W 2026 roku Audi zostanie dodane do listy partnerów Saubera w Formuła 1. Od Ilmoru do Ferrari, szwajcarski zespół faktycznie połączył siły z kilkoma producentami na przestrzeni sezonów, aby zapewnić sobie istnienie w najważniejszej dyscyplinie sportów motorowych.
Ilmor potem Mercedes (1993-1994)
Finansowo wspierany przez Mercedes w swoim pierwszym sezonie w Formule 1 szwajcarski zespół oficjalnie wyposaża swoje czarne jednomiejscowe samochody w silniki brytyjskiego producenta Ilmor. Firma została kupiona za 10% przez niemiecką firmę i dlatego silniki V10 montowane w nowych C13 z 1994 roku otrzymały na sezon 1994 nazwę Mercedes-Benz.
Ford-Cosworth (1995-1996)
Pod koniec 1994 roku Mercedes odszedł w okres świetności McLaren Racing. Brytyjski zespół właśnie oddzielił się od producenta silników Peugeot a niemiecka firma nie chce dostarczać kilku zespołów na raz. Sauber C14 został następnie wyposażony w Forda Zetec R-EC, wywodzącego się z bloku mistrza świata z 1994 roku z Michael Schumacher i Benettona. Anglo-amerykański producent silników kończy tę współpracę po dwóch latach, preferując Grand Prix Stewarta.
Petronas (1997-2005)
To właśnie w stronę Ferrari Peter Sauber zwrócił się od 1997 roku. Ceny żądane przez włoską firmę były wysokie, a szwajcarska struktura polegała wówczas na swoim sponsorze Petronasie. Dlatego też do 2005 roku włoskie bloki nosiły plakietkę z nazwą malezyjskiej firmy.
BMW (2006-2010)
Wieloletni sponsor Saubera, czerwony Byk zdecydował się na samodzielny atak w 2005 roku, przejmując Jaguar Racing, a następnie Minardi w następnym sezonie. Następnie Peter Sauber szukał kupca pod warunkiem zachowania terenu. Hinwil (Szwajcaria) i pracownicy. W ten sposób zespół staje się zespołem BMW Sauber F1. Niemiecki producent przybył jako fabryczny zespół zajmujący się podwoziem i silnikiem, po czym wycofał się w 2009 roku z tylko jednym zwycięstwem na koncie – Robertem Kubicą podczas Grand Prix Kanady 2008.
Ferrari (2010-2025)
Peter Sauber kupił swój stary zespół, ale oficjalna nazwa pozostała BMW Sauber F1 Team na sezon 2010. Zespół przejął szwajcarską licencję i po raz kolejny zwrócił się do Ferrari jako producenta silników. Tym razem nazwa włoskiego producenta jest dobrze kojarzona z Sauberem. W 2018 roku Sauber ogłosił podpisanie wieloletniego kontraktu z Alfą Romeo. Od 2019 roku zespół oficjalnie zmienia nazwę na Alfa Romeo Racing, ale Sauber pozostaje oficjalnym producentem.
W środę Sauber sformalizował Audi jako przyszłego partnera. Aby zobaczyć słynne pierścienie firmy z Ingolstadt (Niemcy) pojawiające się na masce silnika A jednomiejscowy z Hinwil, trzeba będzie jednak poczekać do 2026 r., ponieważ do tego czasu Sauber będzie w dalszym ciągu uzbrojonym ramieniem Alfa-Romeo w 2023 r., zanim w latach 2024 i 2025 zacznie działać pod własną nazwą, kontrakt na silnik Ferrari zobowiązany. Umowa przedłużona do końca roku obrotowego 2025.
CZYTAJ TAKŻE > OFICJALNIE: Audi i Sauber potwierdzają swój związek
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)