Wyjaśnienie Charliego Whitinga dotyczące kar w Meksyku

Dyrektor wyścigu FIA był gościem specjalnym na konferencji prasowej w ten czwartek w Brazylii i w szczególności wspomniał o różnych karach przyznanych Maxowi Verstappenowi i Sebastianowi Vettelowi.

opublikowany 10/11/2016 à 17:52

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Wyjaśnienie Charliego Whitinga dotyczące kar w Meksyku

Odcinek obelgi wypowiedziane za nim przez Sebastiana VettelaCharlie Whiting znalazł czas na czwartkowej konferencji prasowej na stadionie Interlagos, aby powrócić do kar nałożonych na Max Verstappen et Sebastian Vettel po przybyciu Grand Prix Meksyku, co w końcu pozwoliło Daniel Ricciardo zająć trzecie miejsce.

Na podstawie filmów z różnych incydentów dyrektor wyścigu FIA jako pierwszy uzasadnił nałożenie sankcji na Holendra czerwony Byk, winny wykorzystania przewagi wcinając się w trawę na pierwszym zakręcie, podczas gdy podobny manewr na początku wyścigu Lewis Hamilton, nie spowodowało żadnej kary.

„Myślę, że główna różnica między tymi dwiema sytuacjami polega na tym, że w przypadku Lewisa nie zyskał on trwałej przewagi w taki sposób, w jaki zrobił to Max.– wyjaśnił Whiting. Lewis popełnił mały błąd na starcie, wjechał w pierwszy zakręt i zyskał znaczną przewagę, ale potem zwolnił.

Na prostej pomiędzy trzecim i czwartym zakrętem widzimy, że podniósł nogę, aby utrzymać 80% pedału gazu i tym samym odzyskać tę przewagę. Następnie, około minuty później, na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa i ta przewaga całkowicie zniknęła.

W przypadku Maxa i Sebastiana, gdyby Max zrobił to samo na prostej pomiędzy trzecim a czwartym zakrętem, z pewnością straciłby miejsce, dlatego komisarze uważali, że zasłużył na karę, ponieważ zyskał trwałą przewagę. To jest podstawowa różnica między nimi. »

Wyjaśnienie, które nie przekonało Maxa Verstappena. „Jeśli dajesz kary, daj je obojgu lub nie dawaj ich. W przyszłości wypadnięcie z toru powinno być karą bez decyzji sędziów. »

Wracając do tego punktu, Charlie Whiting oszacował również, że można by wprowadzić modyfikację tej strefy, tak aby kierowcy wracali na tor po automatycznym zwolnieniu, przy czym należy zachować szczególną trajektorię, jak na ostatniej szykanie. Kanada.

W sprawie incydentu pomiędzy Danielem Ricciardo i Sebastianem Vettelem dyrektor wyścigu FIA wskazał, że zdjęcia i dane dowodzą, że Niemiec zmienił trajektorię na tyle, aby uzasadnić karę, biorąc pod uwagę wyjaśnienia wprowadzone do przepisów po Grand Prix Japonii.

Pilot z Stabilny Ferrari powtórzyło, że nie zgadza się z tą decyzją, uważając, że pozostawiła ona wystarczająco dużo miejsca dla Daniela Ricciardo po tym, jak zaczął bronić swojego stanowiska.

0 Zobacz komentarze)