Renault miał czas do środy, 24 października, do godziny 10:00 w mieście Meksyk, na złożenie apelacji i zakwestionowanie dyskwalifikacji swoich pilotów Daniel Ricciardo et Nico Hülkenberg w Suzuce.
Wieczorem po GP Japonii firma Racing Point oparła się na informacjach od byłego pracownika Losange i złożyła 12-stronicową skargę na R.S.19, zespół Silverstone oskarżający jednomiejscowe bolidy oEnstone korzystania z automatycznego systemu dystrybucji hamulców.
Po dokładnym przestudiowaniu francuskich standardowych kierownic i skrzynek elektronicznych, które zostały zaplombowane po wyścigu na Suzuce, komisarze ocenili, że R.S.19 jest legalny pod względem technicznym, podkreślając jednocześnie, że posiada „ innowacyjne rozwiązania pozwalające wykorzystać pewne szare obszary „. Renault nadal zostało ukarane karą za naruszenie przepisów sportowych, a urzędnicy orzekli, że Ricciardo i Hülkenberg używali czegoś, co wyglądało na pomoce w prowadzeniu pojazdu.
Jak to się dzieje, że A jednomiejscowy kto szanuje przepisy techniczne, czy można to kwestionować na poziomie sportowym? To jedno z głównych pytań w tej drażliwej kwestii i punkt, który może sugerować, że Renault zamierza się odwołać.
Francuski producent ostatecznie zrezygnował z podchodzenia do kwestii prawnych, ale w dość kwaśnym oficjalnym komunikacie prasowym dał do zrozumienia, że „ ubolewa nad decyzją komisarzy, w szczególności nad surowością sankcji. Uważamy, że kara nie jest proporcjonalna do możliwej korzyści, jaka mogłaby wyniknąć ze stosowania systemu uznawanego za całkowicie legalny i innowacyjny. Jak przyznali urzędnicy w swoim odprawie, sankcja ta jest również niespójna w świetle podobnych precedensów.
Nie mamy jednak innych dowodów, które moglibyśmy przedstawić, aby ponownie wykazać legalność naszego systemu. Nie chcemy inwestować czasu i pieniędzy w jałową debatę, która zakończy się przed Sądem Apelacyjnym i dotyczy subiektywnej oceny i sankcji w sprawie pomocy, która odciąża pilota, nie poprawiając osiągów samochodu.
La Formuła 1 zawsze była polem poszukiwania najmniejszej przewagi konkurencyjnej. Kontynuujemy i nadal będziemy kierować się tą filozofią innowacji. Wzmocnimy jednak nasze procedury, aby zapewnić wcześniejsze potwierdzenie naszych przyszłych ustaleń. ".
Decyzja Renault potwierdza utratę 9 punktów zdobytych w Japonii i pozwala swoim prześladowcom Toro Rosso i Racing Point powróciły na piąte miejsce w rankingach producentów.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)