Początek sezonu naznaczony jest widmem nowej kampanii ultradominacji biletu Verstappen-czerwony Byk, piękna historia Olliego Bearmana w Jeddah była małą gratką weekendu. Brytyjczyk, który miał zaledwie 18 lat, nie zsiadł z konia, wskakując w krótkim czasie do SF-24 z EL3, ze względu na pilną operację zapalenia wyrostka robaczkowego, którą przeszedł posiadacz Carlos Sainz. Wynik ? Eliminacja w Q2 zaledwie o 36 tysięcznych sekundy, przed imponującym 7. miejscem następnego dnia w wyścigu, przed Lando Norris et Lewis Hamilton, pośród innych. Oprócz pięknej historii, która zadowoliła najbardziej romantyków z nas, spektakl ten prowadzi nas do trzech pytań.
1. Czy Oliver Bearman jest gotowy na F1?
Tak. I to jest także pierwsza lekcja. W Jeddah, w bardzo niepewnych warunkach i na wymagającym torze, Brytyjczyk pokazał, że jego talent i zdolności adaptacyjne są na tyle duże, że nie pozostawił śladu na starcie w najwyższej kategorii, pomimo swoich 18 lat i tylko jednej sesji treningowej. torba. Wyobraź sobie, co byłby w stanie osiągnąć w ciągu roku, przy odpowiednim przygotowaniu!
Chrzest bojowy dla Ollie Bearmana ale stanął na wysokości zadania 🤩# F1 #GP Arabii Saudyjskiej @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/FtBZr7obVF
- Formuła 1 (@F1) 10 marca 2024 r.
To wszystko było jednak tylko połowiczną niespodzianką, gdyż Anglik w ostatnich latach udowodnił, że jego potencjał jest gigantyczny. Mistrz Niemiec i Włoch F4 w 2021 r. (pierwszy kierowca w historii, który tego dokonał), dzieciak zrobił wtedy wrażenie F3 (3.) mimo że miał 16 lat, przed podpisaniem najbardziej zwycięskiego weekendu w historii F2 w Baku w 2023 r.
Chwalony przez Maxa Verstappena, Charles Leclerc i Frédéric Vasseur, Ollie Bearman również otrzymali wyrazy uznania od Ayao Komatsu, głównego zespołu Haas, z którym w zeszłym roku wziął udział w dwóch sesjach treningowych dla młodych kierowców. Japończyk pogratulował swojemu rezerwiście, podając mu to, co miał „kompletny pakiet” bardzo dobrego kierowcy F1. Oczekiwano, że odniesie sukces przez kilka miesięcy Magnussen ou Hulkenberg (któremu kończy się kontrakt z końcem sezonu) w przyszłym roku Bearman zdobył w tym sensie dodatkowe punkty!
2. Czy F1 stała się zbyt prosta?
Pytanie jest celowo prowokacyjne, ale (pozorna) łatwość, z jaką Ollie odegrał rolę strażaka na służbie w Jeddah, pokazuje, że zdecydowanie zasługuje na to pytanie. Od pierwszych okrążeń na torze EL3 Bearman robił wrażenie na wielkich nazwiskach na starcie, natychmiast ustanawiając niezwykłe czasy, często niecałe pół sekundy za Charlesem Leclercem. Czy dyscyplina królowej stała się zbyt dostępna? Czy poziom ogólny nie za bardzo spadł, z wyjątkiem potwierdzonych rozmiarów? Mnożenie technologii, zwłaszcza za kierownicą, niewątpliwie przyczyniło się do pewnej złożoności F1, jednocześnie paradoksalnie czyniąc tę dyscyplinę bardziej dostępną w kategoriach czystej jazdy, zwłaszcza dla dzieciaków, które są coraz wcześniej kondycjonowane i lepiej przygotowane niż nigdy.
Sam Lewis Hamilton skarżył się w 2019 roku na brak fizyczności w dyscyplinie: „Nie jesteśmy już zmęczeni po wyścigu, ponieważ samochody są teraz stosunkowo łatwe w prowadzeniu. To nie jest sport, w którym tak jak jazda na rowerze potrzebna jest duża objętość krwi. » Nie jest niespodzianką, że w ciągu ubiegłych dwóch lat nowicjusze, którzy w ostatniej chwili wskoczyli do jednomiejscowych pojazdów, radzili sobie znakomicie. Pamiętaj by Nycka de Vriesa. Przed zatonięciem Alfa Tauryń w 2023 roku Holender zastąpił Alexa Albon w Monzy o godz Williams w zeszłym roku i następnego dnia w wyścigu dokonał wyczynu, zdobywając dwa punkty i zajmując 9. miejsce! To samo dotyczy Liama Lawsona w 2023 roku, autora najlepszego wyniku sezonu w Singapurze…
3. Czy kierowcy F2 są niedoceniani?
Innym faktem związanym z dobrymi wynikami Bearmana jest to, że Formuła 2 jest prawdopodobnie zbyt niedoceniana. Trzeba przyznać, że od czasu przystąpienia do F1 trio Russell – Norris – Albon w 2019 roku niewielu udało się awansować z mistrzostw przedkomorowych do najwyższej kategorii.
Za zasługi, sam Mick Schumacher, Yuki tsunoda et Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , osiągnął to. Z drugiej strony odrzucano mistrzów tej kategorii, takich jak Felipe Drugovich i Theo Pourchaire. Biorąc pod uwagę konkurencyjność i różnicę między samochodami, bycie konsekwentnym w Formule 2 zasługuje na więcej niż sukces w F1, gdzie różnice w osiągach mogą czasami być fatalne.
Sukcesów Bearmana w Jeddah, 6. w F2 w 2023 r. i Lawsona w Zandvoort, 3. w F2 w 2022 r., nie należy bagatelizować, ale dowodzą one, że wszyscy znakomici kierowcy Formuły 2 byliby w stanie być konkurencyjni, gdyby dano im szansę ich. Zwłaszcza teraz, gdy F1 nałożyła obowiązek obecności młodych kierowców na co najmniej dwóch bezpłatnych sesjach treningowych!
CZYTAJ TAKŻE > Bajeczna historia Olivera Bearmana w Jeddah
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
2 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Yves-Henri RANDIER
12 o 03:2024
Czy najważniejsza dyscyplina będzie miała za dużo technologii pokładowej? Z pewnością nie jest to takie proste (patrz jedyny stały kontrakt na tablicy!), ale czy rozprzestrzenianie się technologii nie wymazuje trochę talentów? Dlaczego nie usunąć sztuczek takich jak DRS i zmiana opon, aby promować wiedzę na temat hamowania oraz naukę jazdy i wyścigów, nawet jeśli te bardzo dobre zawsze pozostaną lepsze niż te dobre i mniej dobre? Reżyser z Jeddah pokazał nam walkę (nie mówmy o spektaklu) o 11. miejsce... z braku lepszych perspektyw
Erica Stevensa
11 o 03:2024
zapytaj spacer, czy to takie proste! są te bardzo dobre i inne, nie jestem pewien, czy wszystkie wymienione również by sobie poradziły. teraz F1 od dłuższego czasu toczy się zbyt szybko, zbyt łatwo, spektakl zyskałby, gdyby stracił skuteczność i pozostawił tam 20 sekund, ale musimy utrzymać status „najszybszego na świecie”, nawet jeśli oznacza to oferowanie drzemek w niedziele. jak reszta świata: smutne!