Kamui Kobayashi chce ukończyć wyścig

Po olśniewaniu padoku pod koniec 2009 roku Kamui Kobayashi nie błyszczał podczas dwóch pierwszych Grand Prix sezonu. Jego celem jest ukończenie wyścigu w Sepang.

opublikowany 01/04/2010 à 14:58

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Kamui Kobayashi chce ukończyć wyścig

Kamui Kobayashi wykorzystał kontuzję Timo Glocka pod koniec 2009 roku, aby pokazać cały swój talent za kierownicą jednego z Toyota, zwłaszcza przeciwstawiając się Jensonowi Buttonowi, przyszłemu mistrzowi świata. W tym roku za kierownicą BMW-Sauber C29 z silnikiem Ferrari, japoński kierowca miał większe trudności z zaprezentowaniem swoich umiejętności.

« Myślę, że naprawdę nie miałem zbyt wiele szczęścia podczas dwóch ostatnich wyścigów, analizuje Kobayashi. Podczas pierwszego Grand Prix doświadczyłem problemu hydraulicznego, którego nie mogłem się spodziewać po zimowych testach. W ostatnim wyścigu zawiodło przednie skrzydło. »

Patrząc wstecz na koniec sezonu 2009, który pozwolił mu przejechać się w Sauberze, Kamui Kobayashi uważa, że ​​cechy Toyoty odegrały dużą rolę w jego występach. „ W zeszłym roku moje dwa wyścigi były świetne. Nie robiłam żadnych testów, przez osiem miesięcy i myślałam, że to będzie bardzo trudne. Ale samochód miał bardzo duży potencjał. Spędziłem dwa lata jako kierowca testowy (w Toyocie), więc miałem wiele kontaktów w zespole. W tym roku jestem w nowej stajni i musimy ciężko pracować. W tej chwili nie byłem w stanie pokazać swojego potencjału, nie kończąc żadnego wyścigu, więc moim celem jest ukończenie wyścigu jako pierwszy. »

Ofiara problemu hydraulicznego w Bahrajnie Kobayashi szybko wypadł z toru w Melbourne z powodu słabości przedniego skrzydła. Jednocześnie zrujnował rasy Nico Hülkenberg et Sébastien Buemi, ofiary wypadnięcia japońskiego Saubera z toru. Zjawisko, które zaskakuje Kobayashiego, ponieważ C29 wydawał się dobrze narodzony podczas testów przedsezonowych.

« Byliśmy bardzo dobrzy podczas zimowych testów. Dlatego jesteśmy dzisiaj sfrustrowani, ponieważ mieliśmy dobre tempo. Próbujemy znaleźć przyczynę tego problemu. Jednak nie zawsze możemy celować w wyżyny. Nadzieja na znalezienie się w drugiej czołowej grupie jest celem możliwym do osiągnięcia. W Bahrajnie musieliśmy walczyć z samochodem, który był trudny w prowadzeniu, szczególnie na nierównościach. Ale w Melbourne poprawiliśmy się. »

Przed wyjazdem na weekend w Sepang Kobayashi jest przekonany, że wyścig będzie dla Saubera bardziej satysfakcjonujący. Ma nadzieję w szczególności skorzystać ze swojej znajomości trasy. „ Myślę, że tutaj będzie lepiej, zwłaszcza że znam tor bardzo dobrze. Brałem tam udział w dwóch wyścigach GP2 Asia Series, co jest dobrym doświadczeniem. »

0 Zobacz komentarze)