Siatka 2010: miejsca, które warto zabrać

Na początku 2010 roku, dwa miesiące przed rozpoczęciem nowego sezonu Formuły 1, większość zespołów oficjalnie ogłosiła swoich kierowców. Obecnie obsadzonych jest 20 z 26 mandatów. Przegląd miejsc, które są jeszcze do zdobycia.

opublikowany 04/01/2010 à 17:13

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Siatka 2010: miejsca, które warto zabrać

Mercedes GP
Zespół, który zimą wzbudził najwięcej pytań i spekulacji. Po tym, jak zespół Brackley został kupiony w 75% przez Mercedesa, jego mistrz świata, Jenson Button, odszedł McLaren. Nico Rosberg został następnie ogłoszony oficjalnie, przed prawdopodobnym przybyciem Michael Schumacher nie robi coraz większego hałasu. Dzień przed świętami powrót siedmiokrotnego mistrza świata F1 zostało potwierdzone. W 100% niemiecki duet dla ekipy gwiazdy marki.

czerwony Byk
Bez wątpienia : Mark Webber et Sebastian Vettel zostały potwierdzone latem ubiegłego roku na kolejny sezon. W 2010 roku obaj kierowcy odnieśli między sobą sześć zwycięstw.

McLaren
Po różnych spekulacjach na temat tożsamości członka drużyny Lewis Hamilton, To jest Jenson Snickers, aktualnego mistrza świata, który zdecydował się dołączyć do drużyny Woking. Martin Whitmarsh będzie miał do dyspozycji dwóch ostatnich mistrzów świata.

Ferrari
Fernando Alonso et Felipe Massa będą członkami drużyny w 2010 roku. Jedyne pytanie dotyczyło Kimi Räikkönena, który został wyrzucony ze Scuderii, aby zrobić miejsce mistrzowi Hiszpanii. Fin znalazł schronienie w WRC w zespole Citroën Racing, gdzie wystartuje w 12 z 13 rund sezonu 2010.

Sauber
Po przyjęciu do udziału w Mistrzostwach Świata 2010 Peter Sauber skupił swoje wysiłki na znalezieniu duetu kierowców. Gdyby wziąć pod uwagę Nicka Heidfelda lub Witalija Pietrowa, byłoby to możliwe Kamui Kobayashi który był pierwszym oficjalnym pilotem. Według szwajcarskiej prasy powinien połączyć siły z Pedro de la Rosą. Nawet jeśli temu zaprzeczy, doświadczony Hiszpan mógłby odpowiadać profilowi, o który zabiegał Peter Sauber. Wreszcie, według belgijskiej prasy, miejsce kierowcy rezerwowego powinien zająć Bertrand Baguette.

Williams
Zespół szybko sformalizował swój duet kierowców na rok 2010. Nico Rosberg i Kazuki Nakajima ustąpił miejsca Rubens Barrichello, trzeci w mistrzostwach 2009 z Brawn GP, ​​oraz Nico Hülkenberg, trzeci kierowca Williamsa i mistrz serii GP2 w 2009 roku.

Renault
Jeśli zespół sprzeda część swojego kapitału luksemburskiej spółce Genii Capital, nazwa Renault pozostanie w F1 przez następne dwa sezony. Robert Kubica, szybko ogłoszony oficjalnie po odejściu Fernando Alonso, powinien pozostać wierny zespołowi?Enstone– twierdzi jego agent Daniel Morelli. Jednak jego kolega z drużyny wciąż nie jest znany. Wygląda na to, że Franck Montagny się poddał, w przeciwieństwie do niego Romain Grosjean, który wciąż ma nadzieję na ponowną nominację. Konkurowałby z Nickiem Heidfeldem, doświadczonym kierowcą, który nie znalazł schronienia w Mercedesie i nie wydaje się być priorytetem w Sauberze. Imiona Ho-Pin Ostatnio wspominano o Tungu, a szczególnie o Jérôme d'Ambrosio, bardziej o fotelu kierowcy rezerwowego.

Force India
Kierowcy na koniec sezonu 2009, Adrian Sutil et Vitantonio Liuzzi, zostały potwierdzone na rok 2010. W związku z tym para ponownie połączy siły. Paul di Resta lub JR Hildebrand powinni zająć jedno z dwóch miejsc rezerwowych.

Toro Rosso
Sébastien Buemi został potwierdzony na swoim stanowisku na drugi sezon w siostrzanym zespole Red Bulla. Potwierdzenie podpisania kontraktu z Jaime Alguersuarim nadchodzi powoli, ale Hiszpan powinien być częścią zespołu Faenzy, chyba że Red Bull zdecyduje się na awans Daniel Ricciardo, niesamowity wynik podczas testów debiutantów w Jerez na początku grudnia.

Campos Meta
Spośród czterech nowych zespołów jest to pierwszy i nie najmniej ważny, który sformalizował kierowcę. Hiszpańska drużyna zacznie od Bruno Senna, bratanek trzykrotnego mistrza świata Ayrtona Senny. Jeśli tor prowadzący do Pedro De la Rosa wydawałby się najbardziej udany, Hiszpan mógłby dołączyć do Saubera. Oczekuje się, że pastor Maldonado „wspierany przez Wenezuelę” – według José Ramóna Carabante, prezesa podmiotu – i Witalij Pietrow, „który ma za sobą rynek taki jak Rosja, który otwiera się na Formułę 1” będą przygodą Campos.

USF1
To największa niejasność, jaka panuje w odniesieniu do amerykańskiej drużyny. Jeśli ten ostatni chciał ponownie potwierdzić chęć znalezienia się na starcie sezonu 2010, duet kierowców nie jest jeszcze znany. Wydaje się, że Argentyńczyk Jose Maria Lopez ma przewagę, aby zająć jedno z dwóch miejsc, ale potwierdzenie jego przybycia przychodzi powoli.

Virgin Racing
Podczas oficjalnej prezentacji we wtorek 15 grudnia w Londynie zespół oficjalnie przedstawił swój duet kierowców. Jeśli Timo Glock, były pilot Toyota, avait déjà rejoint le team britannique quelques semaines plus tôt, Lucas di Grassi stało się oficjalne. Aby towarzyszyć obu mężczyznom, kierowcami rezerwowymi zostali Alvaro Parente i Luiz Razia.

Lotus F1
W połowie grudnia Lotus F1 ogłosił oficjalny duet kierowców na przyszły sezon: Jarno Trulli et Heikki Kovalainen. Od wielu tygodni oczekiwano, że Włoch dołączy do zespołu Tony'ego Fernandesa, natomiast Fin znalazł schronienie w malezyjskim zespole po tym, jak zastąpił go w McLarenie Jenson Button.

0 Zobacz komentarze)