To (już) początek roku szkolnego 2023 w Abu Zabi

Dwa dni po epilogu sezonu 2022 w Abu Zabi Formuła 1 wróciła na tor, z przedsmakiem roku 2023. Kierowcy mogli przetestować przyszłoroczne opony, a nowicjusze oswajają się z tym w nowej mleczarni.

opublikowany 22/11/2022 à 11:50

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

To (już) początek roku szkolnego 2023 w Abu Zabi

Pierwsze rundy z Alpine dla Pierre'a Gasly'ego w Abu Zabi (fot. Florent Gooden / DPPI)

Zadzwonił budzik. Przyzwyczajeni do przyjazdu przez cały weekend o godzinie 11:7 ze względu na zaplanowane późne przejazdy zaplanowane na torze w Abu Zabi podczas Grand Prix, większość kierowców tym razem przybyła we wtorek rano o godzinie 45:2023, aby aby w pewnym sensie rozpocząć sezon XNUMX. Po poniedziałkowym dniu przejściowym, który pozwolił nowym rekrutom ukształtować siedzenia i odkryć nowych inżynierów, dopiero we wtorek rano akcja na torze powróciła. 

Punktualnie o 9:2023 większość kierowców opuszczała już pit lane i wjeżdżała na gorący już tor Yas Marina. Każdy zespół miał obowiązek powierzyć samochód starterowi i debiutantowi, a wszyscy zostali obuci w opony Pirelli XNUMX, zgodnie z bardzo precyzyjnym programem ustalonym przez Pirelli, którego trzeba było się trzymać co do joty. Bardzo szybko wzrok skierował się na garaże Alpine et Aston Martin. Więcej niż Fernando Alonso w szeregach francuskich, po dwóch latach dobrej i lojalnej służby. Hiszpan tak naprawdę swoje pierwsze okrążenia odbywał w zespole Aston Martin, do którego dołączył na mocy kontraktu podpisanego latem ubiegłego roku. 

Mała osobliwość na zielonym samochodzie z numerem 14 po obu stronach: żaden ze sponsorów nie pojawia się po drugiej stronie jednomiejscowy prowadzony przez Felipe Drugovicha nie pojawił się na jego koncie. Zawsze powiązany z Alpine do końca roku Alonso był autoryzowany przez zespółEnstone wziąć udział w tym dniu testowym, oczywiście pod warunkiem przestrzegania obowiązujących umów handlowych i wyjazdu bez sponsora. Podobnie mieszkaniec Oviedo miał na sobie garnitur całkowicie pozbawiony sponsorów, jak Pierre Gasly co więcej, który założył szary kombinezon. 

Gdyby Hiszpan podzielił się samochodem ze swoim przyszłym kolegą z drużyny Lance Stroll (który przejął stery na początku popołudnia) Norman przez cały dzień przebywał w kokpicie A522. Cel ? Zapoznaj się z nowym otoczeniem, nawiąż współpracę z francuskim zespołem, a przede wszystkim usiądź za kierownicą jednomiejscowego samochodu o charakterystyce innej niż AT03, którym jeździł przez cały rok. 

Podczas zameldowania o godzinie 14:XNUMX Charles Leclerc w dużej mierze prowadził w grafiku, 7/10 miejsca przed swoim jednodniowym kolegą z drużyny Robertem Shwartzmanem. Dwóch nowych rekrutów z Aston Martin iAlpine, Fernando Alonso i Pierre Gasly również wyróżnili się po raz 3. i 5., przepychając Sergio Péreza. Należy pamiętać, że poranek został zakłócony przez czerwoną flagę przez około dziesięć minut po McLaren doOskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , zatrzymał się na torze. 

Alfa Romeo Théo Pourchaire

Theo Pourchaire było wAlfa Romeo C42 w najbliższy wtorek. © AUTOhebdo

Ze swojej strony Francuz Théo Pourchaire wziął udział w swojej trzeciej jeździe w F1, po prywatnym teście na Hungaroring w 2021 r. i udziale w pierwszym pierwszym treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych w październiku ubiegłego roku. Po dwóch sztafetach montażowych Tricolore zaczęły nacierać na Medium, krok po kroku notując swoje pozycje i plasując się na środku tabeli ze stratą niecałe pół sekundy do tyłu. Valtteri Bottas (różnicę należy traktować z przymrużeniem oka ze względu na różne programy narzucone przez Pirelli).

Kiedy zatrzymał się na przerwę na lunch, był na 13. miejscu, z czasem podobnym do Liama ​​Lawsona (czerwony Byk) i Jacka Doohana (Alpine), a nawet przed Nyckiem De Vries, Oskar Piastri i Nico Hülkenberg, Wracając Haas po trzech latach na uboczu. Aby to zauważyć Carlos Sainz, Max Verstappen, Lance’a Strolla i Lewis Hamilton oczekuje się, że wczesnym popołudniem zasiądą za kierownicą swoich kolegów z drużyny.

O godzinie 18:XNUMX dla wszystkich będzie czas wakacji. Jednak jeszcze nie całkiem dla personelu toru, ponieważ testy na koniec sezonu Formuła 2 obejmie środę, czwartek i piątek. Po stronie francuskiej znajdziemy Théo Pourchaire'a, Victora Martinsa, Clémenta Novalaka i Isacka Hadjara. 

CZYTAJ TAKŻE > Czy Aston Martin dobiegnie do mety? Alpine w 2023 roku?

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz