Kurtyna w wersji F1 2009

Grand Prix Abu Zabi obniżyło kurtynę sezonu Formuły 2009 1. Przegląd zmian w nadchodzącym sezonie.

opublikowany 01/11/2009 à 18:22

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Kurtyna w wersji F1 2009

Grand Prix Abu Zabi, ostatnie wydarzenie sezonu, było pierwszym wyścigiem, podczas którego można było podziwiać zachód słońca. Jednak zawody odbywały się także w formacie, którego nie zobaczymy już w 2010 roku. Rzeczywiście, pewne rzeczy zmienią się w przyszłym sezonie, począwszy od pit stopów.

W 2010 r. tankowanie nie będzie już dozwolone. Dzięki temu wszystkie samochody wyjadą z pełnym zbiornikiem paliwa, a ryzyko urwania przewodu paliwowego i spryskania Kimi Räikkönena paliwem zniknie. Strategie polegające na lekkości na starcie dobiegną zatem końca i w kwalifikacjach będą rywalizować samochody z „pustymi” bakami.

Możliwość zobaczenia Lewis Hamilton prześciganie przeciwników za pomocą SREC nie będzie już dozwolone. Zatem brak równowagi spowodowany obecnością systemu odzyskiwania energii kinetycznej w niektórych jednomiejscowych pojazdach zniknie i niewątpliwie powróci w 2011 roku. Zespoły powinny dojść do porozumienia, aby wszystkie samochody były wyposażone w system pozwalający na niższe zużycie paliwa.

Jeśli chodzi o zespoły, każdy powinien wrócić w 2010 roku, nawet jeśli istnieją pewne niejasności, szczególnie wokół Renault et Toyota. Quant à l?écurie appelée aujourd?hui BMW-Sauber, si elle revient en 2010, ce sera sans le soutien du constructeur allemand, qui se désengage de l?écurie et se retire de la Formuła 1. Ale na razie obecność zespołuHinwil jest jedynie hipotetyczny. Ponadto w przyszłym sezonie do F1 mają przystąpić cztery zespoły: Campos, Manor, USF1 i Lotus.

Na poziomie pilotażowym wciąż pojawia się wiele pytań, lecz część projektów pilotażowych zmieniła już strukturę. Robert Kubica (BMW Sauber) przybywa do Renault, gdzie zastąpi Fernando Alonso, wyjechał do Ferrari. Kimi Räikkönen, który Stabilnynie znając celu podróży. Podobnie jak Nico Rosberg, który odchodzi Williams i powinien udać się do Brawn GP, ​​w miejsce Rubensa Barrichello, który mógłby przejąć fotel Niemca.

Kolejny Nico miał przybyć do Williamsa, Kazuki Nakajima konieczność opuszczenia zespołu po rozwiązaniu kontraktu z producentem silników Toyotą. Nico Hülkenberg, mistrz serii GP2 i kierowca testowy Williamsa, powinien przejść na wyższy poziom. Wicemistrz GP2 w 2008 roku, Bruno Senna zadebiutuje w F1 w 2010 roku, a Campos sformalizował swój wybór dotyczący siostrzeńca potrójnego mistrza świata.

Część sterowników z aktualnego pola została potwierdzona. W domu czerwony Byk, Sebastian Vettel i Mark Webber zyskali latem zaufanie swojego zespołu, podobnie jak Felipe Massa w Ferrari. Pomimo wypadku i nieobecności w zawodach od czasu Grand Prix Węgier Brazylijczyk wystartuje ponownie w 2010 roku w barwach Scuderii. McLaren powinien kontynuować współpracę z Lewisem Hamiltonem, Brawn GP z Jensonem Buttonem, Toro Rosso z Sébastien Buemi i Jaime’a Alguersuariego.

Z drugiej strony w Toyocie panuje niepewność, która może się ustabilizować Kamui Kobayashi. Wydaje się, że Japończyk udowodnił swoje zasługi swojemu kierownictwu podczas dwóch Grand Prix, o których mógł omówić. W Abu Zabi Kobayashi zdobył nawet swoje pierwsze punkty. W Renault nazwisko kolegi z zespołu Roberta Kubicy jest wciąż nieznane, nawet jeśli Romain Grosjean chciałbym dostać drugą szansę za kierownicą bardziej konkurencyjnego samochodu. Oczekiwani są jednak inni kierowcy, na przykład Timo Glock czy Franck Montagny, który w niedzielę przyznał, że kontaktował się z Renault.

Dlatego też na koniec sezonu 2009 pozostaje wiele niewiadomych, jeśli chodzi o skład załóg na przyszły sezon. Pojawienie się czterech nowych zespołów szczególnie zaostrzyło apetyt byłych kierowców, takich jak Jacques Villeneuve, ale na wolne miejsce czekają także młodzi kierowcy, na przykład Bertrand Baguette (mistrz serii FR 3.5) czy Andy Soucek (mistrz F2). Zimowe testy powinny pozwolić niektórym zespołom na udoskonalenie swojego wyboru.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz