20 – Victor Martins (Francja)
Mistrz FIA F3 2022 z ART Grand Prix (2 zwycięstwa)
Po honorowym tytule najlepszego debiutanta w 2021 roku Francuz został mistrzem Formuły 3 w Monza (Włochy). Lider kategorii niemal od początku do końca, Victor odniósł dwa zwycięstwa, wszystkie odniesione w wyścigu głównym, a także siedem miejsc na podium. Dramaturgia zdobycia tytułu, połączona z 15-minutowym zwlekaniem i oczekiwaniem w alei serwisowej, tylko spotęgowała emocje związane z drugą koronacją zdobytą w jednomiejscowy potem zebrane w F. Renault Puchar Europy w 2020 r. Zrób miejsce dla Formuła 2 od teraz.
19 - Lando Norris (Wielka Brytania)
7e mistrzostw świata Formuła 1 2022 z McLaren (1 podium)
„Najlepszy z pozostałych” w Formule 1. W 2022 roku Brytyjczyk nadal trzymał swój zespół na dystans. Trzeci w Imola (GP Emilii-Romania) Lando Norris był jedynym kierowcą spoza trzech czołowych zespołów (czerwony Byk, Ferrari, Mercedes), aby w tym sezonie stanąć na podium F1. Podczas gdy jego kolega z drużyny Daniel Ricciardo Nigdy nie znalazł klucza, 23-letni młody człowiek miał serię świetnych występów w kwalifikacjach i wyścigach, które kończył z punktacją. Szkoda, że McLaren spadł o jeden stopień.
18 – Jules Gounon (Francja)
Zwycięzca Bathurst 12 i Spa 24 2022, mistrz GTWC Europe Wytrzymałość Puchar z Mercedesem
Francuski, który zdecydował się reprezentować Andorę od sezonu 2023, właśnie przeżył najbardziej płodny sezon w swojej błyskotliwej karierze w GT. Pochodzący z Aubenas (Ardèche) rozpoczął mecz od 2e osobiste zwycięstwo w 12-godzinnym wyścigu Bathurst. Następnie zajął 2e sukces w 24 Hours of Spa latem. Zakończył się zdobyciem tytułu GTWC Endurance Cup wraz ze swoimi przyjaciółmi Raffaele Marciello i Danielem Juncadellą. W 41 wyścigach oficjalny kierowca Mercedesa stanął na podium 20, w tym 8 zwycięstw. Przepraszam!
17 – Joey Logano (USA)
Champion NASCAR Cup Series 2022 z Team Penske (4 zwycięstwa)
Cztery lata po swojej pierwszej koronacji w 2018 roku Joey Logano w wieku 32 lat wszedł do bardzo zamkniętego kręgu 17 kierowców z więcej niż jednym tytułem NASCAR Cup Series. Ostry kierowca na torze, do dziś uważany za jednego z najtrudniejszych do wyprzedzenia w peletonie, wydaje się, że osiągnął poziom. Z nienaruszonym grymasem łączy teraz wiedzę na temat wyścigów oldtimerów, co pozwoliło mu być najbardziej konsekwentnym kierowcą sezonu. Jako wielki mistrz, który wie, jak sprowokować swoje szczęście, skandalicznie zdominował finał w Phoenix, wygrywając swoje 2e korona.
16 – Ryo Hirakawa (Japonia)
Mistrz świata Hypercar w WEC i zwycięzca 24 godziny Le Mans 2022 z Toyota
Trzeci mężczyzna w Toyocie nr 8 obok Sébastien Buemi et Brendon HartleyRyo Hirakawa miał trudne zadanie zastąpienia Kazuki Nakajima, święty potwór japońskiego producenta, z którym trzykrotnie triumfował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (2018, 2019, 2020). O ile Nakajima czekał na swoją siódmą próbę zwycięstwa w Sarthe, o tyle jego młodszemu bratu udało się już po swoim pierwszym występie w najwyższej kategorii, zdobywając także tytuł mistrza świata. Zdenerwowany na początku ćwiczeń Japończyk uwolnił się podczas podwójnego zegara w Le Mans, imponując swoim znakomitym kolegom z drużyny.
15 – Shane van Gisbergen (Nowa Zelandia)
Mistrz supersamochodów 2022 z inżynierią Triple Eight Race Engineering (21 zwycięstw, w tym Bathurst 1000)
Ogr z Auckland pozostawił swoim rywalom w Supercars jedynie okruchy, aby zachować swój tytuł. Wygrywając 21 razy, Shane van Gisbergen pobił rekord swojego rodaka Scotta McLaughlina (18 sukcesów w 2019 r.). Oprócz tego, że jest 3e Tytuł Supercars, Kiwi zaoferował sobie 2e Bathurst 1000 i pozwolił sobie na luksus zabłysnięcia w WRC2 podczas zawodów Rajd samochodowy z Nowej Zelandii (3e kategorii). Talent terenowy.
14 – Felipe Drugovich (Brazylia)
Mistrz FIA F2 2022 z MP Motorsport (5 zwycięstw)
Felipe Drugovich nie dołączy do George'a Russella Charles Leclerc ou Lewis Hamilton w gronie mistrzów GP2/F2 od pierwszego roku ich startu, ale Brazylijczyk może pochwalić się zdominowaniem dyscypliny w 2022 roku: 5 zwycięstw, w tym dwa w ten sam weekend (pierwsze od 6 lat), sześć innych podium i 4 pozycje biegunowe. Bardzo konsekwentnie Drugovich został koronowany w przedostatniej rundzie sezonu na Monzy (Włochy). Od tego czasu został mianowany rezerwowym F1 w Aston Martin.
13 - Carlos Sainz (Hiszpania)
5e mistrzostw świata Formuły 1 2022 z Ferrari (1 zwycięstwo)
Przekonujący w 2021 r. przy wciąż ograniczonym wyposażeniu, w 2022 r. Madrilenianin pokazał, że możemy na nim polegać. Bardzo blisko duetu Charlesa LeclercaMax Verstappen w niedzielnych kwalifikacjach Carlos Sainz mógł pochwalić się dobrymi wynikami, w tym swoim pierwszym zwycięstwem w Wielkiej Brytanii i ośmioma innymi miejscami na podium. Jeśli nieco ucierpiał w obliczu powrotu Mercedesa, nie ma wątpliwości, że dzięki nowemu, konkurencyjnemu samochodowi będzie startował w wyścigu w 8 roku.
12 – Sergio Pérez (Meksyk)
3e mistrzostw świata Formuły 1 2022 z Red Bullem (2 zwycięstwa)
Dla jego 2e sezonie w środowisku Red Bulla Meksykanin spisał się znacznie lepiej, szczególnie na torach miejskich, gdzie wykazał się dużą żywotnością (pole position w Jeddah, zwycięstwa w Monako i Singapurze). Na początku roku blisko Maxa Verstappena stracił równowagę, gdy RB18 ewoluował w kierunku stylu swojego kolegi z drużyny. Choć niewiele brakuje mu do honorowego tytułu wicemistrza, jego wkład pozwolił Red Bullowi zdobyć pierwszą koronę Producentów od 2013 roku.
11- Sébastien Buemi (Szwajcaria)
Mistrz świata Hypercar w WEC i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022 z Toyotą
Lądując na 4e zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans Szwajcar zapewnił sobie miejsce wśród gigantów klasyka Sarthe. Dzięki swojemu doświadczeniu, konsekwencji i wyczuciu pracy zespołowej Buemi jest kamieniem węgielnym japońskiej dominacji w Le Mans. Od 2018 roku Toyota wygrała pięć edycji, w tym cztery dla numeru 8, w których kierowcy podążali za sobą, od Fernando Alonso do Ryo Hirakawy poprzez Kazukiego Nakajimę i Brendona Hartleya. Nowozelandczyk również wyróżnił się w tym sezonie, zwłaszcza zdobyciem Le Mans Superpole, a także zasłużył na miejsce w pierwszej pięćdziesiątce.
Odkryj resztę AUTOhebdo Top 50:
50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 30. do 21.)
50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 40. do 31.)
50 naszych najlepszych kierowców roku… (od 50. do 41.)
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)