Według badania przeprowadzonego przez The Insights Family F1 interesuje młodych ludzi bardziej niż piłka nożna

Od czasu przejęcia F1 przez Liberty Media podjęto duży wysiłek, aby przyciągnąć młodszą publiczność. Jednak według badania przeprowadzonego przez The Insights Family dzięki serialowi Netflix „Drive to survival” wyniki przekraczają oczekiwania.

opublikowany 23/08/2021 à 16:09

Quentina DUBOISA

0 Zobacz komentarze)

Według badania przeprowadzonego przez The Insights Family F1 interesuje młodych ludzi bardziej niż piłka nożna

Nowa generacja pojawia się w F1 / © DPPI Grand Prix de France

Od czasu przejęcia spółki Formuła 1 przez Liberty Media w 2017 r., najważniejsza kategoria sportów motorowych, robi wszystko, aby przyciągnąć nową, młodszą publiczność, ale także w celu popularyzacji sportu często postrzeganego jako zbyt elitarny. W tym celu Liberty Media stworzyła sieci społecznościowe, w których w dużym stopniu wykorzystuje się Facebooka, Twittera, Instagram, a ostatnio TikTok. W 2018 roku Liberty Media uruchomiło platformę internetową na żądanie F1TV, umożliwiającą zapoznanie się z licznymi dokumentami, raportami ze świata F1 oraz transmisją sesji na żywo. 

Aby w pełni zrozumieć skuteczność tej strategii cyfrowej, F1 zwróciła się do The Insights Family, firmy zajmującej się badaniami rynku skupiającej się na dzieciach, rodzicach i rodzinach. Wzrost zainteresowania F1 wzrósł zatem o 17%, z 17.3 mln do 20.1 mln. Dla porównania, w tym samym okresie piłka nożna przyciągnęła o 6% więcej fanów. Według The Insights Family F1 byłaby drugim sportem, który odnotowałby największy wzrost w sieciach społecznościowych.

„Zastanawiamy się, jak wykazać się większą kreatywnością, aby przyciągnąć nową publiczność i spopularyzować sport, który kochają miliony fanów”, mówi Ellie Norman, dyrektor ds. marketingu i komunikacji F1. Dlatego bardzo się cieszę, że nasza praca przynosi efekty. Dzięki platformom cyfrowym udało nam się przekazać pasję do sportów motorowych kolejnemu pokoleniu fanów.”

Formuła 1 przesłała szczegółowy raport na temat korzystania z platform cyfrowych na panelu 162 774 dzieci w wieku od 12 do 18 lat. W tym raporcie obserwujemy, że pokolenie Z bardziej interesuje się e-sportem niż tradycyjnym sportem, ale także, że Instagram i TikTok to miejsca, w których młodzi ludzie konsumują najwięcej, znacznie wyprzedzając Facebooka i Twittera. Treści w oficjalnych mediach społecznościowych F1 mają dobre recenzje, w tym "za kulisami" które pomagają lepiej zrozumieć sport wśród młodych ludzi. Osoby zainteresowane inżynierią i innowacjami szczególnie lubią filmy dokumentalne dostępne w F1 TV. Wreszcie, z tego raportu wynika, że ​​wśród fanów istnieje duże zainteresowanie anegdotami na temat historii F1, szczególnie na temat ewolucji samochodów.

0 Zobacz komentarze)