Helmut Marko przekwalifikowuje swoich kierowców

Utworzony w 2001 roku Red Bull Junior Team to skuteczny, choć czasami okrutny sektor. Sześciu kierowców biorących udział w tym programie dotarło do Formuły 1, co było ostatecznym celem, ale wielu z nich odpadło po drodze. Doktor Helmut Marko zaciągnął w tym sezonie dziewięciu pilotów. Ten ostatni jednak właśnie stanął na wysokości zadania, aby przywrócić swoich młodych rekrutów na miejsce.

opublikowany 12/08/2009 à 17:49

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Helmut Marko przekwalifikowuje swoich kierowców

Słowa są ostre, ale doktor Helmut Marko nie ma zwyczaju oszczędzać swojej trzody. „Jak dotąd tylko trzech kierowców wykazało się przekonaniem: Daniel Ricciardo, lider F3 Brytyjczyk Jean-Éric Vergne dobrze radzi sobie w Eurocup FR 2.0 i Formule Renault 2.0 West European Cup i Jaime Alguersuari, który niedawno wygrał swój pierwszy wyścig w serii FR 3.5. Wszyscy pozostali są wyraźnie poniżej naszych oczekiwań, dlatego znajdują się pod presją i muszą dobrze spisywać się przez resztę sezonu. »

Wszystko idzie dobrze w najlepszym z możliwych światów dla Daniela Ricciardo, Jean-Érica Vergne i Jaime'a Alguersuariego. Dla Hiszpana misja została wykonana. Zintegrowany z czerwony Byk Zespół Juniorów pod koniec 2005 roku awansował do Toro Rosso Kilka tygodni temu został szóstym kierowcą Red Bull Junior Team, który ukończył burzliwe etapy prowadzące do mistrzostw Formuła 1. Christian Klien pokazał drogę w 2004 roku. W następnym roku za Austriakiem na najwyższym poziomie stanęli Scott Speed ​​i Vitantonio Luizzi. To wtedy Sebastian Vettel który dołączył do Toro Rosso w 2007 roku i został pierwszym kierowcą Red Bull Junior Team, który wygrał Grand Prix w 2008 roku. Wreszcie w 2009 r. Sébastien Buemi następnie Jaime Alguersuari rozszerzył listę.

Ale lista pilotów porzuconych po drodze jest znacznie dłuższa. Kto dziś pamięta Reinharda Koflera, pierwszego kierowcę Red Bull Junior Team, który zdobył tytuł? To było w 2001 roku w Formule BMW ADAC! Niedawno podziękowano także Tomowi Dillmanowi, Jean-Karlowi Vernayowi, Filipe Albuquerque i Stefano Colettiemu.

Przyszłość Daniela Ricciardo i Jean-Érica Vergne wydaje się zatem gwarantowana, ponieważ warto pamiętać, że gdy kierowca dołącza do Red Bulla, cały jego sezon jest finansowany przez austriacką firmę. W zamian to Helmut Marko decyduje o kategorii i zespole, w którym kierowca będzie się ścigał. A kiedy pilot daje pełną satysfakcję, Doktor Marko wie, jak być hojnym. Tym samym Daniel Ricciardo ukończył swoje pierwsze dwa wyścigi w Formule Renault 3.5 Series w Tech 1 Racing, zastępując Brendon Hartley. Australijczyk powinien tam wrócić na koniec sezonu? jeśli wszystko pójdzie dobrze w brytyjskiej F3!

Z drugiej strony, gdy sprawy nie układają się dobrze, topór może szybko spaść, bez żadnych ograniczeń. Michaił Aleszyn (F2), Mirko Bortolotti (F2), Robert Wickens (F2), Daniel Juncadella (Formuła BMW), Mika Mäki (F3 Euro Series), a nawet Brendon Hartley (F3 Euro Series), choć chwalony kilka miesięcy temu, mogą się martwić. Pozostało im kilka wyścigów, aby odzyskać zaufanie Helmuta Marko, jedynego mistrza na pokładzie.

Ci piloci będą musieli się utrzymać, aby pozostać w grupie, ponieważ z roku na rok szczęśliwców jest coraz mniej. Oprócz roku startu w 2001 roku, kiedy siedmiu kierowców broniło barw Red Bulla, rok 2009, w którym bierze udział dziewięciu kierowców, jest najmniej zatłoczony. „Jakość jest ważniejsza niż ilość” – broni Red Bull Junior Team, ale wydaje się, że dawno temu na europejskich torach aktywnie uczestniczyło dwudziestu kierowców reprezentujących jedenaście narodowości? był to rok 2004, rok, w którym Sebastian Vettel zwyciężył w Formule BMW ADAC i rok, w którym Scott Speed ​​zdobył tytuły w Formule Renault 2.0 Eurocup i Formule Renault 2.0 North European Cup. Jak na ironię, w 2007 roku Scott Speed ​​został zwolniony przez Toro Rosso i zastąpiony przez Sebastiana Vettela. Ten ostatni walczy teraz o tytuł F1, podczas gdy Amerykanin znalazł schronienie w Nascar, zawsze z wielkim czerwonym bykiem na swoim wierzchowcu.

Ilu kierowców Red Bul Junior Team w 2010 roku? Kto po Jaime Alguersuarim będzie kolejnym kierowcą w tym sektorze, który wejdzie do F1? Gdzie Daniel Ricciardo i Jean-Éric Vergne będą grać w przyszłym sezonie? Na te pytania może odpowiedzieć tylko Helmut Marko.

Od 2001 roku Red Bull Junior Team może jednak pochwalić się 14 tytułami, 209 zwycięstwami i 205 pole position. Jest to obecnie najskuteczniejsza metoda treningu.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz