Abiteboul: Coś więcej niż zwykła rola pilota dla Ricciardo

Zdaniem Cyrila Abiteboula, niespodziewanemu transferowi tego lata, przeprowadzce Daniela Ricciardo z Red Bull Racing do Renault będzie towarzyszyć prawdziwa rola Australijczyka w jednostkach Enstone i Viry.

opublikowany 12/08/2018 à 10:41

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Abiteboul: Coś więcej niż zwykła rola pilota dla Ricciardo

Przechodząc od Red Bull Racing à Renault Sport F1 Zespół zarządzający na kolejne dwa sezony, możemy to powiedzieć Daniel Ricciardo uzyskał ładny kontrapunkt w odniesieniu do oczekiwań co do swojej przyszłości.

Perspektywa przedłużenia Australijczyka do Milton Keynes wydawała się najbardziej prawdopodobną opcją, ale to francuskie wyzwanie brytyjski mistrz podejmie od 2019 roku F3 2009.

Przemyślany wybór ze strony byłego mieszkańca Toro Rosso, który wspomniał o tym w nakręconym niedawno filmie najtrudniejsza decyzja w jego karierze, nawet swojego życia. Jednak decyzja ta oznacza także zaufanie do projektu Renault, w przeciwieństwie do decyzji jego przyszłego byłego zespołu, który od przyszłego roku będzie połączony z Hondą i jej jednostką napędową.

„Sprzedaliśmy mu cel, jakim jest walka o mistrzostwa w 2021 roku i rozpoczęcie osiągania zwycięstw, mam nadzieję, w 2020 roku, ale nie wcześniej. – określa dyrektor Renault Sport Racing Cyril Abiteboul.

I go też sprzedaliśmy rola wykraczająca poza rolę zwykłego pilota, ale kogoś, kto uczestniczy w budowaniu zespołu. Zdałem sobie sprawę, że kierowcy w wieku 29 lat – tak samo jest z Nico (Hulkenberg. Przyp. red.), która będzie miała 31 lat – chce jeździć, ale marzy też o czymś innym.

Nie dotyczy to wszystkich, ale dotyczy to tych dwóch facetów, którzy tworzą duet, który naprawdę wygląda dobrze”.

Francuski urzędnik uważa ponadto, że najwyraźniej miał to Daniel Ricciardo „wątpliwości, uzasadnione” na temat możliwości silnika Hondy. „Jak wszyscy dostrzega postęp Hondy, kontynuuje Abiteboul. Widzi także statystyki i silniki zużywane przez Toro Rosso.

Bardzo mało o tym mówimy, bo szczerze mówiąc, Hartley, który wziął 80 miejsc karnych, nie robi wielkiego hałasu, ale kiedy Honda będzie w Red Bullu, presja będzie zupełnie inna i to będzie widać więcej. »

Odkryj nasze odszyfrowanie czasu Daniela Ricciardo w Renault w numerze AUTO 2177tygodniowo, zawsze dostępne w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)