Verstappen wraca do sukcesu, Mercedes tonie w Austrii

Max Verstappen wygrał Grand Prix Austrii przed dwoma Ferrari Kimi Räikkönenem i Sebastianem Vettelem. Mercedes został zmuszony do wycofania się.

opublikowany 01/07/2018 à 17:26

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Verstappen wraca do sukcesu, Mercedes tonie w Austrii

Max Verstappen (czerwony Byk) rozegrał najlepszą kartę strategiczną i utrzymał się, by wygrać Grand Prix Austrii, domowe wydarzenie marki napojów energetycznych, przed obydwoma Ferrari autorstwa Kimi Räikkönena i Sebastian Vettel

Mimo to Räikkönen na ultramiękkich oponach wykonał najlepszy lot, wtrącając się w środek dwóch Mercedes doHamilton i poleman Bottas, ale to Brytyjczyk wyciąga kasztany z ognia, wykorzystując przewagę nad Finnem ze Scuderii, zmuszonym do szerokiego wyjścia z pierwszego zakrętu.

Ten ostatni następnie podjął próbę ataku na mistrza świata na trzecim zakręcie, ale musiał skręcić w bok i pozwolić Valtteriemu Bottasowi zająć drugie miejsce. Kilka chwil później Max Verstappen (Red Bull) lekko dotknął Räikkönena na 3. zakręcie i skorzystał z okazji i zajął trzecie miejsce.

Skrzynia do połowy masztu dla Bottasa

Na 14. okrążeniu Valtteri Bottas musiał wycofać się z wyścigu po utracie ciśnienia hydraulicznego w swoim Mercedesie W09. Tym samym Max Verstappen i Kimi Räikkönen awansują o jedno miejsce, aby zająć tymczasowe podium za Hamiltonem w momencie uruchomienia wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.

Dwa Ferrari, dwa Red Bulle, a nawet Romain Grosjean zjedź do alei serwisowej i załóż miękkie opony, aby dojechać do końca Grand Prix, w przeciwieństwie do Lewisa Hamiltona, który pozostaje na torze. Wybór strategiczny, który nie okaże się słuszny.

Hamilton w końcu zjeżdża do boksów pod koniec 25. okrążenia, ale zajmuje czwartą pozycję pomiędzy Räikkönenem i Vettelem. Następnie następuje przegrupowanie z tyłu Ricciardo, z Räikkönenem, Hamiltonem i Vettelem w lusterkach wstecznych Australijczyka, który musi zmagać się z pęcherzami na lewej tylnej oponie.

Następnie dwa Ferrari wydają się najbardziej energiczne, gdy przekraczają połowę dystansu. Räikkönen wyprzedził Ricciardo na 38. okrążeniu, po czym Vettel podjął próbę doskonałego ataku z zewnątrz na drugim zakręcie, po czym pokonał Hamiltona po wewnętrznej stronie trzeciego zakrętu i zapewnił sobie drugie miejsce. Hierarchia stabilizuje się na jakiś czas, zanim nastąpi nowe przyspieszenie wydarzeń.

Hamilton i Ricciardo ucięli sobie drogę

Ofiara z kolei poważnego uszkodzenia tylnych opon Hamilton zatrzymał się ponownie pod koniec 52. okrążenia i ponownie wystartował z piątego miejsca za Ricciardo. Ten ostatni musi jednak powstrzymać swoje jednomiejscowy jedną rundę później. Pierwsze uwolnienie dymu kilka chwil wcześniej wywołało zaniepokojenie austriackiego klanu, zanim Australijczyk zatrzymał się po pierwszym zakręcie.

To wtedy Hamilton, który musiał zatrzymać samochód na 64. okrążeniu po utracie ciśnienia paliwa.

Koniec imprezy w końcu uśmiecha się do Verstappena, który kontroluje powrót dwóch Ferrari, aby zaoferować sobie pierwszy sukces w tym roku, pierwszy od Meksyku 2017. Räikkönen i Vettel uzupełniają podium, a Niemiec przejmuje kontrolę Mistrzostw Świata Kierowców. Ferrari prowadzi w rankingach producentów.

Znakomity ogólny wynik Haasa F1 Team z czwartym Romainem Grosjeanem, jego najlepszym wynikiem od Belgii 2015 (3. miejsce) i pierwszymi punktami w tym roku, oraz Kevin Magnussen piąty. Następnie Force India Sergio Péreza i Esteban OconThe McLaren de Fernando Alonso i Alfa Romeo de Charles Leclerc i Marcusa Ericssona.

Pierre Gasly (Toro Rosso) przez długi czas ewoluował w pierwszej dziesiątce, ale na ostatnich pięciu okrążeniach nie mógł się oprzeć Sauberom. Carlos Sainz Najlepsze miejsce Renault na 12. miejscu, Nico Hülkenberg wycofał się pod koniec jedenastego okrążenia z powodu prawdopodobnej awarii silnika.

Les deux Williams de Lance Stroll i Siergiej Sirotkin uzupełniają ranking.

Klasyfikacja Grand Prix Austrii 2018:

1 Max Verstappen (Red Bull) – Zwycięzca
2 Kimi Räikkönen (Ferrari) na 1″504
3 Sebastian Vettel (Ferrari) na 3″181
4 Romain Grosjean (Haas) przy 1 t.
5 Kevin Magnussen (Haas) przy 1 t.
6 Esteban Ocon (Force India) przy 1 t.
7 Sergio Pérez (Force India) przy 1 t.
8 Fernando Alonso McLaren) przy 1 t.
9 Charles Leclerc (Sauber) przy 1 t.
10 Marcus Ericsson (Sauber) przy 1 t.
11 Pierre Gasly (Toro Rosso) przy 1 t.
12 Carlos Sainz (Renault) przy 1 t.
13 Lance Stroll (Williams) o masie 2 t.
14 Siergiej Sirotkin (Williams) przy 2 t.
15 Stoffel Vandoorne (McLaren) Ab.
16 Lewis Hamilton (Mercedes) Ab.
17 Brendon Hartley (Toro Rosso) Ab.
18 Daniel Ricciardo (Red Bull) Ab.
19 Valtteri Bottas (Mercedes) Ab.
20 Nico Hulkenberg (Renault) Ab.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Austrii, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Spielbergu, w numerze 2172 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz