Kamui Kobayashi avait profité de la blessure de Timo Glock, fin 2009, pour montrer tout son talent au volant de l?une des Toyota, en résistant notamment à Jenson Button, futur Champion du Monde. Cette année, au volant de la BMW-Sauber C29 à moteur Ferrari, japoński kierowca miał większe trudności z zaprezentowaniem swoich umiejętności.
« Myślę, że naprawdę nie miałem zbyt wiele szczęścia podczas dwóch ostatnich wyścigów, analizuje Kobayashi. Podczas pierwszego Grand Prix doświadczyłem problemu hydraulicznego, którego nie mogłem się spodziewać po zimowych testach. W ostatnim wyścigu zawiodło przednie skrzydło. »
Patrząc wstecz na koniec sezonu 2009, który pozwolił mu przejechać się w Sauberze, Kamui Kobayashi uważa, że cechy Toyoty odegrały dużą rolę w jego występach. „ W zeszłym roku moje dwa wyścigi były świetne. Nie robiłam żadnych testów, przez osiem miesięcy i myślałam, że to będzie bardzo trudne. Ale samochód miał bardzo duży potencjał. Spędziłem dwa lata jako kierowca testowy (w Toyocie), więc miałem wiele kontaktów w zespole. W tym roku jestem w nowej stajni i musimy ciężko pracować. W tej chwili nie byłem w stanie pokazać swojego potencjału, nie kończąc żadnego wyścigu, więc moim celem jest ukończenie wyścigu jako pierwszy. »
Ofiara problemu hydraulicznego w Bahrajnie Kobayashi szybko wypadł z toru w Melbourne z powodu słabości przedniego skrzydła. Jednocześnie zrujnował rasy Nico Hülkenberg et Sébastien Buemi, ofiary wypadnięcia japońskiego Saubera z toru. Zjawisko, które zaskakuje Kobayashiego, ponieważ C29 wydawał się dobrze narodzony podczas testów przedsezonowych.
« Byliśmy bardzo dobrzy podczas zimowych testów. Dlatego jesteśmy dzisiaj sfrustrowani, ponieważ mieliśmy dobre tempo. Próbujemy znaleźć przyczynę tego problemu. Jednak nie zawsze możemy celować w wyżyny. Nadzieja na znalezienie się w drugiej czołowej grupie jest celem możliwym do osiągnięcia. W Bahrajnie musieliśmy walczyć z samochodem, który był trudny w prowadzeniu, szczególnie na nierównościach. Ale w Melbourne poprawiliśmy się. »
Przed wyjazdem na weekend w Sepang Kobayashi jest przekonany, że wyścig będzie dla Saubera bardziej satysfakcjonujący. Ma nadzieję w szczególności skorzystać ze swojej znajomości trasy. „ Myślę, że tutaj będzie lepiej, zwłaszcza że znam tor bardzo dobrze. Brałem tam udział w dwóch wyścigach GP2 Asia Series, co jest dobrym doświadczeniem. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)