8. czasem Carlos Sainz et Lando Norris. W duchu od pierwszych obrotów kół, Toro Rosso przez Daniila Kvyata i Pierre Gasly, fizycznie zmniejszony, uzupełnij Top 10. 

Biorąc pod uwagę znaczną degradację miękkich opon w Meksyku, logicznie rzecz biorąc, trzy czołowe zespoły wysłały swoich kierowców w Q2 na opony średnie. Sainz i kierowcy Toro Rosso próbowali zrobić to samo, zanim zdecydowali się na wjechanie na czerwoną mieszankę, aby dostać się do Q3. 

W tych warunkach 11. miejsce na starcie i swoboda wyboru opon na start GP, która mu towarzyszy, jest niewątpliwie atrakcyjniejsza niż pozycja w drugiej połowie pierwszej dziesiątki. Ku uciesze fanów Meksykanów , to Sergio Pérez uzyskuje ten uprzywilejowany dla wyścigu kąt natarcia. 

Kierowca Racing Point jest nieco z przodu Renault którzy nie byli w stanie ukończyć dziś rano ani jednego okrążenia w treningu swobodnym 2. Nico Hülkenberg jest 12., naprzód Daniel Ricciardo. Podążaj za Alfa Romeo Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi, zdecydowanie szukający nowego życia od końca wakacji. 

Nic więc dziwnego, że pierwszy kwartał okazał się fatalny dla kierowców Haas et Williams. Autor po raz 18., Romain Grosjean traci nieco mniej niż dwie dziesiąte sekundy za swoim kolegą z drużyny Kevin Magnussen

Robert Kubica podjeżdża z tyłu, bierze walizkę i traci 1'356 do George'a Russella (1'20''179 wobec 1'18''823). Polak stracił w drugim sektorze ponad pełną sekundę. Kwartetowi Haas-Williams towarzyszy w pierwszym wozie Racing Point of Lance Stroll

Ostatnia obserwacja z tej sesji kwalifikacyjnej: Verstappen, tymczasowy posiadacz pole position przed ostatnimi próbami w Q3, zdołał poprawić swój wynik, podczas gdy w ostatnich sektorach powiewały żółte flagi po wypadku Bottasa. Na razie komisarze nie wszczęli żadnego śledztwa, ale Holender otwarcie przyznał, że nie zdjął nogi z gazu. Ciąg dalszy nastąpi.

 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz