Minęło dużo czasu, odkąd kwalifikacje były tak intensywne Formuła 1. Składniki ? Układ miejski z 23 zakrętami, bliskość ścian, mokry tor, wysychający, ale nie do końca i trzy samochody w walce o pole position. Połącz to wszystko razem, a otrzymasz szalone Q3 ze zdobyciem pole position, które będzie wyglądało jak dążenie do najlepszego okrążenia w wyścigu w niedzielę Grand Prix!
Pomimo błędu na ostatnim okrążeniu, Charles Leclerc cudem udało mu się utrzymać dziewiąte pole position w tym roku – osiemnaste w karierze – aby zaoferować sobie, podobnie jak w 2019 r., start z pozycji lidera w tę niedzielę do Grand Prix. Słowo cud nie jest tutaj nadużywane, ponieważ Monako był na trybunach, gdy usłyszał radosną wiadomość.
18. pole position dla Charlesa Leclerca
Na torze, który wysychał z każdym okrążeniem, ani przez sekundę nie wyobrażał sobie, że będzie w stanie utrzymać wygodne miejsce na szczycie tabeli czasów. A potem… Checo Perez przekroczył linię 22 tysięczne z tyłu, Lewis Hamilton zatem o 54 tysięczne więcej Fernando Alonso z półsekundową różnicą. Wszystko to stało się dwugłową sprawą z Leclercem lub Verstappenjak często w tym roku. Batawian, który przerwał przedostatnią próbę utrzymania gumy i temperatury, wyprzedził czas kierowcy o 9/10 Ferrari po drugim sektorze... i przed wybuchową wiadomością radiową od czerwony Byk.
„Pudełko, Max, pudełko”. Holender z niedowierzaniem robi to nie rozumiejąc dlaczego i daje o tym znać w radiu. Batawianowi brakowało tylko dwóch rzutów rożnych od osiemnastego pole position w karierze, ale nie pozwolono mu na to. Nie przekazano jeszcze żadnego komunikatu w sprawie czegoś, co wygląda na nieszczęśliwy wypadek ze stajni Milton Keynes, ale prawdopodobne jest, że jest to problem z ilością benzyny, kończącym się paliwem w silniku, co skutkuje dyskwalifikacją z sesji i startem w niedzielę z tyłu stawki. Batawian kończy zatem... 8. miejsce i będzie musiał spróbować wrócić, tak jak na Węgrzech i w Belgii, na torze, który na to pozwala znacznie mniej! Zwróć uwagę na dobre sesje Fernando Alonso, który zajmuje 5. miejsce na starcie i który wystartuje przed zaskakującym Lando Norris et Pierre Gasly. Dobry postęp również dla Haas, z 9 miejscem w Kevin Magnussen przed Yuki tsunoda.
Ocon wyeliminowany w Q1, Russell w Q2
Ostatecznie wielką niespodzianką sesji była eliminacja George'a Russella w Q2. Brytyjczykowi przejścia do Q3 zabrakło zaledwie 6 tysięcznych sekundy i będzie musiał wystartować z 11. miejsca. Ze swojej strony Aston Martin nagrodził nas zakładem pełnym rozmachu, który jednak nie zadziałał. Chwila Przechadzka et Czarownica w Q8 zajęli 10. i 2. miejsce, oba AMR22 wróciły do boksów na pięć minut przed czasem, aby wyprzedzić miękkie opony (były pierwszymi, które to zrobiły, ponieważ Q1 i Q2 odbyły się wyłącznie na oponach pośrednich). Było to jednak za wcześnie i nie opłaciło się. Guanyu-Zhou wystartuje z 15. pozycji i Mick Schumacher 13e.
Z drugiej strony duże rozczarowanie Esteban Ocon odkąd Francuz został wyeliminowany w Q1. W niedzielę Norman wystartuje z 18. pozycji na starcie po problemie z hamulcami, który uniemożliwiłby mu ostatnie okrążenie, podczas gdy reszta peletonu poprawiła się jedynie na wysychającym torze. Oprócz dwójki Williams którzy zajęli 19. i 20. miejsce, Valtteri Bottas również został uwięziony w Q1 (16.), kiedy jego kolega z drużyny Guanyu Zhou przeniósł się do Q2. Start Grand Prix odbędzie się w najbliższą niedzielę o godzinie 14:8. Aby zostać mistrzem świata, MAx Verstappen będzie musiał wygrać, mając nadzieję, że Leclerc nie wypadnie lepiej niż na XNUMX. miejscu, a Checo Perez nie stanie na podium.
CZYTAJ TAKŻE > Leclerc zdobywa pole position w Singapurze: „To było bardzo trudne!”
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)