Baku – Verstappen i Red Bull jako szefowie, całkowite fiasko Ferrari

Max Verstappen wygrał w niedzielę Grand Prix Azerbejdżanu, prowadząc Red Bulla na drugim miejscu. Ferrari przeżyło koszmar w Baku z podwójną emeryturą. Zajmując 5. miejsce, Pierre Gasly ustanowił swój najlepszy wynik w sezonie.

opublikowany 12/06/2022 à 14:40

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Baku – Verstappen i Red Bull jako szefowie, całkowite fiasko Ferrari

Piąte zwycięstwo w sezonie Maxa Verstappena w Baku © Xavi Bonilla / DPPI

Ekstaza w czerwony Byk, dramat o godz Ferrari. Max Verstappen powrócił na zwycięską drogę w Baku i wygrał Grand Prix Azerbejdżanu. Holender zwyciężył przed swoim kolegą z drużyny Sergio Pérezem, który nie mógł się oprzeć aktualnemu mistrzowi świata.

Oprócz dubletu Red Bull osiągnął doskonałą operację, odkąd oba Ferrari wycofały się. Carlos Sainz opuścił wyścig na pierwszych okrążeniach z powodu problemu hydraulicznego. Charles Leclerc zobaczył, jak jego silnik poszedł z dymem, gdy prowadził Grand Prix, w połowie wyścigu. George Russell po raz kolejny stanął na podium, już po raz trzeci w sezonie.

Po stronie francuskiej doskonały wyścig Pierre Gasly który zajął 5. miejsce. Pilot Alfa Tauryń notuje swój najlepszy wynik w tym roku. Esteban Ocon zdobył ostatni zdobyty punkt, zajmując 10. miejsce.

Pérez najlepiej radzi sobie na starcie

Jeszcze przed startem Grand Prix Nicholas Latifi jest karany. Jeden z mechanizmów Williams dotknął samochodu w ciągu 15 sekund przed startem, co jest zabronione. Gdy zgasły światła, Sergio Pérez wskoczył w pierwszy zakręt i wyprzedził Charlesa Leclerca. Kierowca Ferrari blokuje opony i ustępuje pozycji.

Z tyłu w peletonie jest raczej czysto i spokojnie, na pierwszym okrążeniu nie odnotowano żadnych wypadków. Red Bulls narzucają duże tempo do tego stopnia, że ​​Verstappen zagraża drugiemu miejscu Charlesa Leclerca. Pierwszy dramat na 2. okrążeniu: Carlos Sainz zatrzymuje się na drodze ucieczki z zakrętu 9! Hiszpan, ofiara problemu hydraulicznego, został zmuszony do rezygnacji. Wdrożenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa: Leclerc czerpie z niego korzyści, podobnie jak obaj kierowcy Mercedes, Pierre Gasly i Sebastian Vettel.

Inni piloci, jak duet Alpine, nie przestawaj. Vettel szybko wrócił do Ocona, ale imponująca prędkość maksymalna francuskiego samochodu nie pozwoliła mu go wyprzedzić. Niemiec popełnił nawet błąd, próbując wyprzedzić Normana po zewnętrznej stronie na trzecim zakręcie, ale za późno zahamował i wjechał w lukę. Stracił kilka miejsc i zajął 3. miejsce. Na 12. okrążeniu Verstappen wrócił do Péreza i wyprzedził go na prostej start-meta. Nie stawiając oporu, niedawny zwycięzca Grand Prix Monako ustępuje miejsca liderowi.

Awaria silnika dla Leclerca, kielich mętów dla Ferrari

Wyścig nabrał kolejnego obrotu na 20. okrążeniu: Charles Leclerc, który właśnie odzyskał kontrolę po tym, jak Verstappen zatrzymał się wcześniej okrążenie, zobaczył, jak jego silnik idzie z dymem! Jednostka napędowa Ferrari zawiodła na długiej prostej, Monako zjechał do boksów. Ogromny cios dla Leclerca, który po raz drugi w ciągu 2 wyścigów musi wycofać się z wyścigu.

Oba Red Bulle są zatem na prowadzeniu i mają dużą przewagę nad oportunistycznym Georgem Russellem. Za, Lando Norris spróbuj wykonać podcięcie Fernando Alonso, bezskutecznie. Pierre Gasly kontynuuje marsz do przodu i podaje Daniel Ricciardo, co stanowiło niecodzienną strategię. 

Silniki Ferrari ucierpiały w Baku: Guanyu-Zhou naAlfa Romeo Puis Kevin Magnussen na Haas obaj są ofiarami problemów mechanicznych. Samochód Duńczyka, zatrzymany po wewnętrznej stronie zakrętu 15, był źle ustawiony i wymagał interwencji wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.

Red Bull bez konkurencji, dwa Mercedesy w czołowej czwórce

VSC przynosi korzyści Oconowi i Ricciardo, którzy przedłużyli swój pobyt na twardych oponach. Na 37. okrążeniu dwaj AlphaTauri zajmują bardzo dobre miejsca, a Gasly jest na 4. miejscu Tsunodę 6. Ale Japończyk złamał tylne skrzydło i pokazano mu czarno-pomarańczową flagę. Kierowca nr 22 musi wrócić do boksów, aby naprawić… staromodny sposób: mechanicy AlphaTauri używają taśmy do wzmocnienia skrzydła AT03.

W ostatnich dziesięciu rundach ranking się stabilizuje. Lewis Hamilton, który skarżył się na ból pleców spowodowany wjeżdżaniem mercedesa na tył, mimo to zdołał wyprzedzić Gasly'ego i zająć 4. miejsce. Po stronie McLarenNorris zepchnął się za Ricciardo i zajął 8. miejsce, ale zespół z Woking zdecydował się zamrozić te pozycje.

Max Verstappen i Red Bull zwyciężyli zatem w Baku jako szefowie, znacznie wyprzedzając dwóch Mercedesów, którzy pomimo problemów aerodynamicznych osiągnęli doskonały wynik. George Russell po raz kolejny znalazł się w pierwszej piątce i stanął na trzecim podium, wyprzedzając Lewisa Hamiltona.

W mistrzostwach Batawian powiększa swoją przewagę i ma już 21 punktów przewagi nad nowym wicemistrzem Pérezem. Leclerc spada do 34 punktów. Zajmując 5. miejsce, Gasly awansował na 10. miejsce w mistrzostwach, tuż za swoim rodakiem Estebanem Oconem (10.).

 

CZYTAJ TAKŻE > Charles Leclerc po porzuceniu w Baku: „Tam, to boli”

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz