Retrospektywa 2017, część piąta

Mistrzowie świata Formuły 1 i WRC są w centrum uwagi w naszej przedostatniej części dotyczącej najlepszych momentów roku 2017.

opublikowany 30/12/2017 à 16:55

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Retrospektywa 2017, część piąta

Hamilton równy Prost et Czarownica
Był faworytem do następcy swojego ulubionego byłego rywala Nico Rosberga. Lewis Hamilton nie zawiódł oczekiwań kibiców. Pomimo nieoczekiwanego oporu Stabilny Ferrari i Sebastian Vettel do lata, Brytyjczyk znokautował konkurencję z pięcioma sukcesami w sześciu wydarzeniach na początku roku szkolnego. Za jego kierownicą Mercedes W08 pokazała wzorową konsekwencję, która była kluczem do zdobycia czwartego tytułu i zostania rekordzistką Polaków (72). To nie jego upadek po zdobyciu korony w Meksyku (wypadek podczas testów w Sao Paulo, 2. w Abu Zabi), co zepsuje niezwykły obraz.

 

 

Le Mans wierny swojej tradycji
Jeśli spodziewaliśmy się, że 24-godzinny wyścig Le Mans będzie spokojniejszy niż zakończenie w 2016 r., scenariusz z 2017 r. niósł ze sobą wiele niespodzianek. W Sarthe fani myśleli, że się udławią, gdy zobaczyli prototyp LM P2, wyścig Jackie Chan DC Racing z Jarvis-Tung-Laurent, en tête à une heure de l’arrivée. La Porsche 919 Hybrid frappée du n°1 de Bambera-Hartleya-Bernharda, wrócił z Vauvert Devil po pięćdziesięciominutowej przerwie, by w finale odzyskać przewagę. Jakby kontynuując tradycję, pech zwyciężył Toyota. Dwie z trzech maszyn porzucone w nocy, w niesamowitych okolicznościach. W GTE Pro walka pomiędzy Corvette C7 (Magnussen-Garcia-Taylor) i starzenie się Aston Martin Vantage w ostatniej chwili odwrócił się na korzyść tego ostatniego w rękach Jonathana Adama.

 

 

 

 

Powrót Loeb
Swędziało go to. Z Monte Carlo 2015, Sebastien loeb nie brał już udziału w żadnym wydarzeniu WRC. Alzatczyk odbył w ciągu roku kilka sesji testowych za kierownicą Citroëna C3 WRC, co było potrzebne, aby wrócić na sam koniec światowych rajdów. Zawsze towarzyszy mu wierny partner Daniel Elena, dziewięciokrotny mistrz świata wróci do służby w 2018 roku au Meksyk, Korsyka i Katalonia. Osoba zainteresowana wraca " dobrze się bawić ", ale nie dajcie się zwieść: Sébastien Loeb nie zakłada z powrotem kasku, żeby po prostu „jeździć”.

 

 

Ogier idzie nieco dalej w historię WRC
Wyzwanie było u szczytu swoich możliwości. Kilka tygodni po tym, jak dowiedziałem się o zakończeniu programu Volkswagena, Sebastian Ogier se rabattait sur un volant au sein de l’écurie privée, mais passionnée, de M-Sport. Powiązany z Juliena IngrassiiFrancuz nie spisał się najlepiej w tabeli czasu pracy i zanotował dwa zwycięstwa na cztery Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul. Jednak podczas gdy para belgijska wyrywał koła tu i ówdzie, Sébastien Ogier nie spieszył się i zdobył kluczowe punkty. Dostarczono na ziemię jego szefa Malcolma Wilsona, Gapençais został pierwszym kierowcą mistrzem w prywatnym zespole od Ari Vatanena w 1981… także w Fordzie.

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz