Przepisy dotyczące kar na starcie „wyjaśnione” przez FIA

Dla wyjaśnienia FIA zmodyfikowała zasady nakładania kar na starcie po zamieszaniu związanym z Grand Prix Włoch.

opublikowany 20/10/2022 à 12:25

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Przepisy dotyczące kar na starcie „wyjaśnione” przez FIA

Wyjaśniono zasady dotyczące lokalizacji siatki po nałożeniu kary © DPPI

Na marginesie obrad Światowej Rady Sportów Motorowych, które odbyło się w środę w Londynie, FIA ogłosiła doprecyzowanie przepisów dotyczących stosowania kar na polach startowych. Pamiętajcie, że podczas Grand Prix Włoch kilku kierowców otrzymało różne kary, zwłaszcza za wymianę jednostek napędowych. Stajnie i widzowie zbuntowali się wówczas przeciwko obowiązującemu systemowi, potępiając brak czytelności regulaminu. Następnie ustawienie startowe zajęło wiele minut – jeśli nie godzin – zanim zostało opublikowane i uznane za oficjalne. Niezrozumiała sytuacja, która zmusiła FIA do zmiany systemu zgłoszeń.

Stosowanie kar w 5 krokach

Aby uprościć lekturę Regulaminu sportowego dotyczącego ustawienia pola startowego, art. 42.2 został zmodyfikowany i przemodelowany. Oto nowy system nakładania kar na pola startowe, w następującej kolejności: 

a) Sklasyfikowanym kierowcom, którzy otrzymali łącznie 15 lub mniej miejsc karnych na starcie, zostanie przydzielona tymczasowa pozycja odpowiadająca ich rankingowi kwalifikacyjnemu, do której zostanie doliczona kara. Jeśli dwóch lub więcej kierowców zajmie tę samą tymczasową pozycję, kolejność zostanie ustalona na podstawie ich rankingu kwalifikacyjnego, przy czym najwolniejszy kierowca zachowa swoje miejsce, a drugi zajmie miejsce tuż przed nim.

b) Po przydzieleniu stanowisk tymczasowych należy ukarać pilotów w sposób określony w pkt a), nieukaranym kierowcom zostanie przydzielona wolna pozycja na starcie w kolejności rankingów kwalifikacyjnych.

c) Po przydzieleniu stanowisk nieukaranym kierowcom sklasyfikowanym, ukarani kierowcy, którym przydzielono stanowisko tymczasowe zgodnie z pkt. a) przesunie się w górę siatki, aby zająć dowolną niezajętą ​​pozycję.

d) Sklasyfikowani kierowcy, którzy zgromadzili więcej niż 15 karnych miejsc na starcie lub których ukarano powrotem na koniec stawki, wystartują za wszystkimi innymi sklasyfikowanymi kierowcami. O ich pozycji pomiędzy nimi zadecyduje ranking kwalifikacyjny.

e) Kierowcy niesklasyfikowani, którzy zostali dopuszczeni przez sędziów do udziału w Grand Prix, odziedziczą pozycję na starcie za wszystkimi sklasyfikowanymi kierowcami. Ich pozycja między sobą zostanie określona zgodnie z art. 39.3 ust. XNUMX lit. b).

Podsumowując, kolejność rankingowa zostanie ustalona w trzech etapach, przy czym najpierw kierowcy otrzymają ≤ 15 miejsc karnych, następnie kierowcy nie otrzymają kary, a na koniec kierowcy spadną na koniec stawki. W przypadku remisu w zakresie miejsc na starcie, pierwszeństwo ma kierowca, który ukończył kwalifikacje z najlepszą klasyfikacją.

Dlatego FIA ma nadzieję, że system lokalizacji na polach startowych będzie bardziej czytelny po nałożeniu kar. Władze będą nadal publikować rozkład startowy kilka godzin po zakończeniu sesji kwalifikacyjnej. 

CZYTAJ TAKŻE > Rozmiar lusterek dostosowany do sezonu 2023

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)