Carlos Sainz pozostawia wątpliwości co do zmiany silnika

Czy Carlos Sainz zapłaci swoją pierwszą karę za wymianę silnika podczas GP Francji? Hiszpan kultywuje tajemnicę.

opublikowany 21/07/2022 à 19:07

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Carlos Sainz pozostawia wątpliwości co do zmiany silnika

Czy Carlos Sainz użyje swojej czwartej lokomotywy w Castellet? (Zdjęcie Germain Hazard / DPPI)

Smutna dusza na stronie toru Spielberga (Austria) po ucieczce ze swojej Ferrari do silnika, który spłonął podczas Grand Prix Austrii, Carlos Sainz mógł zapłacić swoją pierwszą karę w tym sezonie podczas Grand Prix Francji w tę niedzielę.

Scuderia będzie zatem musiała dokonać wyboru dotyczącego francuskiej rundy mistrzostw świata w 2022 roku. Formuła 1 : wyjdź z silnikiem już używanym w jednomiejscowy od Hiszpana lub w niedzielę użyj zupełnie nowego zespołu napędowego. Trudny wybór, bo jeśli Maranello zdecyduje się na drugie rozwiązanie, na polach startowych Madrileniańczyka będzie czekać kara.

„To wciąż jest oceniane, wciąż rozważamy wszystkie dostępne opcje, powiedział Sainz zapytany o rychłą zmianę silnika. Musimy też trochę zobaczyć, jak przebiega tutaj wyprzedzanie, jak wszystko wchodzi w grę, wiesz, z upałem, oponami i podejmiemy decyzję, ale oczywiście istnieje szansa, że ​​tak się stanie. »

Słowa, które odzwierciedlają słowa jego kolegi z drużyny Charles Leclerc, który znajdował się w tej samej sytuacji w Kanadzie. Po ukrywaniu swojej gry na starcie, Monako w końcu wyjechał z nowym silnikiem podczas Grand Prix. Ze strategicznego punktu widzenia Ferrari jest w pełni zainteresowane zainstalowaniem czwartego silnika podczas Grand Prix Francji, jeśli planuje to zrobić przed przerwą wakacyjną. Le Castellet rzeczywiście oferuje lepszą konfigurację do powrotu w przypadku startu z końca stawki. Dzięki długiej prostej Mistral i zakrętowi Signes na końcu szanse na wyprzedzanie na Paul-Ricard są realne. W przeciwieństwie do kolejnego spotkania w sezonie, na Hungaroringu…

CZYTAJ TAKŻE > Carlos Sainz może ponieść pierwszą karę za silnik we Francji

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)