Pierwszy tydzień zimowych testów w Barcelonie zakończył się w czwartek ogólnie produktywnymi testami w większości zespołów, Williams z wyjątkiem opóźnienia w przybyciu FW42 do Katalonii.
Czasy nadeszły w tym samym czasie, gdy zespoły zmieniły opony na czerwone opony Pirelli C4 lub C5, najmiększe dostępne dla kierowców i zespołów. To jest w końcu Nico Hülkenberg (Renault), który w ten czwartek ustanowił absolutny wzorzec w czasie 1’17″393 (czerwone opony C5).
Czas na porównanie z 1’19”333 Lewis Hamilton (Mercedes) Po pierwszy tydzień 2018 r, zakłócony przez pogodę, ale szczególnie z 1'17″182 Sebastian Vettel (Ferrari) w drugim tygodniu 2018 rz wyjątkowo miękkimi gumami.
W walce Mercedes-Ferrari Mercedes czekał do ostatniego dnia, aby zaatakować czas, Hamilton i Bottas zbliżając się do pierwszych pozycji na czerwonych oponach. Z drugiej strony Ferrari nie używało czerwonych opon do podpisywania swoich referencji (podobnie jak czerwony Byk), oznakę wzrostu, którego należy się spodziewać w tygodniu 2.
W związku z tym zespoły już po zaledwie czterech dniach testów, przy sprzyjającej pogodzie, niemal osiągnęły poziom z zeszłego roku. Należy jednak zachować ostrożność, ponieważ nie zostały odfiltrowane żadne informacje na temat zastosowanych ustawień ani ilości benzyny na pokładzie. Jednomiejscowe samochody 2019 ewoluowały pod względem aerodynamiki w porównaniu do swoich poprzedników i zyskały masę.
Mercedes akumuluje – zapewnia Honda
Jeśli chodzi o niezawodność, całkowite przebiegi wskazują na wyraźną poprawę niezawodności, szczególnie w Hondzie (324 okrążenia w 2018 r. w porównaniu z 957 w 2019 r., co stanowi drugą łączną liczbę okrążeń), która w tym roku napędza także Red Bull Racing.
Klan silników Mercedesa jest ukarany niską akumulacją Racing Point, a zwłaszcza Williamsa, podczas gdy jednostki napędowe Ferrari 064 zgromadziły prawie 7 km, z dobrą konsekwencją Ferrari SF000 (90 okrążeń dla Vettela w poniedziałek), ale przede wszystkim the Alfa Romeo C38 autorstwa Räikkönena i Giovinazziego.
Wśród zespołów Haas F1 Zespół, a nawet Racing Point F1 z pewnością doświadczył kilku mechanicznych awatarów (elektrycznych w przypadku VF19), z nieco rozczarowującą sumą dla Racing Point F1.
Jeśli najwięcej okrążeń i kilometrów przejechał Mercedes (610 okrążeń na 2839 km), to właśnie Williamsowi należy szukać zespołu, który napotkał najwięcej trudności, związanych z spóźnionym przyjazdem jednomiejscowy FW42. Najnowszy nabytek Grove pojawił się na torze dopiero w środę, a pierwszego dnia przejechał zaledwie około dwudziestu okrążeń.
Oto podsumowanie liczbowe minionego tygodnia, a więcej dodatkowych informacji znajdziecie w kolejnym numerze AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem. W międzyczasie nie zapominajcie, że nasz Przewodnik po F1 2019 jest już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.
Najlepsze łączne czasy na kierowcę
Nico Hülkenberg (Renault) – 1’17″393 (C5)
Alex Albon (Toro Rosso) – 1’17″637 (C5)
Daniił Kwiat (Toro Rosso) – 1’17″704 (C5)
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) – 1’17″762 (C5)
Daniel Ricciardo (Renault) – 1’17″785 (C5)
Valtteri Bottas (Mercedes) – 1’17″857 (C5)
Lewis Hamilton (Mercedes) – 1’17″977 (C4)
Charles Leclerc (Ferrari) – 1’18″046 (C3)
Sebastian Vettel (Ferrari) – 1’18″161 (C3)
Lando Norris (McLaren) – 1’18″431 (C4)
Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) – 1’18″511 (C3)
Carlos Sainz (McLaren) – 1’18″558 (C4)
Romain Grosjean (Haas) – 1’18″563 (C3)
Kevin Magnussen (Haas) – 1’18″720 (C3)
Pierre Gasly (Red Bull) – 1’18″780 (C3)
Max Verstappen (Red Bull) – 1’18″787 (C3)
Pietro Fittipaldi (Haas) – 1’19″249 (C4)
Lance Stroll (Punkt wyścigowy) – 1’19″664 (C2)
Sergio Perez (Punkt wyścigowy) – 1’19″944 (C3)
George Russell (Williams) – 1’20″997 (C3)
Robert Kubica (Williams) – 1’21″542 (C2)
Przejechane kilometry:
PILOCI
Hamilton (Mercedes): 307 okrążeń / 1429 km
Vettel (Ferrari): 303 okrążeń / 1410 km
Bottas (Mercedes): 303 okrążenia / 1410 km
Leclerc (Ferrari): 295 okrążeń / 1373 km
Albon (Toro Rosso): 268 okrążeń / 1247 km
Giovinazzi (Alfa Romeo): 255 okrążeń / 1187 km
Räikkönen (Alfa Romeo): 252 okrążenia / 1173 km
Hülkenberg (Renault): 247 okrążeń / 1149 km
Gasly (Red Bull): 238 okrążeń / 1107 km
Verstappen (Red Bull): 237 okrążeń / 1103 km
Norris (McLaren): 236 okrążeń / 1098 km
Kwiat (Toro Rosso): 214 okrążeń / 996 km
Sainz (McLaren): 209 okrążeń / 972 km
Grosjean (Haas): 198 okrążeń / 921 km
Ricciardo (Renault): 186 okrążeń / 865 km
Spacer (Racing Point): 151 okrążeń / 702 km
Magnussen (Haas): 125 okrążeń / 581 km
Pérez (Racing Point): 97 okrążeń / 451 km
Fittipaldi (Haas): 61 okrążeń / 283 km
Kubica (Williams): 48 okrążeń / 223 km
Russell (Williams): 40 okrążeń / 186 km
DRUŻYNY
Mercedes-AMG F1: 610 okrążeń / 2839 km
Scuderia Ferrari: 598 okrążeń / 2783 km
Alfa Romeo Racing: 507 okrążeń / 2360 km
Scuderia Toro Rosso: 482 okrążenia / 2243 km
Red Bull Racing: 475 okrążeń / 2211 km
McLaren Racing: 445 okrążeń / 2071 km
Zespół Renault F1: 433 okrążenia / 2015 km
Zespół Haas F1: 384 okrążenia / 1787 km
Racing Point F1: 248 okrążeń / 1154 km
Williams Racing: 88 okrążeń / 409 km
INŻYNIEROWIE SILNIKÓW
Ferrari (Ferrari, Alfa Romeo, Haas): 1489 okrążeń / 6931 km
Honda (Red Bull, Toro Rosso): 957 okrążeń / 4454 km
Mercedes (Mercedes, Racing Point, Williams): 946 okrążeń / 4403 km
Renault (Renault, McLaren): 878 okrążeń / 4087 km
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)