Max Verstappen wygrywa przed Pérezem na torze Imola, wina Charlesa Leclerca

Max Verstappen zwyciężył na torze Imola, gdzie Red Bull zdobył swój pierwszy dublet od 2016 roku. Charles Leclerc popełnił błąd.

opublikowany 24/04/2022 à 16:35

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Max Verstappen wygrywa przed Pérezem na torze Imola, wina Charlesa Leclerca

Max Verstappen zwyciężył na torze Imola przed Sergio Pérezem (Zdjęcie: DPPI)

Max Verstappen wystartował z pole position w czwartej rundzie sezonu po zwycięstwie na ostatnich okrążeniach wyścigu sprinterskiego w tę sobotę. Holender znalazł Charles Leclerc na pierwszej linii. Dzień wcześniej pilot czerwony Byk miał trudności z wydostaniem się ze swojej pozycji, zaskoczony Monako, który już na pierwszym zakręcie znalazł się na prowadzeniu. W rewanżowym meczu to Holender utrzymał przewagę, gdy po pełnym wrażeń początku zgasły światła.

Deszcz może być elementem zakłócającym wyścig na torze Imola, tak jak miało to miejsce w piątkowych kwalifikacjach czy podczas poprzedniej edycji Grand Prix w 2021 roku. Na początku popołudnia na tor spadły ulewy wody. Gdyby przestało padać, wszyscy kierowcy zdecydowali się wystartować z półproduktów. Oba Ferrari nie wystartowały prawidłowo i zostały wyprzedzone. Charles Leclerc był zaskoczony Sergio Pérezem i Lando Norris podczas Carlos Sainz został powieszony Daniel Ricciardo przy pierwszej szykanie. Hiszpan nie mógł wznowić gry i po raz drugi został zmuszony do wycofania się z dwóch Grand Prix, z których pierwsze dwa odbyły się z Stabilny. Mick Schumacher również popełnił błąd w tym obszarze, bez konsekwencji dla niego, ale nie dla Fernando Alonso. Niemiec faktycznie uszkodził prawy pontonAlpine na tej figurze i wyróżniała się na tle jednomiejscowy French kilka okrążeń później, co jest równoznaczne z wycofaniem się z wyścigu po raz drugi w ciągu mniej niż dziesięciu okrążeń.

Nowy trudny wyścig dla Hamiltona

Samochód bezpieczeństwa, który został wysłany w celu ewakuacji Ferrari Sainza, odjechał pod koniec czwartego okrążenia. Po kilku okrążeniach Charles Leclerc w końcu znalazł przewagę nad Norrisem na pierwszym zakręcie ósmego okrążenia. Monako musiał teraz zmniejszyć przewagę nad dwoma Red Bullami, które były na czele. Za, Kevin Magnussen Najlepiej tego startu spisali się George Russell, który znalazł się w walce o piąte miejsce. Duńczyk zaciekle bronił swojego stanowiska, ale ostatnie słowo należało do Brytyjczyka. Valtteri Bottas wykorzystał tę bitwę, aby zbliżyć się i podwoić przewagę Haas na szóste miejsce.

Tor wysychał i każdy kierowca szukał najlepszych trajektorii, aby nadal zasilać swoje półprodukty wodą wciąż obecną w niektórych miejscach. Ricciardo, który po nieszczęśliwym wypadku wystartował jako ostatni, jako pierwszy spróbował jazdy na slickach, zakładając średnie opony na 17. okrążeniu, po czym Sebastian Vettel co pojawiło się w punktach. Niemiec wyróżniał się także jako medium. Leclerc dogonił Péreza, a Red Bull zatrzymał Meksykanina, pierwszego z liderów, który wypróbował żółte opony. To uruchomiło pierwszą falę zatrzymań w peletonie. Verstappen, Leclerc i Norris jako ostatni poszli w ich ślady. Wcześniejsze zakończenie Czech pozwoliło mu wykorzystać podgrzewane opony, wyprzedzić lidera mistrzostw i odzyskać drugą pozycję, za Holendrem. Rankingi pozostawały zamrożone aż do połowy wyścigu. DRS został ostatecznie zatwierdzony 34 z 63 okrążeń. 40-ty przedstawił absurdalną scenę z wywieszeniem niebieskiej flagi Hamilton aby zejść z drogi przed Maxem Verstappenem. Siedmiokrotny mistrz świata utknął w kolejnym trudnym wyścigu, pozostając z tyłu na 14. pozycji Pierre Gasly i Aleks Albon.

CZYTAJ TAKŻE > Hamilton: „Wygląda na to, że samochód nie chce jechać szybko”

Charles Leclerc traci podium

Ferrari podjęło próbę strategicznego posunięcia, ponownie zatrzymując Charlesa Leclerca. Na 14 okrążeń przed metą Monako wyjechał na miękkich oponach. Problem: numer 16 znalazł się za Lando Norrisem. Red Bull wykorzystał okazję, aby zasłonić Sergio Péreza, a szybkie zatrzymanie austriackiego zespołu pozwoliło im wyjść na prowadzenie. Leclerc z łatwością wyprzedził Norrisa, a Verstappen po kolei się zatrzymał. W ataku Leclerc popełnił błąd i uszkodził przednie skrzydło! Norris wykorzystał sytuację, podczas gdy Leclerc stracił dużo czasu, zatrzymując się w boksach po raz trzeci. Lider mistrzostw spadł na ósme miejsce, a nawet został wyprzedzony przez Magnussena, miejsce, które szybko odzyskał. Pilot z Stabilny próbował wówczas ograniczyć szkody w mistrzostwach, wyprzedzając Sebastiana Vettela i zajmując siódme miejsce Yuki tsunoda dla szóstego.

Max Verstappen potwierdził swoje pole position, wygrywając spokojnie, pomimo kilku kropel deszczu pod koniec wyścigu. Sergio Pérez zajął drugie miejsce, zapewniając Red Bullowi pierwszy dublet od Grand Prix Malezji 2016, które Daniel Ricciardo wygrał przed Verstappenem. Lando Norris nieoczekiwanie stanął na podium McLaren. George Russell, Valtteri Bottas, Charles Leclerc, Yuki Tsunoda, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen i Lance Stroll zakończył w punktach. Po trzech weekendach na końcu stawki, Aston Martin tym samym zdobył swoje pierwsze punkty w sezonie ze swoimi dwoma kierowcami.

W mistrzostwach Max Verstappen ma obecnie 59 punktów po rekordowym weekendzie, podczas którego zdobył maksymalną liczbę punktów w wyścigu sprinterskim i Grand Prix, plus najlepsze okrążenie jako bonus, co daje w sumie 34 jednostki. Tym samym odchodzący mistrz przed kolejną rundą sezonu traci do Charlesa Leclerca 27 długości. Do zobaczenia 8 kwietnia na pierwszym w historii Grand Prix Miami.

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)